eicelreductie

Hoi,

Heeft iemand ervaring met eicelreductie??

Bij mij zijn er een stuk of 7 eitjes gaan groeien na een behandeling met menopur.

Er zat echter maar 1 eitje bij van 18 mm. Nu wil de gyn. eerst wat eitjes kapot gaan prikken en erachteraan IUI toepassen.

Ik vraag me echter ook af of dit niet achteraf kan, moet eerst nog maar zien of ze werkelijk allemaal bevrucht zullen worden.

(is mijn eerste keer)

Groetjes Marloes

Je kunt alleen van te voren eiblaasjes wegprikken, achteraf kan dit niet. Als een follikel eenmaal gesprongen is, verdwijnt de eicel (die microscopisch klein is) in je lichaam en is die niet meer op te sporen. Als je een eisprong zou hebben van zeven eicellen, zou de kans op een meerling met alle risico’s vandien wel heel erg groot zijn.



Als je achteraf bevruchte eicellen uit je baarmoeder weghaalt, dan spreek je van abortus. Er wordt nooit abortus uitgevoerd ten gevolge van een te sterke reactie op hormoonmedicatie tijdens vruchtbaarheidsbehandelingen. Dat is ethisch niet te verantwoorden en dat moet je ook niet willen, aangezien het ontstaan van een zwangerschap al zo’n groot wonder is!

Oke, bedankt Jippie. Wij kregen inderdaad hetzelfde te horen bij de gyn.

Morgen krijg ik de eerste eicelreductie met daarna gelijk IUI.

Spannend…

Heel veel succes alvast!

Bedankt nog…

Het is allemaal goed gegaan… nu twee weken afwachten of het ook wat heeft opgeleverd!

Het deed wel zeer ondanks de verdoving, vooral de laatste eicel die de gyn. weg moest prikken was geen pretje!

Het is inderdaad geen pretje. In principe is het gewoon hetzelfde als een punctie voor IVF/ICSI, en dat kan behoorlijk pijnlijk zijn ondanks de pijnstilling! Veel succes met de wachtweken!