Hallo,
Wij zitten te denken het eetschema van ons mannetje aan te passen omdat ze op de creche moeilijk doen over het warm eten geven.
Maar… hoe doen we dat?
Nu slaapt hij van 19 tot 07 uur.
07.00 - flesje warme melk
10.00 uur fruit
12.00 uur 2x brood
14.00 uur ontbijtkoek
16.00 uur warm eten
18.30 uur papfles
Het warme eten willen we dus thuis gaan geven in de avond, maar dan mis ik ergens een voeding :think:
Hoe doen jullie dat?
Is het misschien een idee om na het warme flesje melk in de ochtend gewoon een boterham te geven? Zo kan je alles een half uur/uur opschuiven, en kom je beter uit?
Het schema van Amélie is al een maand of 3 zo:
06.00uur Borstvoeding
07.30uur Ontbijt (1 boterham met beleg en een bekertje water)
10.00uur Fles melk (omdat ze erg weinig drinkt overdag)
11.30uur Middageten
13.30uur ‘Drinken’ met een soepstengel oid
15.00uur Fruit met ‘drinken’
18.00uur Avondeten met toetje
19.00uur Borstvoeding
Wat een vriending van mij doet is 2 keer fruit op een dag geven. Dus 's morgens rond 10.00uur en 's middags rond 15.00uur week. Werkt erg goed voor haar zoontje.
Hallo! Onze dochter is nu ruim 10 maanden en wij zitten op het volgende schema:
7.00 - 8.00 Pap (bambix groeipap of volkorenpap) en een bekertje thee
Vaak nog even slapen van 9.30 tot 10.15 uur
10.45 Nijntje-biscuit (2) met wat diksap
11.45 Boterham met bekertje melk en banaan erdoor. Is dan wat dikker zodat ze makkelijker uit een bekertje kan drinken
12.30 - 14.00 uur slapen
14.30 Een stukje fruit en verder wat diksap
17.00 - 17.30 Groentehap en een klein danootje na
19.00 Papfles (Nestlé Pyamapapje)
Onze dochter drinkt ook niet erg veel. Als er een hele tuitbeker á 240 ml. doorheen gaat, is het veel.
Zoals je ziet, zitten wij momenteel op 2 complete opvolgmelk-voedingen. De voeding na het slaapje ging er wel in, maar dan wilde ze haar avondeten niet meer. Ze at bijna ieder uur wel iets, en dat doen wij eigenlijk ook niet. Tja, het blijft een beetje zoeken… Ik geef nu wel Vitamine D-druppels, zodat ze daar voldoende van binnenkrijgt.
Ik zie iig dat jouw kindje wel genoeg eet. Dat is dus wel fijn. Ik probeer haar nu een beetje in mijn schema mee te laten lopen. Dus 3x per dagen een flinke maaltijd en tussendoor een koekje, fruit en wat drinken. Ook wil ik graag dat ze nu bij de boterham een bekertje melk drinkt en dus niet meer die complete fles na het middagslaapje.
Mijn ervaring is, dat het zich vanzelf wel regelt. Het is soms even zoeken, maar straks loopt het weer vanzelf.
Succes! C
Wij hebben dit schema:
7 uur fles pap 200 cc
10 uur fruit en water
12 uur brood en fles 120 cc + 4, daarvan krijgt ze een deel in een bekertje en een deel met een flesje.
15/16 uur tussendoortje en sap
17.00/17.30 uur warme hap en toetje of fruit
19 uur fles 180 cc +6
Even off topic carootje: Vitamine D zag ik…wanneer hebben ze dat nodig? Toch pas als ze van de flesvoeding afgaan? Of moet dat nu al?
En kan jouw dochter al zelf uit die beker drinken of help je haar? Banaan door de melk is wel slim!
Enne on topic nog weer…succes!!
Hoi!
Even over de Vitamine D. In principe is 5 mg. voldoende. Maar ik heb gehoord dat ze de richtlijn naar 10 mg. per dag willen opvoeren (of is al gedaan, dat weet ik niet). Omdat m’n dochter nu ook goed ingepakt zit ivm het winterweer heb ik besloten om extra Vit. D te geven. Een paar weken geleden dronk ze nl. ook vrij weinig van haar 2 flessen zodat ik die druppels heb gehaald. Hoef ik me iig geen zorgen te maken of ze voldoende vitamine D binnenkrijgt. In principe halen ze dit ook uit de zon/buitenlucht, mits ze niet afgedekt zijn.
Volgens mij kun je altijd extra Vit. D geven, maar als ze ong. 600 ml. opvolgmelk drinken is dit niet altijd nodig.
Wat betreft de beker: die hou ik zelf vast, want anders wordt het een knoeiboel.
Succes!
Thanks voor je antwoord carootje!
Buiten komt ze nu een stuk minder als met lekker weer, en 600 ml flesvoeding drinkt ze niet meer. Dus ik ga denk ik maar vit D halen!
Sanne krijgt het volgende schema:
7.00 uur bv en even daarna een boterham
10.30 uur fruit
12.15 uur boterham en fles a 160 ml
16.00 uur +/- 150 cc sap en een klein koekje of fruit
17.30 uur groentenhap en als toetje een beetje fruit
19.00 uur bv en daarna meteen naar bed.
Vit D krijgt ze bijna elke dag en anders ben ik het vergeten om te geven. In de zomer ben ik er niet zo nauw aan, want dan zijn we veel buiten en ook bij de oppas en opa en oma zijn de kids veel buiten.
Bedankt voor de antwoorden
Staat alleen netgeen schema tussen wat ik kan gebruiken :mrgreen:
Jullie geven de warme hap namelijk allemaal rond 17.00/17.30 uur en wij zin pas rond 18.00 uur thuis. Dan wil ikook nog een warme melkfles geven voor de nacht om 19.00 uur.
Dus nog even verder puzzelen :think:
Vind het heel vreemd dat een kinderdagverblijf moeilijk doet over de warme hap. Eigenlijk zelfs schandalig want een kind moet op tijd eten en net als bij jou is het vaak te laat als je hun op komt halen. Tess krijgt haar eigen voeding mee en die warmen ze op en de andere kindjes eten warm eten van het kinderdagverblijf zelf. Meeste kinderen worden rond 6 uur opgehaald. Tess haal ik om 5 uur op maar van te voren proppen ze er toch nog even wat groenten in :thumbup: want half 6 vind ik te laat voor haar omdat ze om half 7 weer in bed ligt.
Sorry geen ander schema voor je waar je iets aan hebt. Maar zou de opvang er toch op aanspreken.
Succes!!!
Groetjes
Karlijn
Damian is morgen 10 maanden en dit is die van ons
08.30 uur 1 snee brood met 100 ml melk
12.00 uur 1 snee brood met 125 ml Thee (+1 schepje melk)
15.00 a 16.00 uur Koekje/Rijstenwafel met 125 ml Thee (+1 schepje melk)
18.00 uur warme hap met fruit als toetje
20.00 uur 235 ml melk
Ik heb verder geen ervaring met kdv sorry
Ik hoop voor jullie dat het snel opgelost is :hug: