Het is mij nog nooit gelukt om ‘iets kouds’ tegen haar aan te houden als ze erg gevallen is. Ze heeft dan echt zoiets van ‘rot op met dat spul’ of ‘ikke zelf vasthouden’ heeeel handig.
Maar die arniflor ofzo zal ik ook eens halen, gebruiken ze op het KDV schijnt wel goed te helpen tegen zwellingen.
Ik ben net naar een EHBO avond geweest van het rode kruis en daar zeiden ze dat je met brandwonden er beter niks op kon smeren :think: ? En altijd langs de HA als ze zo klein zijn en het echt rood was.
En betadine was weer niet handig als je nog twijfelde om langs de ha omdat het zo roodbruin kleurt en je dan de wond niet meer zo goed kon zien; sterilon was beter. Nou ik zei dat niemand zijn kind DAT aan gaat doen; dat prikt echt ! :shock:
Ik heb onlangs een cursus kinderehbo afgerond en vond het zeer interessant hoe verband aan te leggen welke middelen wel of juist niet gebruiken etc etc deze cursus was georganiseerd via t kdv van mijn kindjes daar bleek bij ons nl nogal veel animo voor te zijn misschien bij jullie ook?? anders had ik m namelijk via de thuiszorg willen volgen.
oh ja deze is wel heel gemakkelijk maar zit niet in je ehbo koffertje nl bij een tand door de lip suikerklontje erop kind is bijna meteen stil en t bloeden stopt bijna meteen!