Eiersalade maken

Ik wil graag zelf eiersalade gaan maken omdat ik die uit de winkels ineens niet meer zo lekker vind maar kwam op internet verschillende recepten tegen.

Ik ben benieuwd hoe jullie het maken? Moet er ook echt mosterd in, zoals ik op een recepten site las? Dat lijkt me wat gek eerlijk gezegd…

Ik maak het met een uitje, mayonaise, kerrie, zout en peper.

Uitje, slasaus, roomkaas, bieslook en soms doe ik er hele kleine stukjes augurk door. Soms ook nog een lepel yoghurt als ik 'm extra fris wil hebben.

@Oktober wrote:

Uitje, slasaus, roomkaas, bieslook en soms doe ik er hele kleine stukjes augurk door. Soms ook nog een lepel yoghurt als ik 'm extra fris wil hebben.

Ik wist dat jij weer met een heerlijk recept zou komen :drool:

Hier doen we altijd 3 of 4 eieren, 2 zongedroogde tomaatjes fijngesneden, handvol vers gesnipperde bieslook, 1 eetlepel mayo en 1 eetlepel creme fraiche, beetje paprika poeder, zout en peper. Ook doen we nog wel een ipv zongedroogde tomaatjes, verse cherry tomaatjes en dan wat paprika op zuur fijngesneden erdoor… word hij wat pittiger van.

De meest simpele is eigelijk gewoon alleen ei, bieslook, wat mayo, yoghurt, zout, peper, mespunt ketchup en dat door elkaar… zo maken wij hem meestal in grote hoeveelheden voor bv bbq’s

Maar de luxe variant die ik als eerste noemde is veruit favoriet.

wat ook lekker is is :

eitjes koken, uitje snipperen, mayonaise, curry, bieslook, mespuntje zout en peper en een klein lepeltje heinz sandwichspread naturel

Ik ben niet van de hoeveelheden beschrijven, maar handig is om de eieren net niet hard te koken, dus het geel bijna laten stollen.

Mengen met de lekkerste mayonaise die je kent (is voor iedereen verschillend), lepel mosterd er door, wat kerriepoeder en er dan wat geraspte belegen kaas doorroeren en een bosuitje in dunne ringetjes snijden en mengen.

klinkt allemaal lekker meiden, dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ga er mee aan de slag maandag of dinsdag :smiley:

Wij maken de eiersalade met eieren, soms een uitje, cocktail saus, peper en zout.

Zoals Cell! Erg lekker…