Efteling en zwanger zijn

Weet iemand hoe dat zit met de Efteling en zwanger zijn? Ik vermoed zo maar eens dat ik tamelijk veilig door het sprookjesbos kan lopen :mrgreen: , maar is bijv. de wildwaterbaan niet al te wild?



Ik weet dat alles waar een buikstang voor moet niet mag, maar ik vind sommige attracties best wild (die kookpotattratie bijv. bij monsigneur kannibal (of zoiets)). Is dat verantwoord, of gewoon niet doen?

je mag in de droomvlucht dat is wel stang maar zit niet tegen je buik,

er staat overal bij aangegeven of het te doen is als er bij staat dat het slecht is voor je rug zoals bv die draaipot dan zou ik het niet doen ookal mag je er wel in als je zwanger bent.



veel plezier wanneer ga je? wij zijn 6 juli geweest erg leuk :inlove:

ahhhhhhh heeft gelijk dat monseigneur cannibale muziekje weer in d’r hoofd



Volgens mij moet die op zich wel kunnen… Maar alle achtbanen zou ik niet doen. Droomvlucht kan wel denk ik. En Villa Volta ook wel, daar gebeurd in feite ook niets. Die met die wereldpoppetjes kan ook wel. Bootjes, sprookjesbos etc moet ook geen probleem zijn idd… Die nieuwe vliegende hollanders is een achtbaan? Die zou ik ook niet doen. Wildwaterbaan… da’s een goeie… ik vind die met die grote gele ronde dingen niet zo schokkend hard of wild gaan ofzo… Maar met zo’n boomstam naar beneden wel. Die zou ik dan niet doen (hebben ze wel zo’n wildwaterbaan met een boomstam in de efteling? :think: )

het staat idd overal duidelijk aangegeven of je erin mag als je zwanger bent en eigenlijk kan je als richtlijn gebruiken dat je de wilde achtbanen niet inmag (python, houte achtbaan, bobslee, vogelrok enz…)

Schip ook niet doen, maar de rustige dingen moeten toch kunnen zoals de fata morgana en de droomvlucht idd en wat dat je van het carnaval festival! Wb. monsieur cannibal weet ik eigenlijk niet of het mag, maar ik zou het gewoon niet doen bij twijfel.

Haha, maar het is maar wat je zelf voor ogen hebt bij een dagje efteling, ik vind een dagje zonder python e.a. echt jammer, dus ik ga voorlopig niet, dat komt wel als ik bevallen ben en de kids wat groter zijn.

Kijk er echt naar uit om met zo door het sprookjesbos te lopen, lijkt me heerlijk!!! (en wie weet hoeven al die wilde dingen dan ook helemaal niet meer van me)

Je kan meer dan genoeg doen in de Efteling als je zwanger bent hoor! De wildwaterbaan (die met die grote gele “banden” dus) kan ook best. Ik geloof niet dat die ergens voor dusdanige schokken kan zorgen dat dat problematisch is. Net als Monsieur Cannibale trouwens. Droomvlucht, Villa Volta, Carnaval Festival, Fata Morgana, Panda Droom enz. enz. Allemaal gewoon te doen.



Alleen de Python, Vogelrok en De Vliegende Hollander mogen niet. Staat dan ook allemaal netjes aangegeven bij de attractie, dus als je twijfelt even bordjes lezen.

Pegasus mag ook niet (houten achtbaan), maar ik geloof dat die nu al dicht is (wordt vervangen dacht ik).



Ik zou zeggen: Veel plezier!!! :smiley:

nou debke, ik kan me in de pyrana wel herinneren dat ik soms door die ringband heen gesmeten werd hoor. Met name als andere tegen je aan botsen en je ook klem komt tussen de muur enzo. Maar idd over het algemeen valt het daarin wel mee, het zal er ook wel aangegeven staan of het wel of niet mag.

Maar je kunt vrij bewegen he…Je hebt geen stang die je vrijheid beperkt.

Ik heb het nog nooit echt als “gooi en smijtwerk” ervaren in ieder geval en heb er al heeeeeeeeel vaak ingezeten. Maar ach, zelfs als de wildwaterbaan niet geschikt is, blijft er nog heel veel leuks over he! Zeker nu de zeven mijls zomer weer begonnen is!

houte achtbaan kan je niet meer in die is dicht ze gaan er wat nieuws bouwen :dance:

euhh ben met me vorige zwangerschap naar eurodiscney geweest en ben toen ook in de achtbanen geweest behalve dat kreng wat afgeschoten werd hahah



mijn gyno zei het gaat er niet makkelijk in en ook niet makkelijk uit dus ga gerust erin… tuurlijk vermijd ik dingen zoals bots auto’s en vanalles wat tegen me buik komt… maar de vogelrock gaat miertje ook weer gewoon in hoor :mrgreen:

Bedankt voor alle informatie!



Ik vind het in mijn geval onzin om niet naar de efteling te gaan omdat ik zwanger ben, omdat ik dan mijn kinderen ook een pleziertje ontzeg. De oudste twee zijn 11 en 13, dus die kunnen met mijn vriend overal in, dan ga ik intussen wel met de jongste twee in dingen die wél verantwoord zijn.



En monsigneur cannibale is een erg irritant liedje :lol: , vooral als je erg lang in de rij staat :mrgreen: :mrgreen:

Wij zijn 2 weken terug geweest, en er mocht minder dan ik dacht. Ik lees hierboven een paar keer dat Villa Volta, de wildwaterbaan (Pirana) en Monsieur Canibale zouden mogen, maar die zijn allemaal niet geschikt voor zwangeren. Staat aangegeven bij het begin van de attracties. Verder vallen (uiteraard) alle achtbanen af, en het schommelschip. Zweefmolen enzo heb ik niet gekeken. Ik ben het sprookjesbos ingeweest, Carnival Festival, Fata Morgana, Droomvlucht, en dat was t wel zo’n beetje. Ja, nog met A.nouk mee het Lavenland in :slight_smile: Verder een uur staan wachten tot manlief de Vliegende Hollander had gedaan, haha :wink:



Ik heb me prima vermaakt, ookal mocht ik bijna nergens in. Als je (zoals ik bij jou al lees) erheen gaat met de instelling gewoon mee te zijn voor de gezelligheid, valt t ook niet tegen :wink: (hoewel ik wel even moest slikken toen we langs Vogelrok, mijn favo attractie, liepen :lol: )



Veel plezier!

Veel aanbevelingen zijn ook om verantwoordelijkheid uit te sluiten…ik denk dat je vooral je gezonde verstand moet gebruiken///ik kan me aan Villa Volta niets voorstellen dat dat een gevaar zou zijn…ze lieten mn zoon van 1 jaar ook gewoon binnen…waarom een zwangere dan niet? Je zit stil…op wat kleine schokken na beweeg je niet eens…de rest is optisch…misschien willen ze gewoon geen kotsende zwangeren binnen…



Ik was 2 jaar terug 33 weken zwanger in Euro Disney…bij de studio’s werd ik bij 1 attractie tegengehouden. Ze gaven aan dat er geen gevaar is voor de zwangerschap,maar doordat de vloer in die atractie op een bepaald punt een cm of 4 verzakt kan het schrikeffect een vervelende ervaring zijn voor zwangeren…

Ik mocht uiteindelijk binnen met de waarschuwing op welk punt de vloer zou gaan verzakken (zodat ik me schrap kon zetten). Meer niet…

Dus ik zou vooral je gezond verstand gebruiken.



En idd…er is anders nog zat te doen…

Wildwaterbaan?? Nou…kan me er niet veel van voorstellen…ook hier werd mn zoon van 1 ook niet tegengehouden…ik denk dat dat vrnl beleving is…en een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ik mocht er echt niet in hoor… Ik werd ook echt aangesproken door het personeel bij de ingang van 1 attractie. Er stonden ook bordjes bij met zo’n zwangere muts erop met een streep erdoor. Ik dacht toen ik erheen ging dat Villa Volta en de wildwaterbaan ook wel zouden kunnen, dus daar ging ik vol hoop naar toe, maar nee dus… Viel even tegen, maar het was evengoed een hele leuke dag!

Villa Volta is wel erg jammer ja dat dit niet mag, de rest vind ik niet zo heel erg. Maar ik vind eigenlijk dat ze dan wel een speciale toegangsprijs mogen hebben voor zwangere vrouwen :wink:



Ik zie zelf ook niet in waarom villa volta niet zou mogen, maar goed, ik wil ook geen nodeloze risico’s nemen. En anders neem ik wel een extra rondje droomvlucht met de jongste twee, die vinden villa volta toch te eng :stuck_out_tongue: Althans, als het zo rustig is als vorig jaar, toen konden we zo overal doorlopen.



We gaan als het goed is morgen. Dan wordt het niet superweer, dus ik hoop dat dat garantie biedt voor een minder drukke menigte :wink:

Nou, ben gister geweest en het was een topdag! Er is nog zoveel waar ik wel in mocht, en we kwamen alsnog tijd tekort. Mijn vriend is met de oudste twee alle achtbanen afgegaan, en toen ben ik mijn eigen gang gegaan met de jongste twee, en er was nog genoeg waar we allemaal in mochten.



ennn… Monsieur Cannibale mocht wél. Er stond niks bij de ingang, en ik ben nog even gaan vragen aan een medewerker van die attractie voor de zekerheid. De andere attracties heb ik gewoon laten wezen, maar er was dus genoeg te doen!

Huh! Dan ben ik verkeerd voorgelicht daar :? Ben die als enige niet zelf gaan controleren :wink:



Leuk dat je een fijne dag hebt gehad. Er blijft zat over he, wij kwamen inderdaad ook tijd tekort, d’r is ook zoveel te doen :slight_smile:

Hmmm… zal het ook nog voor de zekerheid aan de vk vragen. Ik ga pas in september naar de Efteling met vrienden (die uiteraard wel in alle achtbanen willen gaan). En om nou voor de 300ste keer carnaval festival in te gaan terwijl zij in de rij staan voor de python … :think:



Ik had stiekem gehoopt dat ik wel in de vliegende hollander zou mogen. Nou ja, gezondheid van kindje staat voorop he! En ik kan me voorstellen dat ik veel meer dingen niet meer mag doen in september!!

Vliegende hollander mag helaas niet. En ze letten er volgens mij wel op.

Villa Volta snap ik wel…



De stang die je voor de veiligheid over je benen / schoot heen krijgt kan nogal strak zitten. (je deelt hem met meerdere personen, en als er een slank persoon de stang in een enthousiaste bui volledig naar beneden drukt zit ie vast op die stand voor de rest van de tijd.)

Ik ben een keertje met een vriendin geweest die behoorlijk gezet is. Ze werd helemaal beroerd halverwege de tijd in Villa Volta omdat de stang zo hard in haar buik drukte. Als je zwanger bent is dat natuurlijk helemaal geen pretje :frowning: