Eet vraagje

Melinda krijgt in de middag altijd vers fruit…

Tot een paar weekjes geleden was er niks aan de hand, en nu lust ze in 1 keer geen peer meer en kiwi moet ik er ook al zowat in proppen :shock: :oops:

Terwijl ze dus eerder er altijd gek op was…



Bedoel ik kan haar toch niet altijd alleen maar appel en banaan gaan geven :think:

Misschien is ze gewoon toe aan iets nieuws :think: hier ook eentje die smulde van kiwi’s en peren, maar nu alleen nog maar mandarijnen, druiven en perzik en appel wil hebben. in mijn optiek is fruit gewoon fruit, dus als ze iets anders wel eet, zou ik dat gewoon geven :thumbup:

ja hoor, hier wisselt het ook. eerst drie kiwi’s op een dag willen en een paar dagen later is het bah! en echt geen hap willen proeven :roll:

ik wissel gewoon af met allerlei soorten fruit en dan na een tijdje wil hij ineens wél weer perse kiwi bijvoorbeeld :lol:

Madam lustte voorheen nooit geraspte appel daar moest altijd theelepeltje diksap doorheen.

En nu vanmiddag at ze het op zonder diksap.

Hoezo over smaak valt neit te twisten :mrgreen:

Kleine stukjes mandarijn, mango, meloen, lekker zoveel mogelijk soorten laten proeven (ook waarvan je zelf denkt van :hand:).



Met die methode een peuter hier die met smaak alle soorten fruit weg eet. En ik houd helemaal niet van fruit, maar natuurlijk vind mama alles ook zoooo lekker, jammiejammie :angel: :liar:

En oja, nog makkelijk voor jezelf is stukjes appel geven. Onze dame vindt het interessanter als ze zelf kan eten (appel snijd ik in een kwart en dan langwerpige schijfjes eraf snijden). Blijft mij verbazen hoe goed die wurmpjes allerlei eten wegkrijgen.

Hier ook een kieskeurige. De ene dag lust ze opeens geen banaan meer. Ze krijgt nu eigenlijk alleen banaan, appel, mandarijntjes en druiven. Kiwi’s heb ik nog niet geprobeerd. Misschien toch maar eens doen :think:

Ze is al 1 zie ik, dus ik zou alles zowiezo in stukjes doen, veel leuker en helpt vaak bij de niet-eten fase.

Ik bleef alles gewoon aanbieden, gewoon een paar dagen later weer en veel varieeren. Er is zoveel lekker fruit.

Mijn kinderen lustten nu vrijwel iedere fruitsoort.

hier gaat er vanalles in: peer, manderijn, maar ook kiwi, mango, verse ananas, kakifruit, verse lychees :thumbup:

(appel is hij overgevoelig voor)



zoveel mogelijk zelf doen werkt hier goed, laat maar rommelen met dat fruit. meneer pelt nu ook zelf zijn manderijn als ik een beginnetje maak (hij is natuurlijk al wel wat ouder)

Ze gaan rondhet jaar hun smaak ontwikkelen waardoor ze misschien iets niet meer zo lekker vinden als voorheen…



Wat je ook veel hoort is dat rond het jaar kinderen ineens minder goed gaan eten… Het is een fase… Niet dwingen gewoon aan bieden wil ze niet… Ook goed! Dan maar wat geven wat ze wel lekker vind… Kleine hier krijgt eigenlijk iedere dag een stukje banaan… Fruit is fruit al is het ene wat beter als het ander…

hier ook een, ik wil wel wil niet …



maar ik maak appel voortaan even warm, wat kaneel erop…

peertjes ook warm, of gekookt…



aarbeien zijn ook lekker…



sinasappel met een geprakte liga.



en ook lekker zelf laten eten en knoeien…



een paar verschillende bakjes neerzeten zijn ook mega spannend…

:thumbup:

@San 27 wrote:

Madam lustte voorheen nooit geraspte appel daar moest altijd theelepeltje diksap doorheen.

En nu vanmiddag at ze het op zonder diksap.

Hoezo over smaak valt neit te twisten :mrgreen:




Ik denk dat je er beter geen diksap doorheen kan doen. Zo leert ze de echte smaak van fruit niet kennen. Je moet het uiteindelijk zelf weten hoor. Maar je schept een bepaalde verwachting als je het zoeter maakt dan het in werkelijkheid is. Ik lees dat ze het wel op heeft zonder diksap dus waarom zou je het er doorheen doen?



Moirah