Hoi Hoi,
Mijn dochter Melissa eet altijd al slecht, ze lust alles wel, maar eet gewoon weinig. Maakte me er eerst niet zo druk om, maar ze blijft ook zo klein. ze weegt 11.4 kilo. Het gaat me nu gewoon opvallen, doordat ze altijd de kleinste is op PSZ. Hoeveel wegen jullie kinderen? Moet ik me zorgen maken?
Melissa is vorig jaar al eens getest op schildklier en nieren, daar kwam verder niets uit.
LIefs Mariska
Mijn oudste: (3jr2mnd) en mijn jongste (1jr9mnd) wegen allebei rond de 15 kilo maar dat zijn wel jongens…
Kiki woog op het CB met 3 jaar 16,2kg… Is 96,5 cm lang.
Ze is iets aan de zwaardere kant, maar nog mooi binnen de curven. Ze is overigens helemaal niet zo’n goede eter!
behalve als het op snoep, koek en ijs aankomt… :roll:
Amy ( nu 3 jaar en 1 maand) weegt 12,7 kilo en is ongeveer 96 cm lang
Maar zij is dan ook heel tenger door haar vroeggeboorte.
Lynn weegt nu 11.3 kg.
Gewicht is 1 ding, maar wat is de lengte van Melissa? Is ze gewoon klein & fijn gebouwd, of echt te mager?
Op deze pagina: http://www.ouders.nl/mdiv2006-groeicurves.htm
vind je bijna onderaan een paar links naar de officiele groeicurves. Maar goed, die geven een gemiddelde aan, dus op zichzelf zegt dat verder niet zoveel.
Als lengte en gewicht maar een beetje normaal tot elkaar in verhouding staan, en je kind goed gezond is, zou ik me verder geen zorgen maken.
Zelf hebben wij trouwens een reuze-kind, 1.02 lang en 16,5 kilo zwaar. Mensen schatten haar in als 4 jaar oud… maar ze is pas 2,5. Is dus weer het andere uiterste.
dank jullie voor je antwoorden, Ze is niet te mager of zo, maar vind haar wel steeds magerder worden… Luiers die niet meer mooi zitten enz…
Ze eet echt weinig, maar vraagt ook nooit op snoepjes, koekjes, ijs enz…
Anoek is vrij lang voor haar leeftijd en weegt rond de 12 kilo (exact
weet ik het niet precies) Ze is ook vrij dun/tenger maar ook lang.
Sanae met 2 jaar en 2 mnd 11,250 en was 87,5 lang… Ook een ‘mager’ scharminkel :mrgreen: Eet ook niet zo goed, maar ze is vol energie, lekkere deugniet en ondanks dat mijn zoon van anderhalf jaar jonger net zoveel weegt, maak ik me er nog niet echt zorgen over…
Leonie is 12,5 kilo, lengte weet ik niet. Maar zij is een echte vreetzak en geen goede graadmeter voor jou dus! Ons achterbuurmeisje in een klein ding, maar net zo oud. Toen ik die vandaag optilde merkte ik het verschil met ons olifantje :lol: .
Maar maak je je zorgen omdat ze weinig eet of omdat ze klein/tenger is? Ik denk dat kindjes zelf heel goed kunnen bepalen hoeveel ze moeten eten, als ze niet willen hebben ze geen honger. (ja, tenzij ze weten dat ze later wel een koekje kunnen krijgen, dan zou ik zelf persoonlijk ook ‘nee’ zeggen tegen mijn andijviestampot )
Misschien even het topic van Vicky opzoeken!
Hier een reus van nog geen 2,5 met 96 cm en 16 kg schoon aan de haak en de eetlust van een bouwvakker. Geloof me dat is ook niet altijd even leuk :think:
Wat zeggen ze op het cb/psz er van?
nou op CB zeggen ze altijd dat ze te klein is, ben wel eens door verwezen naar ziekenhuis, ze hebben bloed afgenomen (wat een drama was) en daar is niets uit gekomen.
Ze is nooit ziek of zo hoor, maar ze is gewoon erg klein, en als ze dan nog goed at dan had ik zoiets van “nou en”, maar ze eet gewoon heel weinig. Elke avond strijd aan tafel, zelfs een koekje moet ik aanbieden…
De fysio zegt dat ze het mogelijk te druk heeft met andere dingen, ze is ook ontzettend druk hoor, en kan zich zeer slecht concetreren.
levi weegt 10kg
ethan weegt 14kg
zolang ze in de lijnen lopen met stijgende lijn hoef je je geen zorgen te maken.
levi is ook best ligt en klein maar volgens het cb gaat het prima.
hij heeft ook een hele periode gehad van slecht eten, nu gaat het eigenlijk goed met eten maar hij blijft een tenger mannetje.
De fysio zegt dat ze het mogelijk te druk heeft met andere dingen, ze is ook ontzettend druk hoor, en kan zich zeer slecht concetreren.
dat herken ik ook wel van levi, hij is altijd bezig en spelen enz enz heeft ook soms geen tijd om te eten of te moeten stil zitten voor het eten.
Zolang ze niet ziek is en ze gwoon lekker in haar vel zit dan is het toch goed.
Dat eten komt denk ik vanzelf wel hoor.
Ik was vroeger ook een mager kind,mijn moeder zij altijd eet toch wat kind nou als je me nou ziet :oops: hahaha.
En 1 broertje van mij was ook erg mager broeken pasten hem niet moest echt met elastiek of riem,maar is nou ook een beer van een jongen.
Geef het gewoon nog wat tijd.
Mijn meis wordt over 2 maanden twee en weegt nog net geen 10 kilo, en ze is nu zo’n 80 cm. Ook een kleintje dus maar ze is niet overdreven mager, eerder gewoon fijn. Hier hetzelfde verhaal als bij jou, ze lust alles maar eet gewoon maar hele kleine hoeveelheden.
Ik heb er ff de boekjes van kind en gezin (cb in België) bijgenomen, want mijn dochters zijn intussen jong-volwassenen…
Marijke: 13,420 kg en 92 cm
Tineke: 12 kg en 91.9 cm (zij is nog steeds héél slank én de grootste in gestalte van de drie meisjes, echt een taille manequin met maatje 36 :inlove: !)
Maaike: 12,950 kg en 92 cm
Michaël is intussen 2 jaar 6 maanden.
Hij is een reusje in vergelijking:
16,500 kg en 97 cm
En toch is hij niet te dik, net omdat hij zo groot is…
Zolang ze gezond is, zou ik me toch geen te grote zorgen maken hoor.
liefs
Gerda
Yara was met 3 jaar
14,6 kilo en 102cm
De tweeling is bijna 2,5 en weegt 12 en 14 kilo…oudste is 5 en weegt 17 kilo…2 eten er niet geweldig, maar maak me er niet druk om…ze vallen zomaar niet om van de honger.