Eigen ontwerp kledingkast/commode

smaken verschillen maar weer, ik vind in de lengte verschonen namelijk alleen fijn bij kleine babietjes, zodra ze hun voeten en vooral de mogelijkheden VAN voeten ontdekken, ben ik niet meer veilig.

Ze trapten me dan steeds, lekker irri.

Bovendien vond ik het met een jongetje ook niet handig, huppa… sproeier aan midden in mama’s …sm*el :sick: :silenced:



Randjes vind ik ook niks, gewoon een antislip onderkant aan je commode kussen plakken met wat reepjes duck tape en je bent klaar.



Plankje heb ik hier altijd wel gehad, maar wij hadden aan de onderkant dan weer van alles aan vermaak gemonteerd (koord met poppetjes, belletjes en ritseldingen) en ook weer niet zooo hoog dat ik er niet bij kon zonder te rekken en strekken en dus de kleine uit het oog te verliezen.

Verder ook hier enorm fan van lades, met name een lade groot genoeg om een heel pak luiers in kwijt te kunnen, ideaaaalll.



Hebben altijd commodes gehad van circa 55 a 60 diep en minimaal 130 lang.

De nieuwe commode voor pruts is 57 diep en 135 lang.



We maken er zelf nog een kleine houten roede aan, aan de zijkant met behulp van houten gordijnroede steunen, want daar kan ik dan mooi de kleertjes klaarhangen voor die dag, dat vond ik altijd erg makkelijk.

Makkelijker dan haken.

Kleertjes konden dan tijdens het tukje ook even over die roede worden gedrapeert :thumbup:

Dit is m bij ons. Gewoon een heel breed dressoir :wink:

Geen randen, alleen wel plastic eronder want we willen het dressoir nog langer houden :mrgreen:

Voor de dames die in de lengte willen verschonen: in België heb ik gezien dat ze bijna allle commodes in de lengte hebben. Ik vond het zoooooo raar want ik heb altijd in de breedte verschoont en het lijkt me ook prettiger omdat je dan meer contact maakt met je baby.

@#puk# wrote:

Maak hem idd (als je de ruimte hebt) lekker breed zodat je er naast een aankleedkussen ook een mandje op kunt zetten (of 2, met luiers en een doosje doekjes etc). Dan hoef je verder helemaal niet meer te bukken om even snel te verschonen.

Verder hebben wij ook de hemnes 8 laden variant, en ik heb geen kledingkast nodig ( de eerste 2 jr). Alles past erin.



Succes en ik ben benieuwd!!!




Wie weet hoe breed de commode moet zijn als je naast je aankleedkussen een mandje wil zetten voor de verzorgingsproducten.

De commode wordt zo gemaakt dat ik het aankleedkussen horizontaal en verticaal kan leggen.

Maar nu wil ik dus weten, horizontaal + mandje ernaast.

Het aankleedkussen is volgens mij iets kleiner dan 70 cm.



Wil iemand even voor mij met een meetlint naar de commode lopen? :silenced: :oops:



Ik denk dat ik de commode 70 cm diep wil en (bijna) 1 meter breed.

ik ga het morgen voor je doen meis :stuck_out_tongue: Daan ligt nu te slapen, maar hij heeft een commode waar naast het aankleedkussen nog zeker een cm of 30 over is.



Ik zeg er echter wel bij dat ik er nu niks meer op kan zetten, hij werkt alles er met zijn voetjes vanaf :wall: zelfs kleding die ik klaarleg daar, moet weg… maar als je baby klein is is het ideaal, alles op grijphoogte!

je kan een hang buisje maken aan de zijkant van de commode…

hieraan kan je dan een handdoekje of wat kleertjes (alvast klaar)hangen

volgens mij is die van ons iets van een meter breed inderdaad.

Maar als je googled krijg je vast ook wel de afmetingen.



Wat ik nog wilde zeggen is dat wij een paar jaar geleden een wastafelmeubel hebben gemaakt met laden. Ook een ladenkast dus eigenlijk :wink: .

Maar we hebben er dit jaar andere geleiders op gezet omdat de laden toch te zwaar waren voor de geleiders en dus er doorheen zakten.

Sowieso geleiders doen! Dan gaat het lekker makkelijk (net als met keukenladen snap je :wink: ).