Eerste woordje!

Ik heb 'm ook al bij Mijlpaal gepost, maar ik kan het niet laten om 'm ook even bij de dreumessen te zetten:

Myrthe zat net middenin de kamer, riep opeens “boe!” en kroop naar haar boekjes. Ze koos er echt een uit (niet de voorste, maar die daarachter: een flapboekje van Muis). Dus toen zijn we lekker samen gaan lezen.

Volgens mij was dit haar eerste echte woordje! :inlove:

Sanne

:inlove: Dan wordt je toch weer helemaal verliefd op je kind…!! :inlove:

Super he,… :thumbup:



Luca zat van de week alsmaar mmammaaam klanken te oefenen en ineens kwam er toch echt mama uit,…mijn hart sloeg een slag over en ik was opslag verliefd :inlove:

Wat leuk hè!!!



Dat is echt genieten geblazen! :inlove: :inlove: :inlove:



:-*

mmm, ik smelt ook helemaal :inlove: :inlove: … Jesper zegt mamaamamama en pappppapa, bah, bal en volgens mijn moeder zelfs omaaaaa (maar dat betwijfel ik want dat wil ze gewoon erg graag horen haha).

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: smelt :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:





Thomas zijn 1e woordje was “die!”. Heel veelzijdig te gebruiken :wink: !

Isabel zegt “bui” als ze op haar buikje slaat!! :mrgreen:

Chris zegt al de hele week AAPPPPPPP… (we hebben vorige week Monkey Business op Animal Planet gekeken… :mrgreen: Leuk ook als je in de supermarkt staat… :inlove:



En HOPPA is nieuw… Hij weet waar zijn teen is, en zegt dus ook TEEN… :inlove: En POE niet te vergeten… (=poes) :inlove:

mitchell roept al een hele tijd bamb tegen de lamp

Tijn zegt regelmatig Maaamaaa, en ook Boe als ie met de boekjes aan het spelen is.

Verder doet ie niezen, hoesten, keel schrapen etc na…Vooral keel schrapen, is zo grappig om te zien en horen.

Van niezen ligt ie zelf helemaal krom van het lachen :lol: :lol:

Grappig dat Tijn ook Boe(k) zegt als eerste woordje.

Myrthe zegt nog steeds geen papa of mama tegen ons, maar ze zegt nu wel:

Boek

Vis

Blok

Sok

Poes

Lekker

Ring

Mauw / Bèèh (geluiden van poes / schaap)

En ze begrijpt nog veel meer. Bij haar puzzel kan ze pakken wat ik haar vraag: kikker, trein, uil, boot, eend. En ze pakt haar jas als ik dat vraag, of klimt de trap op als ik zeg dat we naar boven gaan. Ze kent zelfs het woord hengel (haar kroel is een stoffen speelgoedhengel :think: :mrgreen:). Ze kan op een plaatje een varken aanwijzen of ogen / neus / mond.

Het gaat opeens zo hard met haar taal. Echt genieten!

grappig is dat allemaal hé…

als ik tegen mitchell zeg doe eens een boertje laten dan doet ie dat ook en inderdaad keel schrapen en hoesten enzo ook en begint er ook zelf om te lachen en hij roept heel de dag "henge henge"als ie iets moet hebben

Tijn begint nu ook te leren hoe je vormen in de vormenstoof moet doen, dus het vierkant in het vierkant en de cirkel in de cirkel etc… Maar het hart en de driehoek vind ie wel moeilijk.

Bart zijn eerste duidelijk woordje was “Bah” bij het verschonen van een poepbroek.

In rap tempo volgen nu:

Aai (= poes zachtjes aaien, voor schoppen krijgt hij een waarschuwing)en mamamamamamahhh en papapapapaap en “die” om vervolgens te wijzen.

Esri heeft een hele tijd mama mama mama gezegd…

Maar nu is het alleen papa…

Papa voor, papa na… Iedereen is papa… ook ik… :roll:



Doewa onze hond is… ppoewwja… best knap vind ik dat!

Maar ook de poes Shiko is ppoewwja…



Oja… ik werd ook een hele tijd aap genoemd…

Leuk dat ze me dan ook nog eens aanwees… met dat kleine priegelvingertje… :roll: :inlove:



Opa is apa… :inlove:

Oma lukt nog niet zo…



Gisteren zei Thorsten HUP…

Blijkbaar vond ze dat een grappig woordje…

Ze lag eerst in een deuk en heeft de hele tijd hup gezegd…



Oja… als ik Esri roep…

Dan reageert ze door appa te zeggen…

Wat in het maleis hetzelfde is als “Wat is er?”

Ik heb het niet aangeleerd… wel leuk zo’n toeval…

Ik hoor eigenlijk nog niet op "dreumespraat"maar ik vind het wel ontzettend leuk om te lezen wat jullie kindjes allemaal al kunnen zeggen. Bij ons mannetje komt er nog niet zoveel uit alleen aaaaaaa of eeeeee :lol:

@pinkeltje wrote:

Ik hoor eigenlijk nog niet op "dreumespraat"maar ik vind het wel ontzettend leuk om te lezen wat jullie kindjes allemaal al kunnen zeggen. Bij ons mannetje komt er nog niet zoveel uit alleen aaaaaaa of eeeeee :lol:


Ik kan me nog levendig herinneren dat ik op die eerste aaaa’s en eee’s zat te wachten. Of op haar eerste glimlach. :lol: Nu stopt ze bijna niet met schateren. Haar nieuwste (& favoriete) woord is “doto” (de auto). En “papa” is ook favoriet. Dat gebruikt ze niet alleen voor haar papa, maar ook als vreugdekreet. :inlove:

Ik las vandaag dat kindjes tussen de 18 en 24 maanden al 50-75 woorden kunnen zeggen en er al een stuk of 300 begrijpen. Dat belooft wat voor de komende tijd…

leuk he? Tegenwoordig is het hier pappie in plaats van pappa. Het klinkt zoooo lief. En 'eten, ‘jij’, ‘kijk’, ‘buiten’, ‘jaja’, ‘die’, horen we ook de hele dag. Verder geeft hij tegenwoordig handkusjes… :inlove: :inlove:

Aai (= poes zachtjes aaien, voor schoppen krijgt hij een waarschuwing


Sorry maar ik lag dubbel.. ik zie het al helemaal voor me..hahahaha oooh erg..hihihihi Als dat een van zijn eerste woordje was, dan heb ik medelijden met die kat, die zal wel wat schoppen hebben gehad :mrgreen: