egoistisch???

Zijn wij egoistisch als wij bewust onze dochter als enig kind opvoeden? De wens voor een 2e kleine is er wel, echter de volgende feiten weerhouden ons:

  • bij 18 weken weeen, 1 week ziekenhuis
  • bij 30 weken weeen, 1,5 week ziekenhuis
  • bij 33 weken zwangerschapsvergiftiging
  • bij 34 weken ingeleid, 2 dagen geduurd
  • bij 3 maanden in rolstoel ivm bekkeninstabiliteit en hele harde buiken
  • 50% kans op chronische, erfelijke aandoening, te weten Ehlers Danlos



    We hebben nu een heerlijke griet aan wie we veel plezier beleven en heel veel van houden. Als ik de mensen om ons heen hoor dat ze weer zwanger zijn, steekt dit. We willen heel graag, maar bovengenoemde zaken weer houden ons.

    Wat vinden jullie? Alsjeblieft jullie eerlijke mening.



    groetjes

    Judith

Je eerste zwangerschap hoeft niet herhaald te worden bij de 2de zwangerschap… Het kan ook heel anders uitlopen en reuze meevallen dan bij je eerste!



En dat ‘‘steek’’ gevoel hebben veel moeders…



Die keus moeten jullie zelf maken… En stel dat je idd 50% kans hebt op een chronische ziekte, hoe zie jij het dan voor je als het echt zo is? :slight_smile:

Wat je ook kiest wel of geen tweede kindje beide is altijd uit egoisme :wink:

Een kindje vraagt er niet om geboren te worden, de (aanstaande) ouders kiezen daarvoor (meestal) om allerlei ego redenen. En geen tweede kindje idem, je wilt financieel meer ruimte houden, je wilt meer vrijheid houden voor vakanties, uitstapjes whatever, of je wilt je lichaam sparen ivm zware zwangerschappen/bevallingen.

Dus wat hiervoor ook al gezegt is, de keuze is geheel aan jullie beiden en wat je ook kiest als je je er goed bij voelt (zover dat kan als je niet helemaal vrij bent in die keuze ivm overdraagbare aandoeningen) is de keuze ook goed. :thumbup:

@Judith_75 wrote:

Zijn wij egoistisch als wij bewust onze dochter als enig kind opvoeden? De wens voor een 2e kleine is er wel, echter de volgende feiten weerhouden ons:
  • bij 18 weken weeen, 1 week ziekenhuis
  • bij 30 weken weeen, 1,5 week ziekenhuis
  • bij 33 weken zwangerschapsvergiftiging
  • bij 34 weken ingeleid, 2 dagen geduurd
  • bij 3 maanden in rolstoel ivm bekkeninstabiliteit en hele harde buiken
  • 50% kans op chronische, erfelijke aandoening, te weten Ehlers Danlos



    We hebben nu een heerlijke griet aan wie we veel plezier beleven en heel veel van houden. Als ik de mensen om ons heen hoor dat ze weer zwanger zijn, steekt dit. We willen heel graag, maar bovengenoemde zaken weer houden ons.

    Wat vinden jullie? Alsjeblieft jullie eerlijke mening.



    groetjes

    Judith




eerlijke mening?

Mijn mening is niet dat je egoistisch bent,maar misschien eerder bang bent voor een evt nieuwe zwangerschap :wink:

Ik heb namelijk precies hetzelfde gehad bij mijn beide kinderen!

Alleen bij mij kwam erbij dat ik ze allebei bijna kwijt was,en ik heb een te korte baarmoedermond,maar wat jij zegt het steekt hoeveel mensen er zwanger raken of net een kindje hebben gekregen.

Je angst is voor jou gegrond,je wilt dit niet nog een x meemaken,maar wat andere dames al zei het hoeft niet weer zo te gaan.

Ga voor jezelf na,of je het risico wilt nemen of niet en volg je gevoel.

xx en knuffel

Je bent helemaal niet egoistisch maar eerder gewoon bang voor herhaling van je vorige zwangerschap. Zoals de andere dames al zeiden: het hoeft niet weer zo te gaan.

Ik zou je hart volgen, doen wat je écht graag wilt.

Mijn eerste bevalling duurde 24 uur met een totaalruptuur. Ik was ook bang voor herhaling. Mijn eerste zoontje sliep de eerste twee jaar ontzettend slecht en hij is ontzettend druk, ook niet echt voor herhaling vatbaar.

Ik ben op 24 november jl van de tweede bevallen en diebevalling duurde 7 uurtjes maar de dame kwam wel vast te zitten met haar schouder. Ze was namelijk 4000 gram.

Verder is het een heel tevreden en rustig kindje, zó anders dan de eerste.

Elke zwangerschap is uniek, elke bevalling is uniek, elke kind is uniek.

Praat er eens over met de gynaecoloog of verloskundige, misschien kunnen zij iets voor je betekenen.

ik begrijp je angst zeker, maar bedenk je, geen enkele zwangerschap is hetzelfde, mijn eerste bevalling wil ik vioor geen goud overdoen, 45 uur hel , maar mijn 2de wil ik nog wel eens overdoen hoor, 5 uurtjes , no problem een paar kleine vervelende dingetjes , maar niets vergeleken bij mijn eerste

en mijn 2de meissie wil ik echt niet missen ook niet toen ik bang was voor nog zo’n bevalling en vervelende zwangerschap ,

ik begrijp het zeker dat je bang bent, en voor 1 kindje kiezen is ook goed toch , maar als je nog een wens hebt , kan het ook bij dat kindje heeeeeeeeeel anders gaan hoor meid



succes met je keuze :-*