ik heb een vraagje Bryan is nu 9 maanden eigenlijk iets meer dan 7 omgerekend.
hij weegt 9650 en is 73 cm lang .
hij is met 33 wk geboren dus hij heeft het goed ingehaald,maar
nu komt het
hij wil niks anders drinken dan melk heel klein beetje diksap wanneer het hem uitkomt.
ik moet een fles laten vallen van het cb maar hoe want als ik hem niks geef maar water of diksap wordt ie heel boos.
hij krijgt nu
ongeveer 7.00 fles 200 met rijstbloem
10.00 twee stuks fruit door de blender menneer wil geen stukjes
12.30 fles 200 plus half broodje
15.00 water of diksap plus koekje niet zoveel
16.00 fles 200 geef ik hem niet word ie heel boos
17.00 potje 6 maanden of wat ik zelf kook
19.00 fles 200 met rijstbloem naar bed
fles van 16.00 moet ik weg doen van cb maar hij heeft echt honger
wie heeft een tip
het cb heeft ook zoveel ervaring met prematuren dus niet elk kindje is het zelfde :wall: :wall: hij groeit goed is dus geen prematuur meer en je kan nu mee met de rest dus die fles moet wegmmmmmmmmm
groetjes kathy
De tip: niet luisteren en gewoon die fles van 16 uur geven.
Hij krijgt genoeg afwisseling nu, hij is nog jong, en als hij honger heeft dan wacht je niet tot het mag van het cb (vind ik). Het drinken en koekje heeft hij echt nog niet nodig, die zou ik laten vervallen dan. Of je doet die fles om half vier, geen koekje en drinken maar enkel die fles.
Prima schema toch :thumbup: Gewoon jouw gevoel volgen
Heb hier vrijwel hetzelfde schema voor T.ygo (4 wkn te vroeg geboren)alleen doe ik fruit rond 15/16 uur. Wil hij dat niet, dan geef ik hem ook een fles hoor.
Voordeel van de ochtend tussendoor een soepstengel oid en de middag fruit is dat T.ygo de ochtend vaak nog slaapt en dan vrij snel al brood met een fles krijgt. De middag duurt voor mijn gevoel langer dus doe ik dan het fruit.
Wellicht is dat een idee?
Zoals onze kinderarts altijd zei: we corrigeren alles behalve de inentingen.
Dus als jij denkt dat hij die fles nog nodig heeft: DOEN!
ik heb inderdaad dat ook van de kinderarts gehoord maar ik hoef daar niet meer tekomen omdat Bryan alles doet wat ie moet doen dus zit nu met het cb opgeschept.
ik doe wat ik goed vind zo als jullie ook al aangeven luister naar je kind.
ik probeer de fles van 4 uur gewoon rustig af tebouwen elke keer 30 eraf
en dan een paar dagen of week later weer.
hij zit nu op 150 water en dat pikt ie dus van het weekend maar weer 30 er af en ander drinken op voeren .
bedankt voor jullie advies en mening
groetjes kathy
Doen wat voor jullie het beste voelt hoor…laat je niet een richting of beslissing opdringen door het CB.
Als je toch met diksap wilt gaan beginnen en het lukt nog is het misschien een tip om het een beetje te verwarmen.
Stijn die moest ook niks van iets anders in zijn flesje hebben dan melk.
Pas toen we het een beetje verwarmde wilde hij het drinken.
Suc6!!
Als ik een fles weg zou halen dan zou ik die van 12:30 doen. En hem meer brood geven en dan wat diksap of thee ofzo.
Verder denk ik net als jij dat het nu niet zo veel meer uitmaakt dat hij prematuur was… R is 5 weken te vroeg geboren en eigenlijk merk je dat helemaal niet meer. Alleen aan haar gewicht (bijna 8500 gram nu)
Bryan is goed gegroeid zeg!!!
Hoe geef je trouwens het drinken? R die wil haar drinken (anders dan warme melk) liever niet uit een tuitbeker ofzo. Dus die drinkt haar water en sapjes uit een gewonen beker. Die hou ik dan vast.
Je kan de diksap eventueel ook warm maken misschien dat hij het dan lekkerder vindt…
Hoop dat je wat hebt aan de tips!
wat wij vaak zien op het KDV dat de fles die bij het brood zit 12.30 maar 120/150 is
miss is dat een idee?
en dan wat meer brood als hij dat wilt
succes, en gewoon doen wat goed voelt voor jou en bryan!
Hoi,
Wij hebben het toen zo gedaan, (miss is dit al gezegd hoor heb niet alle reacties gelezen). Probeer hem iets meer brood te geven en die fles na het brood steeds iets kleiner later worden, zo kun je ook een fles laten vallen en is het niet zo’n shock voor je kleintje.
En bovenal volg je eigen hoofd, jij kent hem als geen ander!!!
Liefs Karin