Eigen melk en fruit mee naar KDV?

Ik vroeg me af of dit normaal is. Ik moet dus melkpoeder en fruit meegeven voor mijn dochter. Brood en roosvicee krijgt ze daar wel, luiers ook. En in haar schriftje staat dat, omdat ze binnenkort 9 maanden is en in het ritme van de ‘grote’ kinderen zo goed meedraait, er geen updates meer worden geschreven in haar schriftje.

Is dit standaard zo?

Groetjes, Carenza

Dat je melkpoeder zelf moet meegeven ligt aan het kdv, sommige hebben alle merken in huis en anderen niet.

Maar dat je fruit zelf moet meegeven vind ik belachelijk.

M.icah is net 2 geworden en tot die tijd wordt er af en toe in het schriftje geschreven. Niet dagelijks want bijzondere dingen gaan mondeling.

M.ateo heeft geen schriftje

Bij Yuri moesten we ook melk meegeven.

Fruit en luiers niet hoor!

Ik geef nu nog steeds brood mee en beleg maar dat komt omdat hij een speciaal dieet heeft. Ze kunnen niet overal op in spelen.

Bij ons kdv hebben ze ook schriftjes en daar wordt regelmatig in geschreven. Niet wekelijks maar iedere maand ofzo denk ik.

melkpoeder wel, fruit, brood, sap en luiers niet. Het melkpoeder vind ik niet erg, je hebt het toch in huis en ik zou het ook zonde vinden van het budget voor het kdv: je hebt zoveel verschillende soorten en merken, die ze dan allemaal in huis moeten hebben. Ik heb liever dat dat geld ergens anders voor gebruikt wordt, voor fruit bijvoorbeeld. Bij ons werd tot Olivia 1 was iedere dag in het schriftje geschreven, sindsdien af en toe eens. De belangrijkste dingen hoor je toch tijdens de overdracht.

Dat is enorm verschillend per KDV. Op het KDV waar ik werk hoeven de ouders niets mee te geven. Behalve uitzonderlijke etenswaren i.v.m. allergie. Maar waar m’n oudste zit is het de regel om zelf luiers, billendoekjes, billencreme, fruit en een beker drinken mee te nemen. Toen ze klein was ook de melkvoeding.

bij ons kun je kiezen uit inclusief en exclusief. bij inclusief krijgt je kind tussen de middag warm eten en krijgt ie luiers van kdv. mij ex moet je boterhammen meegeven voor tussen de middag, en zelf luiers.

schrijven in schriftje doen ze hier eigenlijk dagelijks. zou het niet erg vinden als ze het minder gaan doen, mits er tijd genoeg is om mondeling goed over te dragen dan.

hier vanaf 1 jaar geen schriftje meer. zelf wel luiers meenemen maar verder niks.

niks zelf meenemen, tenzij er iets speciaals zoals dieet is.

zelf fopspeen en slaapzak achter laten

Ze kopen de melkpoeder en fles die de ouders gebruiken.

Er zitten dus kindjes met Friso uit Aventflessen maar ook Nutrilon en Difrax hebben ze…

Ze geven geen warm eten, tenzij er een speciale reden voor is.

Drinken, brood, tussendoortjes, luiers e.d. is standaard inbegrepen

Er wordt iedere dag in het schriftje geschreven (ik weet niet hoe lang ze dat blijven doen)

Op het KDV waar ik werkte waren luiers, brood, drinken, fruit en koekjes inbegrepen. Melk moest zelf worden meegegeven in eigen flessen(kindjes drinken toch het beste uit hun eigen fles, en het is inderdaad tegenwoordig ondoenlijk om alle merken voeding te hebben, petje af voor de kdv’s die dat wel doen) Slaapzakken hadden we ook gewoon zelf, alleen een knuffel en speen moesten ze meenemen. Warm eten kon ook worden gegeven, maar moest worden meegegeven. In de babygroep(0-2) werd elke dag in het schriftje geschreven, als er wat minder tijd was, korter, maar wel elke dag. Schriftje moest ook elke dag mee naar huis.

Hier als je nutrilon standaard gebruikt geen melkpoeder meegeven ( ik geef dus wel mee)

Luiers, fruit, brood, groente, tussendoortjes en sap zijn gewoon daar.

Slaapzak trouwens ook :think:

Enige wat ik verder meegeef zijn zijn eigen gemerkte flessen en z’n tutteldoek.

Schriftje wordt (nog) dagelijks in geschreven.

Bij ons schreven ze alleen de eerste drie maanden in een schriftje die je mee naar huis neemt telkens. Voor de rest hebben hun een map met een schema waarin ze globaal alles bijhouden wanneer ze hebben gepoept, hoeveel brood ze hebben gegeten, wanneer ze hebben geslapen enz… Zolang het kindje nog melkpoeder en een flesje heeft moet je dat van thuis meenemen, evenals een slaapzak. Voor de rest is er alles, (gepureerd) fruit, brood, halfvolle melk, roosvisee, soepstengels, luiers…

Ok, het varieert dus nog wel. Bij de meeste wel fruit, maar sommigen moeten ook weleens wat anders meenemen. Ik kreeg reacties dat men het vreemd vond dat ik fruit mee moest geven. Ik had er nog niet eerder bij stil gestaan, dus dacht, laat ik het hier eens vragen.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes, Carenza

Bij ons hoef je niets mee te geven.

De fles en de fopspeen met naam erop liggen daar wel (als je

geen Aventflessen gebruikt) verder krijgen ze daar alles.

Wel zo handig ! :thumbup:

Melkpoeder en fruit zijn bij ons in de prijs inbegrepen. Het schriftje blijft tot het vol is, dan zijn ze meestal ongeveer een jaar. Daarna staan slaaptijden e.d. genoteerd in de groepsklapper, dus het wordt wel nog bijgehouden. Het maakt trouwens niet zoveel uit, want ze vertellen alles toch als je ze komt ophalen.

Je geeft alleen eten mee als het eten dat ze daar hebben niet geschikt is, bijvoorbeeld vanwege een dieet. Ze hebben bijv. twee merken KV en als je kind iets anders drinkt geef je dat mee. Anders moesten ze 15 soorten in huis halen, dus nu doen ze alleen nog wat veel gebruikt wordt :wink: . Brood, fruit, sap, tussendoortjes, alles is daar gewoon. Anders zouden toch ook alle kinderen iets anders eten en drinken? En dan moeten leidsters weer bijhouden wat van wie is, lijkt me nogal een gedoe :think: .

Je geeft wel zelf een fles, speentje, reservekleding en slaapzak mee, maar als je dat niet doet, gebruiken ze iets van daar. Ze hebben zelf ook spullen. Wassen en uitkoken doen ze ook, dus je laat het gewoon daar.

Ik werk op een KDV en fruit zit in ons pakket en qua flesvoeding hebben wij nutrilon 1, 2 en 3 (standaaart) in ons pakket…en trouwens ook de gewone friso 1 en 2

Bij ons op KDV is alles inbegrepen, tenzij je een dieet, hypoallergeen of bepaald merk gebruikt. Luiers zijn bij ons sinds 1 jaar inclusief. Wij betalen dan EUR 5,68 per uur. Daar mag je wel het een en ander van verwachten, niet?

Het schriftje wordt wekelijks bigehouden. Altijd leuk om te lezen wat ze die ene dag weer heeft uitgespookt. Daarnaast wordt er ook van de ouders verwacht zo nu en dan in het schriftje te schrijven. Zo krijgen de kindjes later echt een heel leuk naslag werkje te lezen.

Alle grote knutselwerkjes krijgen wij ook niet mee. Sommige zie ik ook niet eens. Deze plakken ze in een map en krijgen we mee als ze 4 wordt en dus naar school gaat.

Wij hoeven alleen de melk mee te nemen, fruit, luiers enz krijgt hij gewoon daar.

o ja, van ons wordt idd ook wel verwacht dat we iedere dag in het schrifjte schrijven. Hoe laat ze gegeten heeft en hoelang ze al op is, en als er iets is dat ze weten moeten. Dus dan voel je zelf ook wel aan wanneer het niet meer nodig is (nml als je geen zin meer hebt om elke dag hetzelfde op te schrijven :wink: .)

Hier ook alles inclusief, van de luiers, fruit, soepstengels, koekjes tot de fles ( ze hebben hier avent en difrax ) en melk ( friso of nutrilon ) en zelf ligt er hier op het KDV een slaapzak die speciaal voor haar is en mocht ze daar behoefte aan hebben een speen ( maar Elise is geen spenenkind, dus eigenlijk nooit 1 gehad ) Warm eten kan zodra ze zelf kan eten extra bijgekocht worden ( dan krijgen ze een warme hap daar ) en evt. kunnen ze potje geven als we het meegeven, maar dat is niet nodig.

Inderdaad, we betalen hier 5,80 per uur, mag ook wel wat voor lijkt mij… :think:

hier ook alleen melk zelf meenemen. we betalen er ook genoeg voor, toch!!!

Jaimy komt ook iedere week met tekst in haar schriftje terug, erg leuk om te lezen!!!