Eet- en kookgewoontes

Hoe vaak eten jullie Hollandse pot?

aardappelen krijgen hier vaak sprieten :oops: zelden …2, 3x per maand.

gekookte aardappelen nog het minst en dan vaak weer opgeleukt met een sajoer.



Hoe vaak geen Hollandse pot?

de rest :wink:



Wat eten jullie dan?

vooral italiaans. ben DOL op pasta-s en pizza-s. rijst ook zelden. 1pansgerechten of ovenschotels met kant en klare aardappelpuree.

maar wij eten ook bv gierst ipv rijst of polenta ipv aardappelen. in het weekend of te drukke dagen soms tosti-s met veel beleg,

brood met vegetarische sate, of vegetarische worsjes uien en curry, soms vega erwtensoep. pannenkoeken, poffertjes ook regelmatig. maar dan wel met een flinke salade ernaast.

ik eet geen vlees, hij geen vis, dus we eten regelmatig anders dan de ander.



Hoe vaak halen jullie wat?

soms wel 4 dagen of meer achter elkaar (italiaanse traiteur, patat, pizza, (japanse) wok enz.) en dan weer tijdenlang niks. macdrek max. 1x p maand want te lekker.



Maak je alles vers of komt er ook veel uit de vriezer?

wij koken verser dan vers met diepvriesgroenten :wink:

ook iglo maaltijden liggen hier vaak klaar. en natuurlijk sushi!

(eigenlijk koop ik alleen sla/kant en klare salades, (lente)uien en tomaten vers en krijgen we bonen van oma vers…de rest allemaal diepvries. solo en gemengd.)

uit pot-asperges, ananas/perzik/lycees/appelmoes/veldertjes en bruine bonen.



Hoe vaak gebruiken jullie de magnetron?

om popcorn te maken, eten op te warmen wat door drukte is afgekoeld en om vlees/groenten te ontdooien. pannenkoeken opwarmen.

wij eten nooit kliekjes.



Wie kookt er bij jullie?

wissselt heel sterk aan hoe het met tom gaat. heeft ie een goede dag—ik. slechte dag ik of papa en soms geen van beide en pakken we pannenkoeken ofzo. denk 50-50%.



Hoe lang zijn jullie daar mee bezig?

toch al snel 30 tot 45 minuten.

urenlang koken is aan ons niet besteed.



Eten jullie altijd aan tafel?

Ja. zelfs friet want dat valt zo snel en knoeit zo.

Hoe vaak eten jullie Hollandse pot, hoe vaak geen Hollandse pot. En wat eten jullie dan?

Wij eten denk ik 1x per week Hollandse pot. Verder eten we pastagerechten, rijstgerechten, ovenschotels en stoofpotjes uit verschillende culturen. We houden ervan om nieuwe dingen uit te proberen. We proberen ook zo gezond mogelijk te eten. Dus volkoren pasta, zilvervliesrijst, verse groenten, veel afwisselen met groenten, vlees, vis en vegetarisch afgewisseld, gezonde oliën gebruiken, zo min mogelijk uit blik en zo min mogelijk uit pakjes. Ik moet erbij zeggen dat mijn lijf ongezonde en vette dingen ook niet goed accepteerd. Ik kan me daar echt ziek van voelen. Dus dat maakt het wel gemakkelijker om gezond te eten.



En hoe vaak halen jullie wat?

Zo min mogelijk.



Maak jullie alles vers of komt er ook veel uit de vriezer?

Wij eten bijna alles vers. Uit de vriezer komen tuinerwten, soms rivierkreeftjes of garnalen en kliekjes.



Enne…de magnetron, hoe vaak gebruiken jullie die?

Het is een combi dus soms om kliekjes op te warmen of we gebruiken het als oven.



Wie kookt er bij jullie en hoe lang zijn jullie daar mee bezig? We koken allebei, vaak ook samen.



Eten jullie altijd aan tafel?

Zoveel mogelijk.

Hoe vaak eten jullie Hollandse pot?



Dat hangt er nogal van af. Als ik weinig zin heb om te koken dan is het aardappels-groenten-vlees. Wanneer ik wel tijd/zin heb is het wat uitgebreider.



Hoe vaak geen Hollandse pot?



Dat verschilt dus ook…



En wat eten jullie dan?



Ovenschotels, stoofpotjes :drool: Vaak gebakken aardappeltjes met lekkere kruiden. Pasta, rijst…



En hoe vaak halen jullie wat?



Zelden… Alleen als ik echt geen zin heb om te koken of als we ergens heen zijn geweest en echt laat thuis zijn.



Maken jullie alles vers of komt er ook veel uit de vriezer?



Alleen spinazie uit de vriezer. Rode kool uit potjes. Verder alles vers.

Ik heb alleen voor Kaylee die nieuwe puree van mccain in de vriezer, lekker makkelijk als wij een keer iets eten wat zij echt niet lust.



Ik heb ook een hekel aan maggi en voorgemaakte sausjes :sick: Dus dat doe ik ook altijd zelf.



Enne…de magnetron, hoe vaak gebruiken jullie die?



Alleen om eten voor Kaylee op te warmen. Vaak heb ik van ovenschotels of stoofpotten wat over, dat vries ik in en warm ik dan op voor haar (op dagen dat wij dus eten wat zij niet lust of mag hebben).



Wie kookt er bij jullie en hoe lang zijn jullie daar mee bezig?



Altijd ik. Voorbereidingen doe ik tijdens Kaylee haar middagslaapje. Hoe lang ik bezig ben hangt af van wat we eten. Soms maar een kwartiertje, soms een paar uur.



Eten jullie altijd aan tafel? 99 % van de tijd wel. De afhaalmaaltijden meestal niet.



We proberen ook 1 keer per maand uitgebreid uit eten te gaan. Maar aangezien we nu weer geen oppas meer hebben lukt dat de laatste tijd niet echt :wink: Bij de Mac etc… zie je ons zelden (misschien 1 keer in de 3 mnd). En de snackbar in Nl vermijd ik ook zoveel mogelijk (vind het vaak niet te eten), maar als ik in België ben dan moet ik wel minstens 1 keer friet met stoofvlees van de frituur hebben :lol: :mrgreen:

ik vind het zo leuk om bij iedereen in de keuken te kijken…



vind dat het bijna in het voorsteltopic had gemogen, je leert er mensen door kennen :mrgreen:



Vicky… stoofvlees met friet… :drool: ik denk dat wij binnenkort ook de grens weer eens overmoeten :mrgreen:



Weet je waar ik wel benieuwd naar ben … wacht even ik open een nieuw topic…



natas

Hoe vaak eten jullie Hollandse pot

Ongeveer 2x per week



Hoe vaak geen Hollandse pot

De rest van de dagen.



En wat eten jullie dan?

Pasta’s, rijstgerechten, maaltijdpasta’s enz.



En hoe vaak halen jullie wat

Ongeveer 1x in de 2 weken.



Maak jullie alles vers of komt er ook veel uit de vriezer?

Alleen het vlees en de vis komt uit de vriezer.



Enne…de magnetron, hoe vaak gebruiken jullie die?

Alleen om dingen te ontdooien en kliekjes op te warmen.



Wie kookt er bij jullie en hoe lang zijn jullie daar mee bezig?

Hier kookt mijn man altijd. Gelukkig!! Hij is kok en hij mag het graag doen. Hoe lang hij tijd nodig heeft, ligt helemaal aan het gerecht wat ie klaarmaakt.



Eten jullie altijd aan tafel?

Bijna altijd, maar patat wil nog wel eens voor de tv gaan.

Hoe vaak eten jullie Hollandse pot

1 tot 2 keer per week



hoe vaak geen Hollandse pot

De rest van de week :wink:



En wat eten jullie dan?

Rijst, pasta, tappas, sushi, burrito’s, quiche (lekker met een wijntje erbij :wink: )



En hoe vaak halen/brengen jullie wat

ca. 1 keer per maand



Maak jullie alles vers of komt er ook veel uit de vriezer?

Bijna altijd vers :thumbup:



Enne…de magnetron, hoe vaak gebruiken jullie die?

Wat is dat??? (Whahahaha, die hebben wij niet!)



Wie kookt er bij jullie en hoe lang zijn jullie daar mee bezig?

Doordeweeks kook ik altijd, 's weekend af en toe mijn man of samen

45 tot 60 min
.



Eten jullie altijd aan tafel?

Ja, behalve als we wat laten bezorgen!

Hoe vaak eten jullie Hollandse pot? Een of twee keer in de week.



Hoe vaak geen Hollandse pot?


Vijf of zes keer in de week.

En wat eten jullie dan?

pasta, rijst, soep met brood, frituur, gebakken aardappeltjes met sla, hamburgers of fallafel ofzoiets op een broodje, oh ja en heel af en toe pannenkoeken.

En hoe vaak halen jullie wat?

Niet vaak meer, het is te duur.

Maak jullie alles vers of komt er ook veel uit de vriezer?

Uit de vriezer: pizza, frituurspul.

Enne…de magnetron, hoe vaak gebruiken jullie die? Om restjes van gisteren te verwarmen en voor de pizza natuurlijk.

Wie kookt er bij jullie en hoe lang zijn jullie daar mee bezig?

Ik kook, en mijn partner heel af en toe. Ik ben er nooit langer dan een half uur mee bezig. Ik ben niet zo’n kookwonder.

Eten jullie altijd aan tafel?

Ja. Ik at alleen op de bank voor de tv toen ik nog single was, omdat ik toen niemand had om mee te praten. Maar als ik iemand heb om mee samen te eten gaat dat gezellig aan tafel.

Hoe vaak eten jullie Hollandse pot

4 a 5 dagen per week.

aardappelen&groenten&vlees

1 x per week een ander aardappelgerecht bijv. puree.



hoe vaak geen Hollandse pot

2 a 3 dagen



En wat eten jullie dan?

1 x in de week een pasta gerecht ( soms 2 x) en dat is meestal spaghetti.

mijn vriend eet dan meestal een pizza ik soms.

En 1 x per week patat



En hoe vaak halen jullie wat

1 x per week patat



Maak jullie alles vers of komt er ook veel uit de vriezer?

veel uit potten meestal maar 1 of 2x per week vers.

vriezer heel zelden spinazie.

En vlees natuurlijk.



Enne…de magnetron, hoe vaak gebruiken jullie die?

Heb ik niet



Wie kookt er bij jullie en hoe lang zijn jullie daar mee bezig?

Ik altijd tussen 30 en 45 minuten

1x in de week hoef ik niet te koken.

een soms heeft mijn vriend zin om te koken maar ik doe het liever zelf

want die kan niet zo lekker koken



Eten jullie altijd aan tafel?

Nee wij eten meestal bij de tv of computertafel.

we scheppen het eten in de keuken op het bord en nemen het dan mee.

:mrgreen:

Leuk topic!!! Ben gek op koken!!! :inlove: :drool:

[Hoe vaak eten jullie Hollandse pot?

3 tot 4 keer per week



hoe vaak geen Hollandse pot

de andere dagen dus… :wink:



En wat eten jullie dan?

heel wisselend, eigenlijk gerechten uit allerlei culturen en landen.



En hoe vaak halen jullie wat?

misschien 1 keer in de 2 maanden, vooral als ik fulltime werk. Wel gaan we ongeveer 1 keer in de maand/2 maanden uit eten. Dat kan van alles zijn (van chique tot pannenkoeken)



Maak jullie alles vers of komt er ook veel uit de vriezer?

Spinazie en doperwten uit de vriezer, verder altijd vers (ik vind de vriezer trouwens ook wel vers eigenlijk)





Enne…de magnetron, hoe vaak gebruiken jullie die?

Alleen hub gebruikt em om soep op te warmen, en de assistentes om hun maaltijd te verwarmen. Ikzelf nooit.



Wie kookt er bij jullie en hoe lang zijn jullie daar mee bezig?

Ik kook altijd van maandag tot vrijdag. Ben dan ongeveer een uurtje bezig. Hub kookt vaak in de weekeinden, en altijd in de vakantie. Hij is lang bezig en maakt veel troep :lol: Maar kookt echt geweldig!!! (de beste koks zijn niet voor niets mannen, toch?)



Eten jullie altijd aan tafel?

Altijd!

Hoe vaak eten jullie Hollandse pot

1x in de week, soms 1x in de 2 weken



hoe vaak geen Hollandse pot

Zie hierboven



En wat eten jullie dan?

Hindoestaans, Surinaams, Indisch, pasta, nasi, bami, ovenschotels



En hoe vaak halen jullie wat

2x per maand



Maak jullie alles vers of komt er ook veel uit de vriezer?

Altijd vers



Enne…de magnetron, hoe vaak gebruiken jullie die?

Heb geen magnetron, ben meer een ovenpersoon



Wie kookt er bij jullie en hoe lang zijn jullie daar mee bezig?

Ik want mijn schatteke kan niet koken. Meestal een uur/anderhalf uur



Eten jullie altijd aan tafel?

Ja altijd, vinden we allemaal een stuk gezelliger

Hoe vaak eten jullie Hollandse pot

2x per week



hoe vaak geen Hollandse pot

5x per week



En wat eten jullie dan?

Vooral Italiaans.



En hoe vaak halen jullie wat

2x per maand



Maak jullie alles vers of komt er ook veel uit de vriezer?

Vooral vers, inmiddels ook de sauzen. Spinazie neem ik wel vaak uit de diepvries. Zitten net zoveel vitamientjes in, namelijk.



Enne…de magnetron, hoe vaak gebruiken jullie die?

Vaak, omdat mijn man in ploegendienst werkt en dus vaak het eten dat ik de avond ervoor heb gemaakt 's middags opwarmt in de magnetron.



Wie kookt er bij jullie en hoe lang zijn jullie daar mee bezig?

Ik. Ik kan het beste koken en vind het, van al het huishoudelijke werk, het leukste klusje. Man houdt niet van koken, maar vindt stofzuigen weer niet erg. Heb ik een aardig goede deal mee, dunkt me. 8)

O ja, Wouter helpt me tegenwoordig vaak.



Eten jullie altijd aan tafel?

Ja, als we samen eten wel. Alleen als mijn man tussen de middag warm eet vanwege zijn ploegendienst - W ligt dan in bed - dan eet ie op de bank.

oooh ruud wat een mooie keuken :inlove: en nog een 2e keuken ook, wat een heerlijke luxe :mrgreen:



ons keukentje is niet zo heel groot maar ach t functioneert goed :wink:



Mijn man kookt praktisch altijd, hij vindt het leuk om te doen. Vroeger deed ik het ook wel regelmatig maar hij werkte heel onregelmatig en ik zat vaak met eten dat helemaal doorgekookt was :frowning:

Nu is ie wel meestal op tijd thuis maar kookt ie nog altijd Nou ja mij hoor je niet klagen hoor :wink:



Wij eten nu Sophie met ons mee eet én we “gesonjabakkert” hebben, wel wat vaker gekookte aardappels met groente en gehakt of iets dergelijks. Op zaterdag en zondag maakt hubbie er meestal wel wat meer werk en iets speciaals van. Gisteren waren het wraps en vandaag (niet heel bijzonder maar wel heel lekker) broodje hamburger speciaal.

Halen doen we niet zo vaak want dat vind ik toch wel erg duur :frowning: