Eigen risico man bij IUI

Wij hebben een nota van onze zorgverzekering ter hoogte van het volledige eigen risico (165,-) op naam van mijn man.

Bij navraag gaat het om het bewerken van het sperma voor de IUI poging die we hebben gehad.



Ik dacht eigenlijk dat alle kosten voor de IUI bij mij terecht kwamen en dus enkel van mijn eigen risico gaan.



Klopt het dat wij allebei het eigen risico hier voor moeten betalen?

Volgens mij komen de behandelingen en onderzoeken inderdaad allemaal op rekening van de vrouw. Ik kan me niet herinneren dat wij een rekening kregen of eigen risico van mijn man moesten betalen toen we met IUI bezig waren of als we zaadonderzoeken/bewerkingstesten hadden. Het enige wat op zijn rekening kwam was een bloedonderzoek, dat je verplicht moet doen voordat je aan IVF/ICSI begint (HIV, Lues, Hepatitis).

staan bij mij ook allemaal op mijn naam



zelfs dat bloedonderzoek is niet van mijn mans eigen risico afgegaan



zou even contact opnemen met je ziekenhuis erover

Ik heb de zorgverzekering gebeld en die zei dat het van het eigen risico van mijn man af gaat omdat het ziekenhuis gedeclareerd heeft op zijn nummer. Kreeg erbij te horen dat ze het nogal logisch vond :think: .



Heb ondertussen iemand van het ziekenhuis te pakken gekregen en die zei dat ze dit op het nummer van de man schrijven. Dus dat het klopte.

Maar in mijn herinnering is mij verteld dat alles bij mij zou komen :think: . En ik kan verder nergens op internet regels over de kosten IUI en voor wiens rekening het komt vinden.

Ik heb nu mijn tweede IUI gehad, en ik heb voor geen van beide een rekening gekregen. En al helemaal niet op naam van mijn vriend. Er staat bij mij wel in de polis dat IUI helemaal wordt vergoed.

Hier helaas hetzelfde meegemaakt. Alles wat met sperma te maken had, kwam op naam van vriend. Dus in 1 keer beide eigen risico’s kwijt. En dat is flink balen. Ons ziekenhuis wilde het niet corrigeren.

Hier heeft mijn man ook gewoon het eigen risico moeten betalen voor zijn zaadtesten. Maar dat heb ik eigenlijk ook nooit vreemd gevonden… wel jammer natuurlijk…

nou das ook zonde zeg :frowning: wij hebben nooit iets hoeven te betalen, alles kwam op mijn naam te staan.

Bij ons heeft mijn man ook moeten betalen voor bloedonderzoek naar HIV/Hepatites en voor de dna/chromosomen onderzoek (tbv ICSI) dus ook 2 x eigen risico kwijt,