Wat denken jullie, zou ik Nica al een gekookt eitje door de rijst kunnen geven??
Ik heb zelf gewacht tot 1 jaar ivm kans op allergische reactie.
Kaylee kreeg voor de eerste keer ei toen ze 10.5 maand was ongeveer. Hard gekookt, een roergebakken eitje met basilicum kreeg ze ook.
Oké dan zal ik nog maar even wachten
Thanks!! :-*
Anne kreeg met 7 maanden al af en toe een half eitje door haar eten.
Nerine kreeg idd ook al vrij vlot een gekookt eitje door d’r eten…als wij vlees aten kreeg zij dat…of blokjes ham.
Rav kreeg vanaf ongeveer 7 maand soms een hardgekookt eitje door zijn eten. Op CB hadden ze toen ook gezegd dat het mocht.
Vanaf 7 maanden (of 6 zelfs) mogen ze een half ei in de week. Dus het mag wel. Amy heeft het nu 1x gehad. Maar we hebben het ook niet vaak in huis.
Ja waarom niet, door bepaalde potjes van Olvarit zit ook al gekookt ei.
Ik heb het ook al een paar keer gegeven (spinazie, gek aardappeltjes en ei erdoor geprakt)
Vanmorgen hebben wij haar bij ons ontbijt een stuk gekookte ei laten proeven
heb ik alleen in 12 mnd potjes gezien hier.
nee hoor, het zit in potjes vanaf 8 mnd (alleen is dat niet zo’n goede graadmeter; in die potjes zit wel meer wat ik mijn kind met die leeftijd niet zal geven).
Ik heb het gegeven vanaf 8 of 9 maanden, volgens mijn bronnen kunb je het vanaf dan geven tenzij al is gebleken dat je kindje last heeft van allergiën dan wachten tot 1 jaar…
Ik heb het met 8maanden ook op het CB gevraagd en die zeiden ook niet te snel geven (niet voor 9 maanden in iedergeval) in verband met grote kans op allergische reactie.
Maar elk CB zegt ook weer wat anders geloof ik.
Hier zeggen ze nooit zoveel van dat mag niet en dat wel maar over ei waren ze dus behoorlijk stellig. Ik geloof dat er ook nog weer verschil zit in eigeel en eiwit. Het één mag al wel eerder ofzo. Maar wat en gedoe dan maar even wachten nog hoor was mijn mening.
Ja ik wacht nog wel even, we zien wel wanneer de situatie zich voordoet en hoe ze er dan op reageert!
vanaf 10 mnd eet dave heel af en toe ei…
Kinderdiëtist Stefan Kleintjes geeft aan, dat ei kan na 9 a 10 maanden. Als er sprake is van ei-allergie, dan wordt aangeraden om te wachten tot het 2e jaar (alleen als de reïntroductie goed is verlopen). Bij allergie anders dan voor ei, kan ei vanaf de 10e maand worden geïntroduceerd (bron: http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/vast_voedsel/voedselintroductieschema.html ).
@Mamalien wrote:
Ik heb het met 8maanden ook op het CB gevraagd en die zeiden ook niet te snel geven (niet voor 9 maanden in iedergeval) in verband met grote kans op allergische reactie.
Maar elk CB zegt ook weer wat anders geloof ik.
Hier zeggen ze nooit zoveel van dat mag niet en dat wel maar over ei waren ze dus behoorlijk stellig. Ik geloof dat er ook nog weer verschil zit in eigeel en eiwit. Het één mag al wel eerder ofzo. Maar wat en gedoe dan maar even wachten nog hoor was mijn mening.
Het cb daar ga ik niet meer vanuit hoor… Ik heb een zoontje die in maart geboren is en mijn zus een dochtertje die in maart geboren is en zij mocht al met 7 maanden yoghurt geven en ik absoluut niet… :think: Beetje vreemd…
Ik haal mijn info wel van kok af… En ik ga gewoon op mijn gevoel af…
gr patricia