eet jullie kindje ook meer in kdv???!!

Van sinds onze dochter vijf maand was tot nu moest ze zo’n 4keer per week naar het kdv daar we beiden full time werken, daar gaat ze heel graag naar toe, en ook ik werk er in het gebouw daar ik in de keuken werk, dus ik weet maar al te goed wat er dagelijks op haar menu komt en wat ze graag eet en wat niet.

het is nu al een grote maand dat ik in zwangerschapsverlof ben en dat lieke niet meer gaat naar het kdv, (wel in het begin van de maand daar het hier nogal wat druk is geweest) maar het is nu sinds een grote week dat mevrouwtje geen boterhammen meer wil, enorm begint te selecteren in al wat voor haar neus komt… je kent het scenario vast wel, met eten gooien :evil: , uitspuwen… ik weet gewoon dat ze veel kan eten en graag eet, zou het kunnen dat ze in een overgangsfase zit, of moet ik hier echt beginnen reageren dat ze moet" eten, het maakt de gezamelijke eetfase helemaal niet meer prettig, en ik weet absoluut niet wat er mis zit, want er is niks verandert bij vroeger noch qua eettijdstip of warm of koud :? ik hoor van nog dames dat hun kindjes thuis niet eten en op kdv wel, kan dit een normale fase zijn!!!

:roll: ben even wat radeloos…

“Zien eten, doet eten”, wordt er vaak gezegd en op het KDV zijn er veel kindjes die eten. Vaak eten kinderen dus meer op het KDV dan thuis. Lotte gaat pas sinds een paar dagen naar het KDV en eet daar nu al meer dan thuis bij de lunch :mrgreen:

Maar, soms is het ook gewoon een fase waar ze doorheen gaan. Gewoon blijven aanbieden en haar zelf uit 2 of 3 dingen laten kiezen qua beleg. Wat bij Lotte soms ook wel eens helpt, is de boterham in kleine stukjes snijden, pop bij haar zetten en dan met een vorkje laten prikken. Dan pop een stukje en dan zij een stukje :inlove:

wel dat is het net, hier snij ik haar boterhammen in kleine stukjes, laat haar kiezen uit drie soorten beleg, pop en dergelijke gaan hier niet mee aan tafel, vind ik niet gepast…

ik vind het ook niet vanzelfsprekend dat als ze iets niet wil eten (terwijl ik heel goed weet dat ze het wel graag eet) dat ik dan andere dingen uit de kast moet halen, er staat genoeg op tafel waaruit ze kan kiezen, al is de keuze beperkt om het niet nog leuker te maken, begrijp je, soms denk ik echt dat ze met mijn voeten speelt, maar dan denk ik ook zou ze dit al beseffen? tis nog een kleine meid maar ze weet goed hoever ze kan gaan, zou ze ons nu echt tot het uiterste willen testen?

weet niemand hier meer over???

Tot het uiterste willen testen? Ik denk niet dat er een plan achter zit waarbij ze bewust op het KDV meer eet dan thuis, nee. Zoals gezegd: het zal wel weer een fase zijn, zodra je er niet meer op let gaat het vanzelf over.

En je zegt zelf dat ze nu helemaal niet meer naar het kdv gaat, misschien is de overgang erg groot voor haar en is ze wat uit haar doen?

we zijn van plan om haar es een dagje in de week te laten gaan naar kdv om te kijken of ze er ook niet meer eet… ben benieuwd… ze zal er ook wel deugd van hebben om es weer tussen de kindjes te zijn…

het scenario is nog steeds hetzelfde hier, ze eet nog steeds niet, enkel een schelletje vlees en een koek, raar he…

Hier ook altijd meer eten op het kdv dan thuis. Nu gaan ze naar een gastouder en precies hetzelfde verhaal. Ben het eens met Ellen ‘‘zien eten, doet eten’’.

En vergeet niet dat ze zich bij jou het veiligst voelen om van alles uit te proberen hè? Misschien is ze ook wat onder de indruk van veranderingen, ineens niet meer naar het kdv. Toen ik thuis was met zs-verlof, ging Bo gewoon haar dagen naar het kdv. Ik bracht haar wel wat later en haalde haar eerder op, maar wel gewoon het ritme erin houden.

Bo eet ook echt niet veel, maar wij hebben besloten om ons er niet meer druk over te maken. We zeggen er wel wat van, maar ik blijf niet continue pushen dat ze moet eten. Daar wordt het niet gezelliger van aan tafel en niemand gaat eten bij ‘‘geruzie’’, lijkt me zo. We wisselen wel wat meer af met ontbijt en lunch. Soms komen er crackers op tafel, of knakworstjes, een eitje, ontbijtkoek etc. Dat werkt hier goed.

xiet eten doet eten idd, maar ik denk ook dat ze op het kdv veel meer energie verbruikt. Dus meer trek krijgt.

Die van mij net hetzelfde 8)

Maakte me er niet druk om, dan had ze daar haar groenten toch :wink:

inderdaad vicky maak mij er ook niet meer zo druk om, ze begint weer wat te eten nu, maar heeft nog veel moeite hoor, ik maak nu veel soep klaar omdat ik weet dat ze dat heel graag drinkt en veel van eet, dus dan geef ik der zoveel ze wil… heeft ze toch iets binnen he…

hoe gaat het nog vicky? lang geleden he…