efteling

wij willen in de zomervakantie een dagje naar de efteling.



de oudste is 5 (bijna 6) de middelste 3,5



we willen de jongste (9 maand) ook meenemen, is dit te doen.



ik ben niet iemand die per se overal in moet. en vind het niet erg toe te kijken.

Wij gaan ook deze zomer weer. Normaal ga ik overal in, maar dat zal nu niet gaan aangezien ik zwanger ben.



We nemen de jongste niet mee, hebben we vorig jaar ook niet gedaan. Dit omdat ik haar in veel attractaties (ook de rustige zoals fata morgana, carnaval festival, droomvlucht e.d.) niet mee neem. Als je haar dan mee neemt kun je dus echt bijna nergens in (behalve het sprookjesbos) en sta je dus vaak alleen met de kleine te wachten aan de kant (vooral als het druk is).

Als het niet erg vindt om te wachten, zou ik de kleine gewoon gezellig mee nemen. Gezellig toch? Heb je echter wel een dubbele kinderwagen zodat de middelste aan het eind van de dag ook kan zitten als hij/zij moe is? zo’n lange dag met zo veel indrukken is best vermoeiend.

Wij regelden oppas voor de jongste tot ze ong twee was.

ik geef nog bv en wil dus geen hele dag zonder haar.



de middelste gaat zonder buggy mee. ze kan dan af en toe in de buggy van de jonste, want neem de MT mee

Dan zou ik haar gewoon meenemen denk ik, ik wilde toen liever de indrukken beperken en mijn dochter vond het prima om bij oma een flesje te drinken, dus vond ik dat prettiger voelen als haar meenemen.

Maar hier liggen de kaartjes via ah ook klaar hoor en wij gaan dus ook, met klein babytje. Ik wacht wel op de meute.

Voor alle 3 is de Sprookjesbos leuk :mrgreen:

Lekker meenemen zou ik zeggen :inlove: :thumbup:

Ja hoor, wij gaan ook in de vakantie van hubbie dagje naar de efteling. En mijn klein meisje gaat gewoon mee in de draagdoek, en als ik ergens in wil even in de kinderwagen.

he welke dag gaan julie?



wij in de week van 25 juli weten nog niet welke dag



zijn er trouwens leuke niet dure hotels voor een nacht in de buurt

Waarschijnlijk pas over 5 weken. Misschien eerder eens in het weekend als het lekker weer is. We gaan morgen in ieder geval even de kaartjes halen bij de AH.



En goedkoop hotel, zelf geen flauw idee. Hubbie zegt het Formule-1 hotel in Waalwijk, maar niet bepaald een hotel om met je kindjes te slapen zegt ie.

toen onze jongste een maandje of 5 oud was, zijn wij ook gegaan. Je kan inderdaad bijna nergens in (want ja, wat heb je eraan met baby), maar het is gewoon wel erg gezellig om samen te gaan toch? Neem je voedingstijden voor attracties waar je moet wachten (kan jij rustig voeden, als die anderen in de attractie gaan). ik vond dat geen probleem toen.

nee ik ook niet hoor

alleen is mevrouw snel afgeleid, ach zien we dan wel, ze eet ook al groente en fruit en soepstengels

denk dat we haar gewoon gezellig meenemen.



alleen zon eind rijden voor ons, ach maken er gewoon een gezellig boel van in de auto



4 uur in totaal rijden

wij zijn een maandje terug geweest het hebben lucas bij mijn ouders gebracht.



Lucas slaapt niet in de auto op de buggy dus meenemen was al geen optie, maar ik vond het ook wel erg fijn om met z`n tweeen te zijn voor twee kids, en geen rekeing de hoeven houden met voedingstijden van Lucas.

wij hebben de jongste ook meegenomen, zij was toentertijd rond dezelfde leeftijd…



ze vond de lichtjes wel leuk Enzo.



achteraf was de oudste ook nog te jong… maar dat terzijde…



ik ga de fles, maar wil ze zowiezo niet thuis laten omdat wij een dagje weg zijn, voor mij hoorde ze er gewoon bij…



wij gingen gewoon om en om.

Ik zou de baby gewoon meenemen! Je kunt al veel tijd spenderen in het Sprookjesbos. Er is ook een leuke voorstelling van de sprookjesbosbewoners. Verder kun je ook een baby meenemen in een attractie zoals het Carnavalfestival of Droomvlucht hoor. Gewoon op schoot.



Veel plezier!

Als je het idd niet erg vindt om te wachten dan zou ik haar gewoon meenemen…is prima te doen hoor. Ik heb destijds ook gewoon overal gewacht met m’n tweeling.

Wij zijn vorig jaar ook geweest hail had toen ongeveer dezelfde leeftijd.

Ze is in echt veel dingen mee gegaan. Carnaval, fata morgana, droomvlucht, die oude ford t´tjes… Af en toe een soepstengel, fruuit of een BV (ik gaf toen ook nog BV) en ze was helemaal gelukkig :).



Wij waren met een grote groep 15 mensen geloof ik. Dus met de atracties waar ze niet in mocht was er altijd wel iemand vrij :). En na Joris en de Draak wilde hub niet meer in achtbanen dus dat werd toen nog makkelijker.



Ik zou je jongste gewoon meenemen :slight_smile: