eiblaasjes-ei-eisprong?

hoi hoi



afgelopen maandag ben ik bij de gyn geweest en heb ik een inwendige echo gehad

daarop was te zien dat ik 4 eiblaasjes rechts had waarvan 1 vergroot en 5 links



nu is het toch zo dat je eerst eiblaasjes hebt en die gaan rijpen tot een ei, je dan een eisprong krijgt en 14 dagen later menstruatie?



nu ben ik dus gisteren ongesteld geworden :eh: :think: dat klopt dan toch theoretisch gezien niet? of wel?

Angel, weet je ook hoe groot het eiblaasje was, heeft de echoscopiste daar nog iets over gezegd? Voor een eisprong zou deze minimaal 18-20 mm moeten zijn. Maar wel vreemd inderdaad. En je hebt normaal bloedverlies (niet minder of zoiets)?

gisteren was het veel (bij afvegen alleen eigenlijk)

schrok me ook dood :oops: had totaal ook nog niet op menstruatie gerekend ook dus vandaar :lol: :oops: (had verwacht over minimaal 2 weken ofzo pas menstruatie te krijgen)

en vandaag zo goed als niks ja een beetje bruin verlies maar geen bloed meer :think:

maar dat zegt verder ook weinig want kan net zo goed morgen ineens echt goed doorbreken

Als je ongi niet doorzet, misschien dan een ovulatiebloeding o.i.d.? Verder kan ik ook niets bedenken… vreemd.

het is doorgezet



dus heb ik weer geen eisprong gehad denk ik…

nouja maar hopen dat ze kunnen vinden wat er nou mis is dat die eieren niet willen springen

Als je maten van de eiblaasjes weet? Een eiblaasje met ei is tussen de 20-25 mm ong als het springt. Daarna vult het follikel zich weer met vocht, in geval van bevruchting vormt zich daarin het corpus luteum (gele lichaam) wat progesteron gaat aanmaken om de zwangerschap in tact te houden. Dit verdwijnt weer als de placenta de aanmaak overneemt in de vorm van hCG. Dus puur het ‘zien’ van een eiblaasje zegt niet genoeg.

Het beste is, eiblaasjes volgen in de groei, bij een bepaalde grootte is het tijd om bloed af te nemen en zo middels de hormoonwaarde van het progesteron te kijken of er ook daadwerkelijk een eisprong heeft plaatsgevonden.

Het plaatje wat je schets iig met meerdere eiblaasjes links als rechts lijkt veel op PCO (poly cysteus ovarieel syndroom) waarbij wel telkens eiblaasjes groeien maar er maar heeeel zelden een werkelijke eisprong plaatsvind.

Dus mocht je niet verder komen met de echoplaatjes en zo geen zekerheid krijgen mss kan je gyn dan toch eens aan bloedonderzoek denken?

Heel veel succes!

ik heb een bloedonderzoek gehad

ik weet helaas de afmetingen niet :frowning:

ik weet wel dat er slijm in de baarmoeder te zien was

hij zei wel dat het er verder normaal uitzag de baarmoeder en eileiders



nouja maar heel geduldig :liar: :liar: wachten tot de 25 juli