heb ff een eetvraagje
Melinda lijkt de laatste week wel een kliko echt waar
Dit is haar eetschema
6/7 uur 230 cc melk plus 5 scheppenbambix
10 uur 2 bambixkoekjes plus roosvicee
12.15 1 of 2 plakjes brood plus 130 cc melk
16 uur vers fruit 1 stuk plus beker water
17.15 met de pot mee eten plus toetje
19 uur 120 cc melk
Maar smorgens na haar papfles en wij eten brood zit ze gewoon te schooien om brood, niet 1 stukje nee bijna wel een half plakje
Gisteren tegen 0.00 uur krijsen krijsen en haar maagje knorde dus 120 cc melk gegeven en toen was het goed
Maar krijgt ze zo niet teveel binnen :think:
Ze is een week geleden wel goed ziek geweest met zkh opname en al en toen in 2 dagen 150 gram afgevallen maar dat heeft er toch niks mee te maken denk ik
Kwa gewicht kan ze het wel hebben ze weegt nu zo 9200 gram ongeveer denk ik
Vind het eigenlijk een heel normaal schema moet ik zeggen, ze eet na mijn idee normaal.
Hier ook na de fles hangt ze aan onze benen en roept happie happie, geven haar dan gewoon een paar hapjes en laten haar rond lopen met een korstje.
Denk dat het wel normaal is, dat ze ook alles willen eten wat jij eet.
Heerlijk toch dat ze zo goed eet? Ze zal het wel nodig hebben denk ik dan :mrgreen:
Dit is ons schema:
7.00u 200cc melk+5 scheppen bambix
11.30u 1,5 snee brood met 150cc melk
14.30u 1,5 stuk fruit en beker sap
17.00u warm eten en toetje
19.00u 200cc papfles
:-*
Maar dat ze om 0.00 honger had als het weer gebeurd kan ik haar dan weer beetje melk geven of is dat verwennen want ze had echt honger
Vind het schema er ook niet heel raar uit zien hoor.
Hier is het in de ochtend bv en daarna een plak brood. Als ze zit te schooien om brood… misschien wil ze wel gewoon met jullie meedoen?
Dan zou je de fles kunnen minderen en er een plak brood na doen of een plak brood met een beker melk erbij te drinken en dan gewoon met jullie mee ontbijten (dat is hier vrij snel ontstaan, omdat we toch in een school schema zitten, dus meneertje at snel mee aan tafel in de ochtend).
Maar het schema hier dus
7.00 uur bv
7.30 uur boterham (in de tussen liggende tijd ben ik 3 kids in de kleren aan het ‘jagen’ en mezelf natuurlijk ook)
9.30 uur bv + fruit
12.15 uur boterham
13.30 uur bv voor het slapen gaan
15.30 uur koekje/ rijstewafel/ cracker of nog een keer fruit + wat water of roosvicee (meneer vindt het wel interessant, maar drinkt nog niet veel uit een beker, dus is meer voor het oefenen dan voor het vocht).
17.30/18.00 uur warm eten met toetje (soms duurt het hem te lang en krijgt hij nog een crackertje voor het eten of eet hij voor ons aan).
19.00 uur bv voor het slapen gaan
Qua eten zitten ze redelijk gelijk als ik het zo zie, hier iets meer drink (bv) momenten nog.
oh ja die voeding om 0.00 uur… als ze echt honger heeft gaat ze toch niet slapen… dus waarom zou je het weigeren?
Als je de max. hoeveelheid op een dag maar in de gaten houdt, maar over die liter kv gaat ze niet meer heen inmiddels lijkt me.
Als onze knul nog wakker wordt en zich niet gewoon laat sussen heeft hij vaak ook honger en krijgt hij ook nog bv hoor. Heeft onze middelste vrij lang gehad dat hij echt een knorrende maag had en als het buikje gevuld was sliep hij zo verder.
En inmiddels is hij bijna 4 en vraagt hij daar al heeeeel lang niet meer om hoor :lol:
@mamaMarije wrote:
oh ja die voeding om 0.00 uur… als ze echt honger heeft gaat ze toch niet slapen… dus waarom zou je het weigeren?
Als je de max. hoeveelheid op een dag maar in de gaten houdt, maar over die liter kv gaat ze niet meer heen inmiddels lijkt me.
Als onze knul nog wakker wordt en zich niet gewoon laat sussen heeft hij vaak ook honger en krijgt hij ook nog bv hoor. Heeft onze middelste vrij lang gehad dat hij echt een knorrende maag had en als het buikje gevuld was sliep hij zo verder.
En inmiddels is hij bijna 4 en vraagt hij daar al heeeeel lang niet meer om hoor :lol:
ze krijgt gewone halfvolle melk

sophie heeft dat ok wel eens, maar ik heb het idee dat bij haar pap niet zo goed vult 's ochtends. Want als ze gewoon een boterham eet met een beker melk, vind ze hetgoed en vraagt ze niet om meer.
voor de rest vind ik het schema er gewoon goed uit zien hoor.
@San 27 wrote:
@mamaMarije wrote:oh ja die voeding om 0.00 uur… als ze echt honger heeft gaat ze toch niet slapen… dus waarom zou je het weigeren?
ze krijgt gewone halfvolle melk![]()
Dan lijkt het me helemaal geen probleem :thumbup:
Zijn net bij het cb geweest voor de prikken en toch gevraagd over haar eten…
Haar eetschema is volkomen normaal en die nacht fles hebben ze liever niet maar als melinda honger heeft ga ik haar dat echt niet weigeren
Ze woog 9275 gram in november woog ze 8940 gram
dat is dus 335 gram in 1,5 maand tijd…
Doordat ze zo ziek is geweest is ze dus niet veel geroeid maar is nog geen reden tot zorg gelukkig :dance: