Zijn er mensen die ervaring hebben met eiceldonatie? Ik zoek ervaringen van donoren maar ook van ontvangers/wensouders.
groetjes,
Christa
Zijn er hier op KOK helemaal geen mensen die hier ervaring mee hebben?
Volgens mij niet, ik ken zo niemand hier die een behandeling in combinatie met eiceldonatie heeft gedaan. Denk je erover na om zelf eiceldonor te zijn voor iemand of ken je iemand die een donor zoekt?
Ik bekijk de mogelijkheden om eiceldonor te zijn voor mijn schoonzus (vervroegde overgang heeft zij ). Maar ik weet niet of er effecten zijn voor de borstvoeding. Ik zag wel dat er risico’s zijn voor mij. Maar de termijn dat de hormonen krijgt viel me op zich dan weer reuze mee. Ik dacht dat dat maanden zou zijn, maar het is maar enkele weken. Ik heb 't haar nog niet aangeboden, d’r zitten nog wat haken en ogen aan. Zoiets beslis je natuurlijk ook niet in 1 dag.
De hormonen die je moet nemen, gaan helaas niet samen met borstvoeding. Over het algemeen is het zo dat de borstvoeding eerst afgebouwd moet worden, voordat je aan de hormonen mag. Dus zoiets zou je pas kunnen overwegen als je de borstvoedingsperiode afgesloten hebt. En het is ook wel belangrijk dat jij je lichaam tijd geeft om te herstellen van de zwangerschap en zwangerschapshormonen, aangezien je kindje nog maar 4 maanden is. Op dit moment zou je daarom nog niet in aanmerking komen voor eiceldonatie, denk ik.
De duur van het hormoongebruik is inderdaad een aantal weken. Is het de bedoeling dat jij eiceldonor gaat worden in combinatie met een IVF of ICSI-behandeling? Over het algemeen moet je een week of 4 hormonen spuiten. Dit is wel een aanslag op je lichaam en zeker niet zonder risico’s of bijwerkingen. Ook de punctie is geen pretje, natuurlijk. Maar het is zeker te doen, als je er volledig achter staat.
Succes met je beslissing en als je nog vragen hebt over bepaalde hormonen of hoe een IVF/ICSI-behandeling in z’n werk gaat, dan vraag je maar!
Dat verwachtte ik wel, dat de hormonen icm BV niet zou willen. Ik denk dat het sowiezo pas over 2 jaar -op zijn vroegst- zou zijn, als ik ervoor zou kiezen om eiceldonatie te doen. Er spelen prive ook nog een aantal dingen.
Ik wil zelf ook een tweede kindje, en ik las dat er wel degelijk risico’s zijn voor mijn vruchtbaarheid. Dus dan zou het verstandigst zijn om de donatie na de 2e plaats te laten vinden. Ik las ook dat ze vaak een donor van 30+ willen. Ik ben nu 26.
Mijn schoonzus denkt dat eiceldonatie maar tot haar 40e kan, maar dit is toch tot 45?
Ik zou inderdaad pas eiceldonatie overwegen als je zelf klaar bent met kinderen krijgen. Hormoongebruik kan zeker effect hebben op je lichaam en cyclus. Ik weet zelf niet wat de leeftijdsgrenzen zijn wat het doneren zelf betreft, ik zou niet weten waarom jij over twee jaar geen eicellen mag afstaan. Als je er zelf klaar voor bent, waarom niet?
Voor IVF/ICSI wordt over het algemeen wel een leeftijdsgrens gehanteerd en dit is 40-41. Voor een deel heeft dit te maken met hormoongebruik, hoe ouder je wordt hoe minder goed hormonen aanslaan. Maar er zitten ook meer risico’s aan een zwangerschap vast, en de kans van slagen is veel kleiner. Nu is de slagingskans ongeveer 25% per behandeling (zonder eiceldonatie), na je 40e is dit misschien nog maar 5-10%. In bepaalde privé-klinieken kun je wel terecht na je 41e, maar vaak wordt het dan niet meer vergoed door de verzekering. Hoe oud is je zus nu dan?
Ik heb eens terug gelezen ergens hier op het forum en ik weet geloof ik dat Rooike het heeft gedaan. Die heeft eiceldonatie gedaan voor een ander…
Ik zou gewoon even haar een pbtje sturen!
Bedankt voor de tip! Mijn schoonzus is nu 37…
@Williewortel wrote:
Ik heb eens terug gelezen ergens hier op het forum en ik weet geloof ik dat Rooike het heeft gedaan. Die heeft eiceldonatie gedaan voor een ander…
Ik zou gewoon even haar een pbtje sturen!
Dat was ik idd…
Ik heb de PB gekregen, heb geantwoord maar nog geen antwoord terug gekregen helaas…
Hallo,
Ik weet ook een en ander over eicel-donatie.
Ikzelf ben acceptor,morgen worden er normaal gezien 2 embryo’s terug geplaatst,met dank aan een fantastische vriendin.
Inderdaad is het wel best dat je eigen kinderwens volledig is,omdat het toch enig risico inhoud.
Mijn donneuse heeft zelf 2 kindjes en hoeft er geen meer.
Het gaat als volgt in zijn werk.(bij ons geval toch)
Eerst wordt je lichaam met behulp van een neusspray(suprefact)in een staat van menopauze gebracht,zowel van doneuse als acceptor,dit om het verloop van de cyclus synchroon te laten verlopen.
Dan moet je max.15 dagen een inspuiting nemen met hormonen(puregon of menopur) dit is om zoveel mogelijk eicellen te laten groeien.
Dan krijg je een laatste injectie met pregnyl om de eicellen los te laten.
exact 36 uur later is er de pick-up en dan zit het er op.
Dit is een hele boterham om door te slikken en zeker niet iets om licht over te gaan.
Alleen het feit dat je er al over denkt het te doen is fantastisch,maar er volgen toch eerst nog vele gesprekken met professor en psycholoog.
Hopelijk heb je toch iets aan deze uitleg en moest er nog iets zijn,af en toe check ik eens in.
Groetjes en veel succes!!! :vlinder:
@vosje wrote:
Hallo,
Ik weet ook een en ander over eicel-donatie.
Ikzelf ben acceptor,morgen worden er normaal gezien 2 embryo’s terug geplaatst,met dank aan een fantastische vriendin.
Vosje, hoe is de terugplaatsing afgelopen meid???
Ach, :thumbdown:
Alweer niets,…
Maar we geven niet op,…,24/11 moeten we terug op gesprek.
Het enige probleem bij mij is de innesteling.
Ik heb de laatste tijd gedacht over acupunctuur,baat het niet,schaadt het niet? :think:
Groetjes!!!
hallo, ik kwam hier ook weer eens voorbij.
Jammer dat het niets is geworden Vosje
Kun je nog eens proberen?
Je kunt altijd acupunctuur gebruiken, baat het niet dan schaadt het niet toch?
Wat jammer nou… Ik duim voor je!!! :thumbup: