egypte en jonge kinderen

Hallo allemaal

Is er iemand die al in egypte is geweest met een peuter en zo ja waar en welk resort of iets. Wij hebben een kennis die ons kan matsen in de reis maar ik twijfel best wel omdat ik het 1. ver weg vind 2. je hoort van die rare dingen met vrouwen

Dus hoor graag meningen en ervaringen

groetjes en alvast bedankt

Loes

Ik ben wel in Egypte geweest maar zonder peuter :angel:

Persoonlijk vind ik Egypte een vrij creepy land, als vrouw werd het je ook afgeraden om alleen op straat te gaan.

Binnen de muren van het hotel heb ik me prima vermaakt.

Dus het is een beetje wat je zelf wilt, ga je voor zon zee en strand dan is egypte erg leuk :thumbup:

Ja idd we gaan niet allerlei excursies doen denk ik daar is onze kleine man nog net wat te klein en ongeduldig voor.

Dus word wel zon, zee en strand maar we willen wel in een dorp ,stad die we evt zo kunnen inlopen.

Nu hoorde ik dat je dat in Sharm el Sheikh wel hebt en dat zou dan voor ons wel genoeg zijn.

Nu zag ik alleen een gaaf hotel in hurghada maar dat is ook even afwegen hoe of wat en de reacties

ik ben in hurghada geweest, hotel naam is gewijzigd las ik laatst.

Ik heb daar een wereldtijd gehad :inlove:

Zijn winkeltjes vlakbij en kun je ook leuk lopen mits je niet alleen bent :angel:

NoortjeP was volgens mij vorig jaar naar Egypte. Misschien kun je haar een pb sturen. Al was Stan toen volgens mij net 1 of net niet… dus nog geen peuter :think:

@pooh wrote:

ik ben in hurghada geweest, hotel naam is gewijzigd las ik laatst.

Ik heb daar een wereldtijd gehad :inlove:

Zijn winkeltjes vlakbij en kun je ook leuk lopen mits je niet alleen bent :angel:

Weet je nog wat het was met de oude naam?

Thanks Mip :-*

Wij zijn met Laurens naar Egypte, Hurghada geweest toen hij 11 maanden was. Wij zaten in Hotel Palm Beach :thumbup: van Kidsworld. Het is ons prima bevallen, ze zijn daar zooooo lief voor kinderen, echt super!

Ok, deze reismuts is 10 jaar geleden op studiereis geweest naar El Gouna, Hurghada en Sharm el Sheikh 8)

Hurghada vond ik echt vreselijk :silenced: . We mochten niet over straat en zijn onder politiebegeleiding naar een markt geweest. Was gewoon niet leuk, mannen die je allemaal wilden ‘hebben’. Opdringerig, gewoon bah. Hotels zitten ook ver van de stad, tussen sloppenwijken. Ik vond de sfeer echt vreselijk daar. Maar goed, als je een mooi hotel neemt, en de deur niet uit gaat…dan zit je daar natuurlijk ook prima.

Sharm was wel leuk! Het verschil zat 'm in het feit dat in Sharm de ‘bevolking’ niet echt in het toeristische deel zit. Je kunt daar dus wel als vrouw over straat, aan een waterpijp lurken :angel: , en aan het strand zitten zonder constant aangesproken te worden. Ik vond de sfeer daar een stuk minder bedreigend in ieder geval.

Zijn nog op excursie naar Dahab geweest, dat was helemaal de bom :thumbup:. Dat is een hippiedorp, echt geweldig! Peace man :mrgreen:

Maar zoals gezegd, dit was 10 jaar geleden 8) .

Overigens wordt er op de zaak bij ons steeds vaker geklaagd over Russen in Hurghada, net zoals in Turkije…da’s echt een groot minpunt.

Maar misschien weet Oessie wel meer, want die zit nog echt in de reisbusiness, ik ben tegenwoordig van de administratie en krijg niet alles meer mee :lol:

Succes met kiezen!

Voor wanneer zou het zijn? Hoogzomer is bloedheet :angel: (en jouw velletje kan daar niet tegen denk ik :angel: )

Thanks mayo…

Enne nee niet in het hoogseizoen met mijn velletje hoor. Hubbie zat al grapjes te maken dat ze me dan met een netje uit het water vissen omdat ze denken dat ik een kreeft ben hahaha

We willen september gaan dus na het hoogseizoen.

En Oessie zegt me niets maar wie weet ziet ze het en anders wel een PB he :wink:

Wij zijn een paar jaar terug geweest in Hurghada. We hadden voor 14 dagen geboekt en na 3 dagen wilden we alweer naar huis. Vreselijk saai, ik voelde me als vrouw ontzettend onveilig, hotel was ver van het strand (moest je met een busje) en iedereen wil je geld aftroggelen. We deden ook geen excursies.

En houd rekening met diarree. Bijna iedereen die ik hoor die er geweest is (wij ook) krijgen het :(. Daar ben je niet blij mee. Dus loperamide of ander spul meenemen zodat je darmen snel weer in orde zijn.

Mooi weer is het wel (we waren in oktober) en het hotel was gelukkig wel prima.

Ik heb alleen geen idee hoe het is als je je peuter mee hebt. Wordt vast wel leuk als hij van zwemmen/water houdt :wink:

Ik ga voor je kijken of ik kan vinden hoe het hotel nu heet.

Wij zijn 3 jaar geleden, zonder kinderen, naar El Gouna geweest en dat was een stadje met allemaal hotels. Het stadje vond ik erg leuk om rond te lopen, er was zelfs een museum. de sfeer was erg goed, alles zag er ook mooi uit. Weet de naam van het hotel niet meer maar wij hebben 8 dagen erg genoten

En Oessie zegt me niets maar wie weet ziet ze het en anders wel een PB he

Zal eens kijken.....even linkje sturen...

Link van topic verzonden…wie weet…

Dank je Mandy

@Mip wrote:

NoortjeP was volgens mij vorig jaar naar Egypte. Misschien kun je haar een pb sturen. Al was Stan toen volgens mij net 1 of net niet… dus nog geen peuter :think:

Yep… afgelopen november zijn we geweest.

Toen was Stan 14,5 maand en er was nog een kleintje bij van 1,5 jaar en een zwangere vrouw…

Ik heb even het vorige topic over Egypte opgezocht en mijn verhaal van dat topic gekopieerd… :wink:

@NoortjeP wrote:

Ben in november nog met Stan en hub en nog een paar vrienden met nog een kleintje (1,5 jaar) in Egypte geweest. Niemand is ziek geweest. Helemaal niemand van ons hotel trouwens.

Ja, je moet oppassen met eten, niet zomaar langs de weg wat kopen en in je snavel stoppen. Maar een beetje goed 4 of 5* hotel heeft ook goed eten.

Wij hebben via hotelbeoordelingen op zoover of vakantiereiswijzer heel wat ervaringen gelezen. En ook vooral op hotels gelet waar ze erg positief waren over het eten. En dan een keuze maken.

Wij zijn nu 3x geweest en ik zou zo weer gaan. Ook met Stan.

Lees je gewoon goed in, eet geen rauwe groente als je niet zeker weet dat het met flessenwater is gewassen. Let erop dat het vlees goed gaar is. Pas op met kip. Drink geen water uit de kraan. Eet geen ijs wat onverpakt is. Enz… Eigenlijk allemaal dingen die in Griekenland ook gelden.

En iedereen kan overal last krijgen van de darmen. Al is het alleen al doordat er andere olie gebruikt wordt dan thuis. Of omdat je in een andere omgeving bent. Misschien krijg je wat zeewater binnen…

Nog een paar tips:

Eet meer zout op vakantie. Helemaal als je meer zweet.

Drink genoeg.

Voor de allerkleinsten kun je natuurlijk altijd potjes of zoiets meenemen.

@mayo28 wrote:

Ok, deze reismuts is 10 jaar geleden op studiereis geweest naar El Gouna, Hurghada en Sharm el Sheikh 8)

Hurghada vond ik echt vreselijk :silenced: . We mochten niet over straat en zijn onder politiebegeleiding naar een markt geweest. Was gewoon niet leuk, mannen die je allemaal wilden ‘hebben’. Opdringerig, gewoon bah. Hotels zitten ook ver van de stad, tussen sloppenwijken. Ik vond de sfeer echt vreselijk daar. Maar goed, als je een mooi hotel neemt, en de deur niet uit gaat…dan zit je daar natuurlijk ook prima.

Sharm was wel leuk! Het verschil zat 'm in het feit dat in Sharm de ‘bevolking’ niet echt in het toeristische deel zit. Je kunt daar dus wel als vrouw over straat, aan een waterpijp lurken :angel: , en aan het strand zitten zonder constant aangesproken te worden. Ik vond de sfeer daar een stuk minder bedreigend in ieder geval.

Zijn nog op excursie naar Dahab geweest, dat was helemaal de bom :thumbup:. Dat is een hippiedorp, echt geweldig! Peace man :mrgreen:

Maar zoals gezegd, dit was 10 jaar geleden 8) .

Overigens wordt er op de zaak bij ons steeds vaker geklaagd over Russen in Hurghada, net zoals in Turkije…da’s echt een groot minpunt.

Maar misschien weet Oessie wel meer, want die zit nog echt in de reisbusiness, ik ben tegenwoordig van de administratie en krijg niet alles meer mee :lol:

Succes met kiezen!

Voor wanneer zou het zijn? Hoogzomer is bloedheet :angel: (en jouw velletje kan daar niet tegen denk ik :angel: )

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande…

Hurghada vond ik buiten het hotel niet leuk! We waren met 4 volwassenen (2 mannen en 2 vrouwen) en we voelden ons alle 4 bedreigd in het dorp zelf. Overal politie en toen de klokken van de moskee gingen, begonnen heel veel mannen heen en weer te rennen…

Sharm is redelijk toeristisch en druk, maar wel heel leuk en gezellig.

En Dahab… heeft mijn hart gestolen. Gewoon gezellig, heerlijke vakantie gehad.

Wij zijn vorige week teruggekomen uit Egypte namelijk Marsa Alam met 2 kids van 9 en 4 jaar. Prima vakantie gehad en ook met kleuter heeeel goed bevallen. Voor ons al de 5e keer op vakantie naar Egypte maar nu ook de jongste voor het eerst mee. Trek je niks aan van al die rare spoookverhalen. Vliegen is maar 5 uur en goed te doen. Wij zaten op een Belgische all inclusive resort met "veilig " eten en drinken heerlijk op het strand en groot zwembad met kinderbad. Ik had voor Guus wel een floaty gekocht omdat hij nog niet kan zwemmen en is meteen zonwerend. Hij verlegde zijn ritme omdat het natuurlijk 's avonds veel later wordt en daarom sliep hij 's middags waardoor hij meteen uit de zon was in de heetste uren.

Je mag me pb sturen met vragen hoor.

wij hebben genoten.

Groetjes, Petri

Hey

ik werd gezocht las ik hahaha… ik zat een weekendje in duinrell… ook erg leuk voor peuters :stuck_out_tongue:

Tja egypte,… ik hoor heel verschillende verhalen, je vind het vreselijk, of je vind het superleuk… ik zelf (aan de hand van meningen van klanten bij ons) zou ik het niet doen (althans nu heb ik nog wel andere bestemmingen op mijn lijstje die ik dan eerst zou doen) in jou geval vind ik dat lastig, je kunt blijkbaar goedkoper heen dus misschien leuk om deze kans te grijpen…

opdringerige mensen die heb je zeker daar… ben ooit in Tunesie geweest, en kreeg echt van allerlei woorden naar mijn hoof gegoooid…

wat mij aan egypte trekt is het de bezienswaardigheden (maar die zou ik dan weer niet met een peuter doen)

de resorts zijn meestal wel op kinderen afgestemd. dus alsje niet al teveel wil doen dan bv all in op een resort zitten tja dan zou ik zeggen doen… wil je erop uit ttrekken dan zou ik het niet doen.

dit zijn persoonlijke meningen hoor… je zult zelf de afweging moeten maken…