Wie weet hoe lang eiblaasjes gemiddeld te zien zijn op een echo? En tussen welke dagen?
Ik heb vandaag een echo gehad na een curettage 3,5 week geleden.
Mijn baarmoeder plus baarmoederslijmvlies zagen er goed uit en er zaten overduidelijk in een eierstok 2 eiblaasjes.
Nu heb ik wel gelezen dat ze 20mm moeten zijn om te springen en ik weet niet hoe groot ze waren, maar bij een gemiddelde cyclus, van dag hoeveel tot dag hoeveel zijn er eiblaasjes zichtbaar? Als je eisprong is geweest, dan zouden er toch geen eiblaasjes moeten zijn? Dus in principe moet ik mijn eisprong nog krijgen toch?
Ik ben een beetje benieuwd of ik er wijs uit kan worden wanneer mijn eisprong zo’n beetje bij benadering zal plaatsvinden.
Ik had al wel wát info gevonden, maar net niet wat ik zocht, wie weet weten mensen hier meer .
Eiblaasjes zijn te zien vanaf het begin van je cyclus totdat je de eisprong hebt. In het begin groeit een eiblaasje heel langzaam, als 'ie groter dan 12 mm is wat sneller (2 mm per dag). Je hebt de eisprong als een follikel minimaal 17 mm is, maar hij kan ook groter dan 20 mm worden. Bij de een springt 'ie vroeger dan bij de ander. Bij mij is het meestal rond de 24 mm. Omdat je niet weet hoe groot ze waren, is het moeilijk te zeggen wanneer je eisprong zou zijn. Maar het zit er in elk geval aan te komen. Na de eisprong knapt een blaasje en loopt het vocht met de eicel eruit. Het overblijfsel wordt opgenomen door je lichaam. Een tweede eiblaasje krimpt en verdwijnt als 'ie niet rijp was om te springen.
Bedankt voor je reactie.
Dus eigenlijk vanaf de menstruatie zijn ze al zichtbaar? Dus groot genoeg om te zien met een echo?
Misschien de eerste dagen van je cyclus niet, maar daarna wel. Op de echo zijn eiblaasjes duidelijk te zien, omdat het op het beeld zwarte rondjes zijn, ook als ze nog erg klein zijn.