Onze boef ging altijd van 13.00 tot 15.00 uur naar bed, hij sliep dan meestal zo’n anderhalf uur.
sAvonds gaat hij rond 20.00 naar bed maar slaapt meestal niet voor half negen en soms horen we hem om half tien nog!
Sinds zaterdag lijkt het over met het slaapje.
Zaterdag om 13.00 naar bed gebracht maar meneer gaat liever spelen en om half drie viel hij eindelijk in slaap, (na dreigement dat we anders niet naar opa en oma zouden gaan :oops: ) Pas na 16.00 uur wakker geworden en savonds ging het dus weer moeizaam want meneer was nog niet moe.
Gisteren van 13.00 tot 15.00 op zijn kamer maar slapen ho maar. (en dat terwijl ik zo graag mijn ogen even dicht wilde doen) Meerdere keren naar zijn kamer geweest om hem weer in bed te leggen, helaas haalde dit dus niets uit.
Om 15.00 maar weer naar beneden gegaan maar wel om 19.00 naar bed gebracht waarna we hem niet meer gehoord hebben en hij zelfs tot half 9 vanmorgen doorsliep :shock: (normale tijd is 7.30)
Vandaag om 13.00 naar bed gebracht en ik hoor hem nu nog steeds dus ben bang dat er van slapen niets terecht komt.
Voor de ervaren moeders onder ons:
betekent dit het einde van het middag-slaapje?
wat is wijsheid; wel naar zijn kamer brengen en dan maar laten spelen of benenden houden?
Ben erg benieuwd hoe jullie hier mee om gingen.
Oja, boef is 2 jaar en 5 maanden.
Denk dat je idd het middagslaapje af mag gaan slopen. Overigens vind ik dat je kind dit nog lang heeft volgehouden. Femke was er met 20 maanden helemaal vanaf. En nog lag ze dan tot 's avonds 23:00 te zingen en te feesten in bed.
Als jij het prettig vind om even tijd voor jezelf te hebben en hij vind het ook fijn om op zijn kamer te spelen, zou je dit zo nog even kunnen volhouden.
Hier wordt er nog steeds geslapen. Heel af en toe hou ik hem op, maar dan moet er echt iets te doen zijn voor hem (kinderen te spelen ofzo) want anders trekt hij het nog steeds niet hoor.
We hebben wel periodes gehad (van een paar dagen) dat hij minder en korter ging slapen OF dat hij niet wilde. Nou dat is ook prima, daar niet van, maar met een sjaggie kind zitten welke heel moe is vind niemand leuk :mrgreen: Oke, de dagen dat hij slaapt gaat hij ook later naar bed 's avonds, dat moge duidelijk zijn.
Ik leg hem nog steeds consequent weg en meneertje slaapt. AL is de tijd wel variabeler aan het worden. Het kan zomaar na een uur gedaan zijn terwijl het maanden geledne nog 3 uur was.
Hier het zelfde ook smiddags niet meer slapen<br /> Ik hou haar gewoon beneden en als ik na 2 dagen denk nu ben je er aan toe dan leg ik haar even weg.<br /> En dan slaapt ze ook wel weer een uur.<br /> Als Christel s
middags niet slaapt dan slaapt ze s``avond direct en s`morgens ook langer
Heb het hier ook een hele poos gehad dat als hij smiddags sliep, hij er 's avonds een feestje van maakte…
Dus heb ik hem een hele poos op gehouden.
Toen Rick ziek werd, gewoon griepje heb ik hem wel weer in bed gelegt, had hij op dat moment echt nodig en sindsdien slaapt hij tussen de middag weer een uur :dance: :dance: Als hij een uur slaapt maak ik hem wel wakker om onrustige avonden te voorkomen.
Ik vond het ook heel irritant om mijn middag uurtje op te geven, maar moet eerlijk zeggen dat ik het nog vervelender vond om 's avonds na 20:00 nog bezig te zijn met het ventje. En het dus wel lekker zou vinden als hij er dan optijd in ligt
Heej boefje!
Yep…het ziet er naar uit dat hij weinig zin meer heeft in zijn middagslaapje. Bij Basten was dat bij een maand of 20 ook al zo. Ik ben toen langzaamaan wat gaan afbouwen. Ik legde hem dan 's middags nog wel in zijn bed, maar als hij echt niet kon slapen mocht hij ook even op zijn kamer spelen. De eerste week dat ik dit deed, ging hij dus absoluut niet in zijn bed liggen, maar ging hij spelen. Ik heb hem toen ook een aantal keren slapend op de grond aangetroffen (want van al dat spelen werd hij toch nog best wel moe…). De week daarna ging hij vaak wel even in zijn bed liggen en sliep dan een half uurtje of drie kwartier om daarna lekker te gaan spelen.
Toen heb ik maar besloten om hem een week lang om de dag nog een middagslaapje te laten doen. Dat heeft een tijdje goed gewerkt, maar uiteindelijk (zo’n twee maanden later) had hij dat middagslaapje echt niet meer nodig. Wel hebben we toen zijn bedtijd voor 's avonds vervroegd van een uur of 8 tot een uur of 7.
Maar om een lang verhaal kort te maken…Ik weet niet wat wijsheid is…Probeer wat uit zou ik zeggen en kijk waar jouw boef zich het lekkerst bij voelt. Als hij echt moe is en niet wil gaan slapen of naar zijn kamertje wil is een dvd’tje misschien nog een optie? (ik weet het, pedagogisch gezien niet bepaald verantwoord, maar voor een zwangere mama die moe is wel een heel welkom rustmomentje…)
Succes met je boef!
Kus Deb
Heel herkenbaar!
Mae-Lynn is nu ruim 2 jaar en zij sliep 's middags nog wel prima door, z’on 1.5 uur, maar 's avonds in bed bleef ze uren wakker. Ze speelde heel lief in haar eentje, maar dat schiet niet op natuurlijk.
Sinds een aantal weken slaapt ze ongeveer eens per drie dagen 's middags. Want je merkt na een paar dagen wel dat ze moe is hoor.
Dus we bouwen het geleidelijk af en dat werkt prima!
Ik zou het gewoon proberen…als je na twee dagen ofzo merkt dat hij overdag moe is breng je hem gewoon weer een keertje in de middag naar bed.
Succes!
bedankt voor alle antwoorden.
Het slapen gisteren werd dus weer niets, om half 3 maar weer naar beneden. Om 5 uur op de bank voor de tv zodat ik kon koken en weer om 7 uur naar bed en niet meer gehoord. Vanmorgen wakker moeten maken ivm kdv.
Op kdv niets gemeld dus ben benieuwd of hij daar wat slaapt.
Toch merk ik dat hij er nog niet helemaal zonder kan want hij word zo chaggie smiddags ( en ik dus ook :roll: als zwangere muts)
Ik dat ik hem voorlopig wel even naar zijn kamer breng en kijk dan wel aan hoe het gaat. Mocht hij eind volgende week nog niet slapen dan blijft hij gewoon beneden (en dan maar af en toe een dvdtje aanzetten als ik wat rust wil).
Wat een herkenbaar verhaal zeg!!
Momenteel gaat het bij ons netzo. Peuter is net 2 geworden deze week en het lijkt wel alsof hij nu dus echt ineens groot wordt van de ene op de andere dag.
Ik leg hem nog gewoon weg, wel iets later en gewoon iets korter dan anders. Dat is hoe ik het nu maar probeer.
Zelf slaap ik namelijk ook zo graag nog een uurtje, 3 kwartier met hem mee :oops:
Maar, wil het niet meer dan wil het niet meer en zal ik er ook echt wel mee stoppen. We proberen wel even wat het beste werkt.
:-*
cj is bijna 3 en slaapt nog bijna iedere dag 2 uurtjes.
Merlin heeft tot aan 3,5 jaar structureel geslapen en zeker tot haar 4,5 jaar incidenteel (2 a 3x in de week)
Heerlijk!!!
Oh Jennifer, wat lekker!
Het is echt best fijn he om 's middags even tijd voor jezelf te hebben…alhoewel ik dan altijd ga schoonmaken e.d. maar toch
dinsdag op het kdv heeft hij dus wel wat geslapen, maar ging ook niet van harte zeiden ze.
woensdag wel naar zijn kamer maar niet geslapen
donderdag wel naar zijn kamer en pas kwart over 2 in slaap gevallen voor een uurtje
vrijdag is hij naar kdv geweest en vriend heeft vergeten te vragen hoe het ging.
Ziet er nu dus niet naar uit dat hij nog veel zal slapen.
Toch blijf ik hopen dat het een fase is.
Meneer blijft chaggie als hij niet slaapt dus volgens mij heeft hij het wel nodig.
@pientje wrote:
Hier wordt er nog steeds geslapen. Heel af en toe hou ik hem op, maar dan moet er echt iets te doen zijn voor hem (kinderen te spelen ofzo) want anders trekt hij het nog steeds niet hoor.
We hebben wel periodes gehad (van een paar dagen) dat hij minder en korter ging slapen OF dat hij niet wilde. Nou dat is ook prima, daar niet van, maar met een sjaggie kind zitten welke heel moe is vind niemand leuk :mrgreen: Oke, de dagen dat hij slaapt gaat hij ook later naar bed 's avonds, dat moge duidelijk zijn.
Ik leg hem nog steeds consequent weg en meneertje slaapt. AL is de tijd wel variabeler aan het worden. Het kan zomaar na een uur gedaan zijn terwijl het maanden geledne nog 3 uur was.
Hier precies zo.
@Jennifer77 wrote:
cj is bijna 3 en slaapt nog bijna iedere dag 2 uurtjes.
Merlin heeft tot aan 3,5 jaar structureel geslapen en zeker tot haar 4,5 jaar incidenteel (2 a 3x in de week)
Heerlijk!!!
Oohh heerlijk zeg,. Ik hoop dat mijn mannetje dat ook doet.
en tuulk hij heefd er soms ook geen zin meer in. Maar dan laat ik hem mooi even boven spelen. Valt dan inzelf in slaap.
update:
Boefje ligt nu lekker te slapen :dance:
Wel op de grond omringt met boeken maar toch, hij slaapt .
Maandag heeft hij ook een uurtje geslapen.
Elk uurtje is meegenomen toch.
Ipv zeggen dat hij moet slapen zeg ik dat mama even een uurtje gaat slapen en dat hij daarna weer uit zijn kamer mag.
Zowel maandag als vandaag heeft het gewerkt.
Voor hoe lang…dat zien we wel.
Ja denk dat het afbouwen inderdaad is begonnen. Hier duurt dat denk nog even…Yuri wordt 2 over een paar weken maar slaapt zelfs op de creche nog 2 keer :shock: anders trekt hij het niet. Dwz 's morgens een uur en 's middags 2 uur. Thuis slaapt hij 's morgens niet dus ;s middags slaapt hij gerust 3 uur of langer. 's avonds gaat hij rond 20 uur naar bed. Maar dit vind ik niet normaal hoor. Mogelijk heeft het met zijn astma klachten te maken dat hij snel moe is.