sinds 4 dagen wil Kevin niet normaal meer eten.
Hij houdt zijn kaken stijf op elkaar en kijkt vrolijk in het rond.
Als ik een broodje, lepeltje met fruit of groentehapje kom houdt hij zijn mondje stijf ( en vrolijk ) dicht. Ik maak met mijn vinger zijn mondje open en dan eet meneertje wel gewoon. Maar bij het volgende hapje is het weer hetzelfde euvel: Kaken stijf op elkaar, lepel uit mijn handen slaan, op het blad van de kinderstoel slaan en vrolijk om zich heen kijken.
Heeft dit te maken met het te vormen karakter dat hij gaat “uitproberen” of is het een sprongetje?
Moet ik hem dmv het openen met mijn vinger in zijn mondje laten eten of geen potje geven ( i.v.m, het misschien dwingen wat je doet )
Hij drinkt smorgens 210+7, smiddags 150+5 savonds 180+6
Wat denken jullie??? Wat moet ik doen??
kweetniet
ik heb er nooit echt last mee gehad
maar ik heb ook nooit ‘gepusht’
heb altijd het idee dat ze dat enorm veel aandacht krijgen voor het verkeerde gedrag
dus wil ie een keer niet (meer) eten: dan maar niet.
dan bied in gewoon, zoals het altijd gaat, het toetje aan na het eten
en dat wil hij meestal wel.
ik geef niets ‘meer’ dan dat ie normaal ook zou krijgen,
dus geen vervangend eten.
's avonds bied ik hem nog een flesje aan
en drinkt ie het niet, jammer dan,
dan gaat ie maar zonder naar bed.
soms spelen de tandjes die doorkomen volgens mij ook wel mee.
dan is bepaald eten gewoon niet lekker voor zijn mondje,
daar probeer ik dan wel weer vantevoren rekening mee te houden.
of als ie ziek is bijvoorbeel, dan eet ie ook minder.
succes
en probeer er flexibel mee om te gaan
misschien zelf proberen te laten eten (jij lepel, hij lepel)?
als ie honger heeft, dan geeft ie het wel aan.
Anoek heeft dt een week of 3/4 geleden ook gehad, ze dronk
alleen haar flessen en at haar pap op en de rest :naughty:
Terwijl ze normaal veel en alles opeet. Duurde 1 week…
toen was het over…heb niet gedwongen maar gedacht
jammer dan maar alleen de flessen…
Ik zou het wel blijven aanbieden en kijken of hij het zelf pakt en in zijn mond stopt (de boterham, fruit). Zo niet, jammer dan. Met forceren gaat hij misschien een weerzin tegen eten krijgen. Met de melk krijgt hij nog genoeg voedingsstoffen binnen. Het zal vast iets tijdelijks zijn.
Ze krijgen nu echt een eigen willetje en dat is ook te merken.
Wat een boef zeg!
:mrgreen:
Blijven aanbieden, maar als hij niet wil eten, gewoon het eten weer weghalen. Vooral niet zijn mondje gaan opendoen hoor! Dan wordt het juist een issue.
Als je het negeert, is het voor hem op een gegeven moment ook niet meer interessant om zijn kaken op elkaar geklemd te houden. En gaat hij hopelijk vanzelf weer eten.
Succes!
idd wel aanbieden, maar als ze niet willen, tja dan willen ze even niet :? Joost heeft dat ook gehad.
Ik ging dan wel eens met een boterham op de bank zitten en als hij dan toevallig op schoot zat of in de buurt was, dan liet ik m’n boterham " vreselijk per ongeluk :liar: " nonchalant in zjin buurt hangen en als hij zijn nuk dan even vergeten was nam hij wel eens een hap. :thumbup:
Zo kreeg hij dan toch wat naar binnen.
Soms wilde hij wel eens iets in een ander vorm. zo zijn we al geswitched van reepjes brood naar afhappen naar blokjes brood naar stukjes brood.
Ik kan even niet zien hoe oud je zoontje is, maar misschein heeft hij wel zin om zelf met een vorkje of lepel te klungelen.? :think:
En als het gewoon allemaal niks uithaalt… idd geen punt van maken. Anders leert hij idd hoe hij lekker de macht :twisted: kan hebben over zijn eten.
Het moet vooral gezellig zijn.
Succes! :thumbup: