eind cito

Morgen gaat het beginnen voor de oudste hier de cito toets. Gelukkig is hij er schijnbaar nogal nuchter onder. Hij heeft overigens ook al een voorlopig schooladvies (vwo) gekregen en de school waar hij naar toe gaat vraagt daarbij geen cito uitslagen. Maar je hoopt toch wel dat het een en het ander met elkaar in overeenstemming is.

Hier nog meer kandidaten voor de cito?

@baukje wrote:

Morgen gaat het beginnen voor de oudste hier de cito toets. Gelukkig is hij er schijnbaar nogal nuchter onder. Hij heeft overigens ook al een voorlopig schooladvies (vwo) gekregen en de school waar hij naar toe gaat vraagt daarbij geen cito uitslagen. Maar je hoopt toch wel dat het een en het ander met elkaar in overeenstemming is.

Hier nog meer kandidaten voor de cito?




Jepzz mijn dochter heeft deze dagen ook haar citotoets.

Ze deed er wel cool onder. Ik belde haar vanaf mijn werk om te kijken wat haar bevindingen waren na dag 1. Ze vond het rekenen wel pittig maar dat is net als bij mij het geval was vroeger, niet haar sterkste vak.:stuck_out_tongue:



Bij wereld oriëntatie was er een vraag waar er gevraagd werd waarom een :vlinder: zijn vleugels open had als hij stil zat…" WEET IK VEEL " riep ze…hihi

Maar ik heb gezegd dat ze hoe dan ook wat in moest vullen dus heeft ze gekozen voor de optie dat hij zich aan het opladen was voor energie…



:stuck_out_tongue: Ga ervan uit dat die zeker fout is. :slight_smile:

Ik geloof dat hier de eerste dag wel goed verlopen was. Met rekenen in ieder geval maar 1 foutje. Maar dat is duidelijk zijn stertste kant en de meester was hem al aan het plagen dat hij zich diep moest schamen om in een rekentoets een fout te maken.

In totaal 12 fouten. Maar daar zaten de vakken die niet voor de eindcito meetellen ook bij. Geen idee of het veel is, maar denk dat het meevalt want hij had in ieder geval de minste fouten de klas.

De leerkrachten hebben zelf de ciotoets ook gemaakt en vandaaruit het werk al nagekeken (ze hadden een extra vel gekregen voor de antwoorden). Vandaar dat het al nagekeken is.

Nog twee dagen en het zit er ook weer op.

@baukje wrote:

Ik geloof dat hier de eerste dag wel goed verlopen was. Met rekenen in ieder geval maar 1 foutje. Maar dat is duidelijk zijn stertste kant en de meester was hem al aan het plagen dat hij zich diep moest schamen om in een rekentoets een fout te maken.

In totaal 12 fouten. Maar daar zaten de vakken die niet voor de eindcito meetellen ook bij. Geen idee of het veel is, maar denk dat het meevalt want hij had in ieder geval de minste fouten de klas.

De leerkrachten hebben zelf de ciotoets ook gemaakt en vandaaruit het werk al nagekeken (ze hadden een extra vel gekregen voor de antwoorden). Vandaar dat het al nagekeken is.

Nog twee dagen en het zit er ook weer op.




Kun je de antwoorden ook ergens nakijken op internet of weet jij het vanwege die leraar die al alles nagekeken heeft?

Geen idee of het het op internet kunt nazien.

Maar in de klas van de oudste heeft inderdaad de leerkracht het zelf nagekeken.

en, zijn de resultaten al binnen? Wij hebben het vandaag meegegeven aan de kinderen.

Ja gisteren al. 547 dus sluit mooi aan bij het al eerder gegeven advies.

We hadden de vermoedelijke uitslag al een paar dagen na de cito. De leerkrachten van groep 8 hadden de cito zelf gemaakt en de leerlingen hebben hun antwoord op een appart blad geschreven. De punten telling van het vorige jaar is gebruikt. Maar nu dus officieel.

Hier 546 score. Erg mee in zijn sas, wij dus ook. Raar idee dat er weer eentje richting middelbare school gaat :wink:

En nu is de tweede in rij hier aan de beurt voor de eindcito. Nog meer kandidaten hier?

En om mijn eigen topic maar weer boven te halen Twee jaar na dato kan ik zeggen dat de derde aan de beurt is voor haar eindcito. Begint morgen.

Bij de tweede waren overigens vorig jaar de uitslagen van de cito zoals in de patroon der verwachtingen.

Hoi hoi,



even een vraagje, misschien dat jullie antwoord weten?



De oudste dochter van mijn vriend heeft de afgelopen dagen ook de cito-toets gedaan.

Mijn vriend belde haar elke avond op om te vragen hoe het gegaan was.

Volgens mij wel goed.

Maar… zij vertelde ons dat de scores voor "wereldoriëntatie en geschiedenis " NIET meetellen voor de toets :think:

Weet iemand of dit zo is?



Alvast bedankt.



Groetjes Marieke

Klopt dat die onderdelen niet meetellen voor de eindscore.

Gek eigenlijk dat dat niet meetelt.

Door de verschillende methodes die gebruikt worden en het ontbreken van richtlijnen welke onderdelen nu precies behandeld moeten worden is het niet echt goed algemeen toetsbaar. Maar het zou misschien wel practisch zijn als men het een en het ander op elkaar af zou stellen.

Om een voorbeeld te noemen. Heb zelf het vwo doorlopen en daarna ene universitaire studie gedaan. Maar in heel mijn schoolcarriere is nooit de tweede wereldoorlog behandeld. Nu heb ik dat zelf wel goed gemaakt door dat ik uit interesse zelf ben gaan lezen over die periode. Maar is toch echt een hiaat in je scholing vind ik persoonlijk.

Allemaal leuk en wel die stenen tijdperk en die ijstijd,maar de recente geschiedenis moet toch zeker aan bod komen. En zo zullen er hieren daar wel meer serieuze hiaten in de scholing zitten.

De Tweede Wereldoorlog is bij mij zowel op de basisschool als op het middelbaar onderwijs behandeld.

Ik ben het met je eens dat ze een richtlijn moeten stellen wat er aan de kinderen op school bijgebracht wordt :thumbup:



Maar met dit alles komt mijn “stiefdochter” goed weg want ze had zowel wereldoriëntatie als geschiedenis niet goed gemaakt :wink:

Dat zijn niet haar sterkste vakken.

We wachten af!!

Vandaag de uitslag, mijn dochter had 548. Dus de derde op rij die naar het VWO gaat.

ja Iris (stiefdochterlief) 544 wat knap al vind omdat ze de eerste dag wegens ziekte had gemist waar ze ontzettend van baalde en dit gewoon ingehaald heeft op de 2e dag erbij… :dance: