Eigen afbeelding in bericht

Hallo,



Wie kan me vertellen hoe ik een eigen afbeelding (uit mijn afbeeldingen op de computer) kan toevoegen aan een bericht, zonder dat er een kader omheen komt, zoals bij het toevoegen van een foto?

Met kopieren en plakken lukt het me dus niet.



Groetjes,

Judith

Heb je iets waar je je foto’s kunt uploaden? een eigen site of Photobucket of iets dergelijks?

Dan kun je de foto’s doorlinken.

Nee, heb ik niet, maar het zijn plaatjes, geen foto’s.

Kan je me helpen???

Ik kan het proberen.

Je moet eerst een account aanmaken bij Photobucket, dit kan ook voor plaatjes.

Daar kun je de plaatjes toevoegen zoals je hier op kok ook kunt.

Als dat gebeurt is dan ga je met je muis op het plaatje staan en klikt met de rechtermuisknop en dan kun je onderaan 'eigenschappen selecteren.

Dan zie je een zin staan die begint met http:

die kopieer je en plak je in een bericht alhier.

Vervolgens selecteer je de regel weer die je net hebt geplakt en dan klik je op de knop Img (boven het schrijfveld) en dan ziet het er zo uit:

{img}http://bladiebla{/img} deze haakjes: { worden wel deze haakjes [ ]

Ik heb ze even vervangen omdat ik anders een rood kruisje krijg in plaats van het voorbeeld dat ik wil geven.

Als je nog vragen heb hoor ik het wel.

Hoi,



Heb het geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Is er nog een andere manier dan photobucket??

Maar wat is niet gelukt dan? Het uploaden bij photobucket of het doorlinken?

Andere sites doen namelijk hetzelfde als photobucket…

Krijg mijn account niet geactiveerd… :oops:

Juudje het is veel makkelijker de foto’s direct vanaf je Pc OP HET FORUM TE ZETTEN HOOR, EN ZE ZIJN DAN OOK NIET TE ZIEN VOOR GASTEN, EN NIEUWSGIERIGE AAGJES, DIT IVM PRIVACY…JE KAN BEHOORLIJK VEEL FOTO’S OPLOUDEN, EN IS VEEL MINDER WERK ALS EERST DE FOTO’S BIJ EEN FOTOALBUM OP INTERNET ZET ZETTENEN VERVOLGENS ALLE LINKEN HIER IN EEN BERICHTJES PLAKKEN, IS EEN BEETJE DUBBELOP TOCH?





HAHAHA CAPS LOCK AAN :?

Nou, Heleen, in de tijd dat ik bezig ben 26 keer mijn foto’s te verkleinen zodat ik ze hier MAG uploaden (mijn foto’s zijn altijf GRROOOOT!), heb ik mijn hele album al op Photobucket gezet en doorgelinkt… :mrgreen:

Wat ik dus bedoel:



Ik vind het leuk om bij een berichtje van mezelf een afbeelding te plaatsen die ik in mijn eigen afbeeldingenmap heb zitten.

Ik zie dat hier vaker, vooral bij felicitatieberichten (kijk maar es). Ik dacht dat het gewoon een kwestie was van kopieren en plakken, maar blijkbaar is het heel ingewikkeld (of ik ben blond, want ik snap het niet!).

En photobucket werkt bij mij op een of andere manier niet. Ik krijg mijn account niet geactiveerd (nou ben ik ook niet zo goed in engels, misschien ligt het daaraan).



Somebody, HELLUP!!!



groetjes,

Judith

Uploaden gaat net zo snel hoor. En zolang wij de plaatjes map niet opgeschoont hebben kun je de tweede keer linken naar de eigenschappen van het plaatje… Dat dan dus gehost wordt op onze server…





Voorbeeld: uploaden naar het forum…

Vervolgens rechterklik je op de foto en vraag je de eigenschappen op.



http://www.kindjeopkomstforum.nl/files/051221_001_191.jpg





In je volgende berichtje plaats je de volgende code:



051221_001_191.jpg

Als je dan niet zoals ik voor het voorbeeld de BBcode uitschakelt zie je dit:



@Yolanda wrote:

Nou, Heleen, in de tijd dat ik bezig ben 26 keer mijn foto’s te verkleinen zodat ik ze hier MAG uploaden (mijn foto’s zijn altijf GRROOOOT!), heb ik mijn hele album al op Photobucket gezet en doorgelinkt… :mrgreen:






lieverd hahaha met dat programmaatje van Ruud kun je alle foto’s in 1x verkleinen, 1 druk op je muis en op photobucket oid moet je toch ook verkleinen, daar kun je toch ook geen hele grote bestanden kwijt??



Ik heb zelf altijd foto’s van rond de 5/6 MB en ik verklein dus allemaal altijd in 1X…



Juudje als je een nieuw berichtje typt, zie je onder dat veld Voeg een foto toe staan, daaronder kun je op bladeren klikken en kun je uit je eigen bestanden op je pc zoeken welke foto je wilt, dan op foto toevoegen klikken en op ok en als het goed is heb je dan je foto bij je berichtje staan… :wink:



als het nog niet lukt geef dan maar een gil :wink:

Heleen, dat klopt idd, maar dan heb je er dus zo’n kader omheen en die wil ik er dus niet bij hebben.

Maar errug bedankt voor alle tips.

Lets face it Juud, je bent gewoon blond!! :mrgreen:

Idd blond :mrgreen: want als je mijn berichtje leest zie je dat het dus ook zonder kadertje kan… :wink:

en ikke is :silenced: