Efteling

Aanstaande vrijdag gaan we naar de Efteling :dance:



Vorig jaar hebben we nog een buggy meegenomen voor onze oudste zoon i.v.m. het lopen van lange afstanden, en dat de hele dag.

Die buggy hebben we ook nodig gehad. Op een gegeven moment vroeg hij er zelf om, om te gaan zitten.

(maar dat was best zwaar om te duwen).



Nu vraag ik me af hoe we het nu zullen doen. Wel een buggy mee? Of de gok nemen dat hij het vol houdt.

Ik weet dat ze daar ook karretjes hebben om te gebruiken, maar die moet getrokken worden. Ik vraag me af of dat zwaar is?!



Al met al…ik zie het niet meer.



Hoe zouden jullie het doen, of hoe hebben jullie dat gedaan?

Wij hebben altijd een opvouwbare bolderkar, ook daar kan ze in zitten , en je kunt er ook een tas in kwijt als je wil en is best makkelijk, die karretjes zijn vind ik niet fijn hoor, dan kun je beter nog een buggy meenemen.

ik ben met nano 3 x naar de efteling geweest na zijn vierde verjaardag (schaam, schaam, is niks voor mij om zoiets bijzonders zo vaak te doen, maar kreeg drie keer vrijkaartjes en daar vind ik de efteling te leuk (en duur) voor , om te laten liggen :angel: ), en heb er niet eens over nagedacht om nog een buggy mee te nemen :think:

Hier was de buggy er sowieso wel voorgoed uit toen ie drie een beetje was volgens mij.



Dus hier iig de laatste drie keer gewoon zonder buggy oid gedaan en ik kan me niet herinneren dat dat problemen heeft gegeven.

Hier verschilde het erg per kind, de een zat er al niet meer in toen ie drie was, de andere twee beiden wat langer, middelste echt erg lang (4,5/5jr met zulke lange dagen weg).

Heb je niet gewoon een goede wagen die je mee kan nemen? Ik heb buggy’s uberhaupt nooit zo begrepen, rijdt toch voor geen meter.

uhm, ik zou het niet doen… maar goed, ik heb een dochter die al lang nietmeer in de buggy zit, dus die loopt al erg lang flinke stukken.

als hij moe wordt, zou ik juist eerder even wat gaan rusten en lekker wat eten/drinken dan de hele dag een buggy voor hem mee nemen en missschien wel voor niets…

Als eerste: heel veel plezier in de Efteling!



Wij zijn eienlijk alleen nog maar geweest toen Levi wat jonger was.

Dus toen altijd de wagen bij, ook ivm de jongste.

Wij hebben altijd de wagen bij (Phil&Teds) dus wij hebben dat dilemma niet zo.



Ook vind ik trouwens een kinderwagen enorm fijn om spullen op te leggen :oops:

Dus ja ik zou wel een wagen meenemen. Buggy niet, dat vind ook ik echt ondingen!





Die karretjes van de Efteling moet je trekken ja, lijkt mij niet prettig moet ik zeggen.

Je hebt toch een buggy voor de jongste? Dan kan hij af en toe even uitrusten…

Wij gebruiken ook geen buggy meer boven de 3/3,5 jaar.



Veel plezier!!!

bedankt voor jullie reacties!



De jongste gaat in de Bugaboo. Dat rijdt een stuk prettiger en kan hij fijner in slapen 's middags.



Waarschijnlijk maar geen buggy mee dit keer. Ben benieuwd hoe hij het volhoudt…En eventueel kunnen we altijd nog zo’n onding van een trekkarretje halen :wink:



Ik heb er zin in! :dance:

Wij zijn in februari naar de winterefteling geweest en Ian was toen nog geen 4. Heb ook staan dubben en uiteindelijk geen buggy meegenomen in overleg met hem zelf ( :smiley: ) Hij heeft de hele dag gelopen en dat ging :thumbup: Wel af en toe gerust/gestopt en dan krentenbol gegeten of wat gedronken. Dus bij ons ging het prima zonder!



Deze zomer gaan we weer een keertje (dankzij de korting bij appie anders vind ik het ook te gek worden) en dan dus ook weer geen buggy mee. (wel een rugzak met wieltjes want door FM kan het bij mij anders zo’n pijn gaan doen :? )

Ik heb tot vorig jaar nog steeds een buggy meegenomen. De afstanden zijn zo groot bij de Efteling en het is makkelijk om je tassen in de buggy te zetten. Joost gaat er dan lekker in zitten op de langen afstanden en zo racen we de Efteling door. DIt jaar ga ik gewoon zo’n karretje huren. Buggy is verkocht en vind het ook niet meer kunnen zo’n grote kleuter in een buggy…

buggy mee!!! zelfs als er niet in gezeten wordt dan is het mega handig om je tas met proviand, handtas, fotocameratas en picknickkleed aan te hangen. al met al, zo hoef je niet zo te sjouwen!

o, zie dat je al een kinderwagen mee neemt voor de jongste. Dan zou ik geen extra buggy meenemen.

We hadden een TOP-dag!

Voor de zekerheid toch maar een buggy meegenomen, want onze oudste zoon was de dag ervoor niet helemaal lekker. Hij heeft er nog heel even gebruik van gemaakt, aan het einde van de dag. Het zijn toch wel stukken lopen. (althans, dat doen we zelf natuurlijk)



Verder prima kunnen gebruiken voor het vervoeren van de tassen. Alleen daarom al handig!

Die sleurkarretjes van de Efteling zijn geen pretje voor slapende kinderen! Dus als je denkt dat hij in slaap kan vallen overdag, zou ik een buggy mee nemen en niet zo’n karretje.

het ligt natuurlijk helemaal aan je kind, en aan wat hij gewend is…



wij zijn twee weken geleden geweest met de oudste twee (5 en 3) en niet nagedacht over een buggy.

Voor die van 3 was het soms wel even lastig, maar het ging wel goed.

wij zijn vorig jaar en het jaar er voor geweest en hebben wel deze karretjes genomen maar om en om het karretje even mee genomen en ging prima maar met slapen lijkt mij ook niet



maar het wou prima hoor :wink: :mrgreen: