Eet 'schema' voor baby van zes maanden?

Hoi,

Ik doe eigenlijk maar wat… Hij krijgt een stuk of vijf / zes keer bv, 's ochtends een fruithapje en 's avonds een groentehapje. Soms uit potjes, soms vers. Verder krijgt hij vaak een stukje van wat wij eten (zonder zout ed) om mee te spelen. Is dit een beetje ok?

Ik geef vaak na het fruithapje of groentehapje nog even de borst om ‘op te vullen’ (hmmm dat klinkt ook belachelijk, nou ja).

Wat doen jullie?

Groetjes,

Femke

Ha Femke,

We lopen gelijk op he :wink: Ik zat dus met dezelfde vraag en heb het op het cb gevraagd. Daar gaven ze me het volgende ‘schema’

9.00 bv

11.00 fruit

13.00 pap

16.00 bv

19.00 groente

22.00 bv

Die tijden zijn ongeveer. Ik moet wel zeggen dat het op mij is afgestemd. Ik werk vier dagen in de week van 16.30 tot 22.00. Om nog zoveel mogelijk bv te kunnen blijven geven zou ik dit kunnen proberen.

Ik ben deze week pas begonnen met fruit dus de rest nog even niet. Ik wil haar eerst hier even aan wennen voordat ik met de rest begin.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :-*

Hoi Femke,

je ‘ik doe eigenlijk maar wat’ klinkt erg herkenbaar. Ons meisje is nu 6 mnd en 2 weken en ons ‘schema’ ziet er ongeveer zo uit

7:30 bv

10:00 fruit

11:30 bv

16:00 bv

18:00 groente

22:00 bv

en jaja, nog altijd een nachtvoeding zo rond 2/3 uur en als ik pech heb wel 2 keer… :zzz:

Overigens geven wij ook wel stukjes eten om mee te spelen als we zelf aan het eten zijn. Zonder zout idd. Geprakte aardappel vind ze lekker, bijna al het fruit wat we aanbieden gaat erin en bloemkool. Groene groentes zijn wel bah, evenals wortels :think:

Hoi meiden,

Mar27 we gaan inderdaad gelijk op! Grappig! Dank voor je schema. Ik werk ook 3 avonden per week, dus het schikt me wel.

Sofie’s mom, ook bedankt voor je schema. Ik lig sinds een paar weken ook weer 's nachts te voeden, ook soms wel twe keer :zzz: :zzz: :zzz: Terwijl hij vanaf de vierde week ofzo gewoon van elf tot acht sliep :roll: Hij kan het dus wel, zou je zeggen…

Anyway, ik hou me gewoon zo’n beetje aan jullie schema’s. Komt wel goed :wink:

THANX!!!

Groetjes,

Femke