sophie haar oma is zaterdag jarig, en we gaan met zijn alle naar de efteling.
nu wil ik met sophie nog iets knutselen voor omas verjaardag,
en nou dacht ik dat he tmisschien wel leuk was om het snoephuisje van hans en grietje te gaan maken.
(nog geen idee hoe ik dat ga doen, maar dat is bijzaak :mrgreen: )
echter, weet iemand waar je eetbare lijm kan kopen?? of doe je dat gewoon met glazuur??
en als iemand een tip/idee heeft hoe ik dat huisje moet maken, ook welkom!
bedankt1 IK GA EENS KIJKEN…
Die link van hierboven lijkt mij idd het handigste.
Ik zou ook voor glazuur gaan en niet voor eetbare lijm.
hier hebben we het ook met glazuur gedaan
ging prima!
Glazuur! maar dat noemden mn voorgangsters al
thanks dames! ik ga waarschijnlijk het peperkoekhuisje maken wat in de link van sweet love stond.
een mooie tekening erbij om te bewaren en ik vind het een leuk cadeau!
Je kunt bij de supermarkt ook kleine tubetjes kopen met glazuur/lijm in diverse kleurtjes (ik geloof 3 in een pakje)
Ik denk niet dat het stevig genoeg is voor het ‘lijmen’ van muren, maar wel erg leuk om figuurtjes of versierseltjes te tekenen op het huisje
Poedersuiker en een heel klein beetje! water erbij, dan heb je eetbare lijm
@Jov wrote:
Je kunt bij de supermarkt ook kleine tubetjes kopen met glazuur/lijm in diverse kleurtjes (ik geloof 3 in een pakje)
Ik denk niet dat het stevig genoeg is voor het ‘lijmen’ van muren, maar wel erg leuk om figuurtjes of versierseltjes te tekenen op het huisje
Deze glazuurtube’s heb ik ook gehad voor r zn eerste verjaardag…Echt niet dat het droogde het bleef een vieze plakkerige drek :sick: :shifty:
Zou gewoon voor glazuur gaan…Laat je het eind resultaat nog even zien?
glazuur of suiker verwarmen tot het stroperig wordt.
Eetbaar lijm kan je kopen op sites met bakkersbenodigheden maar glazuur is makkelijker lijkt mij
poedersuiker met klein beetje water (ander kleurtje dan wit ? geen probleem geen water maar puur ranja gebruiken )
chocopasta of jam kan ook
dames, ik heb jullie hulp nodig!
ik heb een leuk huisje van peperkoek, maaaaaar,
mijn snoepjes blijven niet plakken!! zelfs smarties glijden er zo weer vanaf, maar mijn papje is behoorlijk dik, dus daar kan het toch niet aan liggen dacht ik…
ik heb het morgen nodig… :think: :evil: :?
met boter misschien ?
Je moet op een heel schaaltje poedersuiker maar een paar druppels water gebruiken, het moet bijna klei zijn, dan blijft het meestal wel plakken. Wat ook helpt is om’t tijdelijk vast te zetten of als het kan het horizontaal neer te leggen, zodat het niet eraf kan glijden… En als dat ook niet werkt kun je altijd nog een beetje chocola smelten(boven een pannetje met net niet kokend water) ff laten afkoelen zodat het weer wat dikker wordt en dan als lijm gebruiken. Succes :thumbup:
Zou het nog gelukt zijn???
ja het is inderdaad uiteindelijk nog gelukt~!
vanmorgen kwamen we ons bed uit en het zag er leuk uit en alles bleef goed plakken
oma was er helemaal blij mee!
bedankt voor jullie tips/ adviezen! :-*