Eigen kosten kdv omhoog

je betaald aan de hand van je inkomen(s) en de hoeveelheid kinderen die je brengt en de uren die je afneemt

Nee hoor, je betaalt een vast uur-/dag-tarief en afhankelijk van je inkomen krijg je een bepaald gedeelte terug van de belastingdienst.

Dus iedereen betaalt wel eerst hetzelfde, en later krijg je bedragen terug

je krijgt van de belastingdienst vooraf terug waar je recht op hebt,ligt aan hoogte van je gezamelijke inkomen.

Vicky, iedereen betaalt dezelfde uurprijs. Het is wel zo dat de verschillende kdv’s verschillende uurprijzen hanteren. Je teruggave is ook weer afhankelijk van die uurprijs en van je inkomen.

Hoe is dat bij jullie geregeld dan?

Meestal zijn onze creches gezinsgerelateerd, volgens inkomen dus…dus het kan zijn dat iemand 1.42euro betaalt voor een hele dag en een ander 25.48euro bv… en de creches kunnen dit recupereren via de staat, dus ouders zelf hebben daar geen last van…

Minicreches zijn er ook (zelfstandigen) en die vragen meestal wel gewoon een vaste prijs (kan tot 30euro per dag gaan) omdat het van hen veel administratie vraagt om gezinsgerelateerd te gaan.

via de belastingen kan iedereen tot 11euro per dag terugkrijgen nog.

bedoelde eigenlijk hetzelfde als wat al verteld werd hoor…

De kosten liggen aan de uurprijs en hoe lang je kinderen brengt. Wat je terugkrijgt ligt aan je inkomen dus wat je netto betaald is afhankelijk van inkomen, uurprijs, en hoe vaak je je kids brengt.

En dan zijn er nog gastouders natuurlijk… Daarvan word maar een lager uurtarief vergoed van de gastouders…

maar je krijgt tot max 5 euro per uur vergoed. Ik betaal 5,25 en moet eigen eten en pampers meegeven. Een ander kdv is het verhoogd en die betalen nu 7,50 per uur inc luiers en eten. Dus, betalen die mensen sowieso al 2,50 zelf. en ik maar 25 cent.

Teminste, dat zei de belastingdienst een keer! Ons kdv krijgt nu ook aanzienlijk veel meer kinderen binnen omdat het meegeven van eigen luiers en eten vaak goedkoper is dan het icl. Vooral als je over hele weken praat, verdien je daar wel aan.

Kdv zijn wel duur dan :think: , een dag van 9u is al 63euro :shock:

Meeste mensen krijgen ook echt een hoop vergoed hoor…

Ik betaal netto 100 euro per maand voor 11,5 uur per dag en dat 4 dagen in de week.

Wij betalen 6,40 per uur (flexibele opvang), maar krijgen ook best wat terug. Ik denk dat wij rond de 200 euro per maand zitten, wat we zelf betalen. Dat is voor gemiddeld 2,5 dagen per week. Nouja, daar blijf ik toch echt wel voor werken :slight_smile:

Zijn uiteindelijk dezelfde prijzen als hier, maar je moet het wel zelf eerst betalen?

juul gaat 10 uur per week, we betalen zo ongeveer een euro of 10/15 zelf… zeker niet meer. Tis dus voor ons in de maand goedkoper dan een psz.

@Vicky S wrote:

Zijn uiteindelijk dezelfde prijzen als hier, maar je moet het wel zelf eerst betalen?

Nee, de kinderopvangtoeslag die je krijgt, krijg je rond eh… de 18e ofzo van de maand ervoor. Dus ik krijg bijv. op 18 juni de toeslag voor juli. En voor 1 juli moet ik aan het kdv de maand juli betalen :wink:

Das ook wel interessant dan :think:

Bij ons is het dan afhankelijk van het inkomen, per dag/halve dag/derde dag, niet per uur.

En het jaar erop kan je nog eens 11euro per dag aftrekken (of ze nu halve of hele dag geweest zijn)

@pooh wrote:

Ik betaal netto 100 euro per maand voor 11,5 uur per dag en dat 4 dagen in de week.

Ik ook ongeveer, maar dan voor 2 dagen van ongeveer 10 uur.