In 2006 bleek tijdens een HSG dat mij beide eileiders niet doorgankelijk waren. Voor mij een hele schok (en ergens was het ook een opluchting) want eindelijk was er een oorzaak voor mijn uitblijvende zwangerschap. “De enige manier om erachter te komen wat er aan de hand is, is een kijkoperatie” zei mijn gyn. “Meteen doen dan” was mijn antwoord. En zo geschiedde.
Beide eileiders bleken vernauwd te zijn. Ze zijn met een blauwe vloeistof doorgespoten en zouden nu weer tiptop moeten werken. Echter… na een half jaartje zijn we toch maar eens terug naar het ziekenhuis gegaan met de melding dat we door wilden voor IVF. Na een 2e IVF behandeling ben ik gelukkig zwanger geraakt (zie banner) van een prachtige dochter. Ze is met een keizersnede geboren en tijdens de operatie kon de arts ook geen afwijkingen constateren. Noch aan baarmoeder, noch aan eileiders.
Waar ik nu zo nieuwsgierig naar ben, is of er meiden zijn die na een dergelijke laparascopie (kijkoperatie) toch spontaan zwanger zijn geraakt. We willen graag nog voor een tweede kindje, en volgens mijn arts bestaat er bij ons een kans om toch spontaan zwanger te geraken. Alleen betwijfel ik het zelf :think: Bovendien maak ik ook iets meer kans op een bbzw.
Liefs,
NiBa