einde kolfrecht en dan?

Hesse is vandaag 7 maanden en ik heb dus nog 2 maanden.

Maar hoe deden/doen jullie dat?



Uiteraard zal het wel wat minder worden nu meneer steeds meer bijvoeding wil, maar het is toch bijvoeding.



(vanmorgen had Hesse zin in fruit, heeft hij een hele mango op gesmuld!)

Ik heb tot Tygo een jaar was gekolfd in mijn pauze.

Niet gezellig maar ik had het er wel voor over.



En wat de bijvoeding betreft, ik heb er toch wel naar toe gewerkt dat Tygo overdag niet zoveel bv meer nodig had :wink:

Ik heb niet gekolfd, maar ben steeds naar huis gegaan (1x per dag) om te voeden. Nu doe ik dat nog steeds, maar dan in mijn pauze.

Ik zit hier ook mee… Ik heb geen pauze’s op m’n werk (verst. gehandicaptenzorg) en daarom dus ook geen ruimte meer om te kolven na 9 maand. Maar hoe zit dat dan met afbouwen? Zou ik daar nu al mee moeten beginnen ofzo? IK WIL DAT NIET!!

Kan je het niet bespreekbaar maken misschien vinden je collega’s het niet erg dat je doorgaat met kolven. (en daarvoor misschien vakantie uren laat afschrijven)

Ik heb het er nog niet over gehad. Het is al heel wat dat ik als uitzendkracht de tijd krijg om te kolven. (ze zijn het dan wel verplicht, maar om na je zwangerschap een nieuwe baan te vinden als uitzendkracht waar je ook nog kunt kolven was niet gemakkelijk)

Ik heb een contract tot eind mei, hopelijk krijg ik dan een jaarcontract van het bedrijf zelf.



ik was benieuwd naar jullie ervaringen.

Hoi Jental,

Allereerst vind ik dat het niet uit zou moeten maken dat je uitzendkracht bent…maar ik snap je gevoel wel hoor.

Mijn eigen ervaring is erg goed. Ik werk in een ziekenhuis als verpleegkundige en ook na 9 maanden waren mijn collega’s erg meegaand en hoefde ik bijvoorbeeld bepaalde medicijnen niet te geven (zoals chemokuren). Ik vind dit echt geweldig,maar dit is natuurlijk ook afhankelijk van je team. Wij hebben een wereldteam!

Op dit moment geef ik bijna 3 jaar BV ,maar kolf niet meer.

Ik moet zeggen dat ik me bij de oudste wat meer bezwaard volede tegenover mijn collega’s maar tijdens de eerste 9 maanden van de jongste had ik meer zoiets van; ik heb er echt recht op!

Succes…enne…wat een mooie naam trouwens; Hesse!

Groetjes,Monique.

Ik heb wel eens gehoord van iemand die gewoon doorkolfde d.m.v. 2 x een half uurtje ouderschapsverlof dagelijks. Misschien is dat een idee?



lijkt me echt vervelend om deze reden te moeten afbouwen :hug:

Ik heb recht op kolven onder werktijd, maar ik kolf in mijn eigen pauze. Ik kolf eens per dag een half uur en houd de BV op deze manier goed in stand. Misschien lukt dat jou ook?

voor ouderschapsverlof moet je een jaar in vaste dienst zijn en dat ben ik dus niet.



zat ook al te denken aan kolven in mijn pauze met eventueel wat uitloop die ik dan aan het eind van de dag weer kan werken.



hopelijk gaat het lukken om op die manier de productie in stand te houden.

Ik wist helemaal niet dat hier een einddatum aan vast zat!

dacht dat dat recht gewoon door ging zolang je bv geeft… :shock:



Moet ik ook maar eens over gaan nadenken, al heb ik nog een paar maanden de tijd…