Mijn kleine meid van anderhalf die wilt al sinds een weet meer avond eten,
Vorige week had ze 2 daagjes last van dr buik en had ze hele lichte diarree.
Ik merkte toen al toen ze eten al rook dat ze al niet wou eten.
Sinds een week eet ze nu al geen avond eten,
Smorgens eet ze maar 1 bruine boterham met kaas.
En verder over heel de dag eet ze wel erg veel fruit.
Ik ben gestopt om haar lekkere dingen te geven.
En in plaats van danoontje eet ze nu yoghurt,
Gister hadden we bami gegeten als avond eten en daar had ze wel wat ervan gegeten. Maar als ik kook en wat zij dan normaal eet wilt ze niet meer.
Dacht dat het aan mijn kookkunsten lag omdat ik altijd met lekker kruiden kook maar ze eet dat altijd en toen heb ik ook eens een potje van 15 mnd geprobeert maar die wilt ze zelfs niet!
Wat moet ik nou doen?
Moet ik haar gewoon honger laten lijden?
Vandaag zijn we zelfs later dan normaal gaan eten en daarvoor had ze niks gegeten e zelfs vandaag stagneert ze gewoon…
Ik vind dr avondeten altijd erg belangrijk want ik kook altijd met veel groentes. Maar nu krijgt ze dat niet binnen.
Ze eet wel erg veel fruit. Zoals bramen,druiven, kersen,bananen,aardbeien,meloen…
Haar poep is nogsteeds erg raar. het is heel erg licht…Heel erg licht bruin.
Wat moet ik nou doen?
Is dit weer een fase?
Ik wil gewoon weer dat ze gaat eten…
Nou in ieder geval bedankt alvast…
Groetjes Jeanette
Hier ook al een week of twee nauwelijks eten 's avonds (maar wel de hele dag om ‘koek-koek’ roepen, ja daag). Maak ik me geen moment druk om, komt vanzelf wel weer goed!
Vethongeren doet ze echt niet hoor Meestal is het een fase…Als ze zelf mag prutsen met een vork, wil ze dan wel eten?
hier op het moment ook een eet stop fase, maar zodra ze het woord koekje hoort :shock:
Ik maak me er ook niet druk om, ze eten wat ze nodig hebben
ben er net weer door
tygo heeft ook van die fases
hij eet dan wel brood oid maar wil geen warme maaltijd
ik heb hem toen gewoon savonds brood aangeboden
zo bleef het gezellig samen eten ritueel in stand zonder stress
hij eet nu weer als een dijkwerker :mrgreen:
Finn heeft ook van die fases. Wij maken er geen strijd van!
Een tip is misschien om maar hele kleine porties op haar bordje te leggen, dat ziet er misschien uitnodigender uit.
Wij zetten hem gewoon iedere avond gezond eten voor, eet hij wel dan wel, zoniet dan maar niet.
Ook als hij niet gegeten heeft krijgt hij gewoon zijn toetje (yoghurt met dixap meestal, maar ook weleens vla of kwark)
Als kindjes doorkrijgen dat jij het heel erg vind dat ze niet eten kunnen ze het als machtsmiddel gaan gebruiken. Dus mijn advies… no worries… ze zorgt wel dat ze niet verhongerd!
@Baby2008Diablow wrote:
Wat moet ik nou doen?
Moet ik haar gewoon honger laten lijden?
Groetjes Jeanette
het enige dat ik je mee wil geven, is dat als ze niet eet, ze dus ook geen honger heeft…
bij Annna ging het met eten ook regelmatig op en af… en nu nog.
Bedankt voor jullie tips.
Fijn om te horen dat er meer kindjes er last van hebben(niet dat het leuk is ofzo)
Ik hoop dat het een fase is.
Hier loopt Jasly ook constant te roepen om koek.
Maar ze krijgt het niet meer.
Wel veel fruit .
Vanavond gaan we spaggetti eten,
Meestal vind ze dat erg lekker dus hopelijk eet ze dat wel.
Bedankt meiden!
Las laatst ergens dat ze gerust maanden zonder groenten kunnen. Ze halen hun voedingstoffen uit andere dingen.
Fruit eten is ook prima!
nou jasly heeft een paar hapjes spaggetti gegeten!!! :dance: :dance: :dance: en een klein hapje perzik en een paar hapjes van dr toetje!!
Hier hetzelfde, dus zal wel een fase zijn!!!
:?
Té veel fruit is ook niet goed he, daar kan ze juist diarree van krijgen en pijn in haar buik.
Verder is het vaak een fase op deze leeftijd, gewoon negeren, zichzelf laten verhongeren doen ze niet. Je kunt tijdens het koken haar ook stukjes groenten geven, of stukje tomaat, komkommer etc.
Tijdens d dreumesfase schijnen ze toch ook minder te gaan eten?? omdat ze minder hard groeien??
HIer nog geen problemen met eten. Ze eet zelf, du heft ze de eigen regie!! Wel prik ik groente en vlees tesamen aan de vork, anders is het vlees op en de groente blijft liggen.
Brood eten is hier wle een probleem, maar wanneer het eten op is en ze nog ff heeft buitengespeeld, propt ze zo alles naar binnen! Ze heeft wel honger, want als ik haar s abonds dat niet nog een keer aanbied, is ze smorgens om zes uur al wakker en eet ze drie sneetjes brood ipv 2.
absoluut bekend, en het enige wat ik kan zeggen is ga niet mieren, niks anders aanbieden, niet mopperen of dwingen tijdens de maaltijd, maar gewoon NEGEREN. Bordje neerzetten, lekker zelf laten dabben, maar verder weinig aandacht aan besteden. Als jullie klaar zijn met eten ook haar bordje weg… en gewoon toetje aanbieden(toetje is geen beloning maar onderdeel van de maaltijd). Het gaat echt vanzelf over, het kan alleen wel ff duren. Honger lijden doen ze echt niet!(ow en inderdaad niet compenseren overdag met meer fruit, toch een koekje etc… gewoon normaal ontbijt, lunch en twee tussendoortjes geven)
vooral niet te veel fruit geven, is niet echt goed voor haar darmen.
1 of 2 fruitmomenten op een dag is voldoende.
Ze hongert zich vast niet uit (hou het wel ff in de gaten, maar pas ook op dat ze daardoor niet snachts meer of weer wil eten.
Blijven aanbieden en negeren als ze neit eet.
Ohh hier ook al tijden drama met warm eten. Brood en koekje is geen probleem en idd het woord koekje horen wij hier de hele dag :mrgreen:
Wel eet hij meestal het vlees en de groeten maar gekookte aardappels en rijst laat hij altyd liggen. Ik kan me daar niet druk om maken zitten toch alleen maar koolhydraten in haha Als hij zijn vlees en groente eet ben ik al blij en de rijst of aardappelen komen dan wel weer en keer. En als ik dan denk slim te zijn en alles door elkaar prak eet hij niets :roll: die kleine slimmerd!
@hermione wrote:
absoluut bekend, en het enige wat ik kan zeggen is ga niet mieren, niks anders aanbieden, niet mopperen of dwingen tijdens de maaltijd, maar gewoon NEGEREN. Bordje neerzetten, lekker zelf laten dabben, maar verder weinig aandacht aan besteden. Als jullie klaar zijn met eten ook haar bordje weg… en gewoon toetje aanbieden(toetje is geen beloning maar onderdeel van de maaltijd). Het gaat echt vanzelf over, het kan alleen wel ff duren. Honger lijden doen ze echt niet!(ow en inderdaad niet compenseren overdag met meer fruit, toch een koekje etc… gewoon normaal ontbijt, lunch en twee tussendoortjes geven)
En als aanvulling zou ik ook zeggen juist wel reageren op positieve dingen, dus goed zelf eten, goed proeven ook al lusten ze t niet enz. En vooral gezellige maaltijd van maken en niet teveel aandacht aan het niet eten of gekke dingen. Hier hanteer ik wel de regel dat teveel geklieder na waarschuwen bord weg is en bij op de grond gooien krijgt ze als het bijv brood is terug en anders ook bord weg. Dus ik hanteer wel regels maar besteed meer aandacht aan het goede wat ze doet.
Is vast een fase die weer over gaat! Succes!
Hier na een griepje ook lastig met warm eten pppfff :roll:
Ik laat hem nu maar eten wat ie wil en probeer niet meer te dwingen want het wordt alleen maar drama en wij worden er krankjorem van.
Probeer kleine beetjes van alles neer te zetten en dan zelf te laten pakken en dat gaat beter.