Mijn zoonje is nu 11,5 maand en dit is zijn eetschema:
7.00u bordje pap (200cc opvolgmelk+bambix)
9.00u potje fruit
12.30u 1-1,5 snee brood +50-100cc opvolgmelk
15.00u tussendoortje + beetje sap
17.00u warme maaltijd + toetje
19.00u papfles 100cc
Ik heb een aantal vragen waar ik graag advies over zou willen.
wat vinden jullie van dit schema en wat aten jullie kindjes?
hoeveel opvolgmelk moet hij nog hebben, want de middag en avondfles gaan er nauwelijks nog in. Verder krijgt hij soja-toetje i.v.m. KMA.
als ik vers fruit geef. hoeveel geven jullie dan?
wanneer gaat die papfles in de avond eraf? Eigenlijk zou ik het liefst willen dat ie dan juist meer dronk aangezien hij nog altijd om 6uur 's ochtends wakker wordt, vaak van de honger. Ik rek het dan nog wel tot 7u .
omdat hij onder de 600cc opvolgmelk zit geef ik hem op advies van CD vit D druppeltjes. Hoe lang moet dit eigenlijk? :think:
De avondfles mag je er best wel al aflaten als hij toch niet opgedronken wordt. Ze moeten geloof ik minimaal 400cc aan melkproducten binnen krijgen :think: En dat is inclusief toetje, kaas e.d.
Hier kregen ze redelijk snel geen fles meer, maar mijn dochter was bijna 3 toen we er mee stopten Lekker op je gevoel afgaan!
En qua fruit krijgen ze hier soms een potje, of gewoon 1 banaan ofzo.
De druppels moeten tot 4 jaar gegeven worden. Enne…wat betreft het wakker worden… hier is het ook dagelijks 6 uur
17.45 warm eten (gewoon met de pot mee) en yoghurt na
Rond 18.30 naar bed
Opvolgmelk zijn we mee gestopt, omdat hij het niet lustte. Gewone melk drinkt hij ook niet, maar omdat hij pap krijgt vind ik dat niet erg.
Avondfles hebben we er al een hele tijd af. Flessen sowieso al een poos, maar we gaven eerst nog een bord pap 's avonds, maar ik wist niet meer waar ik dat nog tussen moest proppen, dus hebben we hem weggelaten, en dat gaat best. Hij zit nu dus op een ‘gewone mensen’ programma
Hij is trouwens 9 uur 's morgens wakker gemiddeld, en gaat half 7 's avonds naar bed
Fruit geef ik soms in zijn hand, maar vaak in stukjes op een vork.
toen ik pas op CB was kreeg ik te horen dat ze te weinig fles kreeg… moest minimaal 500cc en ik mocht het toetje en kaas enzo er niet bij rekenen…
en nu moet ik vit D bij geven omdat ik onder de 500cc geef
maar goed die van mij is gek op haar fles als we hem overslaan blijft ze gillen tot ze hem heeft gekregen :roll: gek kind :inlove:
( haar broer was op zijn 1e verjaardag helemaal flesloos :mrgreen: dat red zij dus niet :lol: )
hier dus
150cc fles + broodje
sap + koekje /fruit + sap ( ze eet alleen peer :roll: )
brood + 150cc fles
sap+ koekje
warm eten + toetje
150 cc fles
die laatste fles zijn we langzaamaan aan het afbouwen
we zijn al vanaf 20.00u de fles geven terug naar 18.45/19.00u als hij gelijk met het warm eten komt dan stop ik er mee ( staat ze dat toe)
ook doen we steeds minder in de fles…dat gaat ook steeds beter…dus ik denk met een paar maandjes helemaal fles af te zijn
trouwens hier gruwelen ze van papfles zowel broer als zus…terwijl de meeste kids daarvan smullen, die van mijn vriendin gruwelde van de fles en die wilde alleen maar pap… rampzalig was dat kon dus vier keer per dag pap lepelen want uit de fles pap deed ze ook niet :roll: