effectief luiers verschonen.

Op welke momenten verschonen jullie de luiers. Ik heb gemerkt dat een kwartiertje na elke voeding het het meest effectief is.



In het ziekenhuis deden ze het juist voor elke voeding.



Dus ik vroeg me af hoe doen jullie dat.

Vóór het slapen gaan en nà het slapen gaan, verder uiteraard bij iedere poepluier of volle plasluier,… :wink:

Hier ook ongeveer een kwartiertje tot half uur na de voeding. Emma vult haar luiertje altijd tijdens het voeden :lol: dus ervoor vind ik niet handig. En als ze tussendoor een poepluier heeft verschoon ik hem natuurlijk ook, maar dat gebeurd zelden.

Hoe oud is je baby?



Ik verschoonde meestal voor het slapen gaan, na de voeding, omdat mijn kind, als kleine baby zijnde, de gewoonte had om een kwartier a half uur na voeding te poepen.



Nu is ze bijna 2 en verschoon ik gewoon als ik het vol vind voelen. Meestal wel voor het middagdutje omdat slapen met een schone luier met lekkerder lijkt en ze meestal als ze een halfuurtje wakker is, gaat poepen. Is het qua tijd nog wel de moeite geweest.

Ik denk dat bijna elke baby dat wel heeft… lekker een luier volgooien na het eten. Ik dacht soms… ik voer en het komt er meteen weer onder uit :lol:



Mijn beide kinderen hadden het ook!!

Dus ik deed ook na het eten en de gebruikelijke tijdstippen (voor het slapen en bij elke poep en plas luier, na het slapen alleen als er ook wat in zat natuurlijk). Duur genoeg allemaal hihi



Liefs, Sam

ik verschoon daan eigenlijk nog steeds voor de voeding, tenzij hij gepoept heeft. Dit omdat hij nogal snel voeding teruggeeft, en als ik na de voeding verschoon levert dat geheid een golfje op… In het hele begin deed ik het nog wel eens tussen twee borsten in… maar nu niet meer(krijgt ook geen borst meer. Verder natuurlijk ook net voor het slaapje, en 's morgens als hij wakker wordt… Na zijn dutjes doe ik het niet hoor… tenzij hij natuurlijk gepoept heeft… want in een uurtje tijd plast hij niet zo veel…