Eerste verjaardag vieren

Gedeelten gaat niet, familie is 15 man en vrienden 25 en er kunnen er hier ongeveer 10 fatsoenlijk kwijt… Dus het wordt opa en oma!

Hier ook 1e verjaardag op een klein appartement gevierd.

Mensen gaan vanzelf weg als het te druk wordt. Ik heb gewoon niet te veel stoeltjes neer gezet. Dan merken mensen vanzelf dat er geen plek is, en gaat visite weg wanneer er nieuwe mensen binnen komen.

Slapen was wel lastig, die dag maar heel eventjes. Dag erna ingehaald

Ik zie dat 2 april op een maandag is. Bij ons zijn de kinderen ook alleen nog maar jarig geweest door de week. Wij vierden het op de dag zelf en daardoor konden heel veel mensen niet komen. Wij vierden het namelijk tot 18 uur en we lieten alleen de opa’s en oma’s eten. Zodat het savonds rustig is en de kindren lekker kunnen gaan slapen en je zelf ook nog even kan genieten savonds.

Ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar ik vond dit wel prettig. Niet te druk maar wel gezellig!

Zou dat een beetje vervelend voor mijn man vinden als hij niet op de verjaardag van zijn eigen dochter kan zijn. Hij moet namelijk gewoon werken. En ik heb momenteel geen baan, maar als dat mijn eerste werkdag zou kunnen zijn dat ben ik super blij. Dus dat is helaas geen optie.

tigru, ik werk ook niet, mijn man meer dan fulltime, dochter is op een donderdag jarig, maar hij kan gewoon vrij vragen…

(moet erbij zeggen dat het weekend het ook kan voorkomen dat hij moet werken, helaas weten wij dat ook niet ruim van te voren.)

@Pitje27 wrote:

tigru, ik werk ook niet, mijn man meer dan fulltime, dochter is op een donderdag jarig, maar hij kan gewoon vrij vragen…

(moet erbij zeggen dat het weekend het ook kan voorkomen dat hij moet werken, helaas weten wij dat ook niet ruim van te voren.)

Tsja, ‘gewoon’ vrij kunnen vragen is een luxe die niet iedereen bezit.

Los daarvan zou ik zelf zoiets nooit in een werkweek plannen. Ik moet zelf ook echt even bijkomen na zoiets hoor. :shifty:

@D. wrote:

@Pitje27 wrote:

Los daarvan zou ik zelf zoiets nooit in een werkweek plannen. Ik moet zelf ook echt even bijkomen na zoiets hoor. :shifty:

hoezo luxe? iedereen heeft toch recht op vrije dagen, soms is het dat dagen vastgesteld zijn, maar dan heb je nog altijd een paar dagen die je zelf kunt indelen.

maar als je wilt bijkomen, dan moet je het ook niet op een zondag doen… :think:

Mijn vriend kan dus echt de eerste paar dagen van de maand geen vrij krijgen. Ze is echt op de verkeerde datum geboren.

Wij vieren het in het weekend, maar nodigen geen berg vrienden uit. Alleen familie en de allerbeste vrienden. Ik ga zelf ook niet alle kinderverjaardagen aflopen.

Wij vieren de verjaardagen voor de familie en een paar goede vrienden altijd in het weekend zodat iedereen een kans heeft om er bij te zijn. Vooral met de eerste verjaardag wil ik graag dat iedereen die ons dierbaar is en dus ook een belangrijke rol in het leven van mijn kinderen zal spelen erbij kan zijn. Zelf ga ik alleen naar kinderverjaardagen van vrienden of familie als ze in het weekend gevierd worden, ook de eerste verjaardag. Hoe lief ik de kinderen ook vind, ik heb maar een beperkt aantal vrije dagen die ik vrij kan besteden en gebruik die vaak voor andere dingen zoals bijvoorbeeld studiedagen, dochter naar een kinderpartijtje brengen, ziek kind of zoiets.

@Pitje27 wrote:

@D. wrote:
@Pitje27 wrote:

hoezo luxe? iedereen heeft toch recht op vrije dagen, soms is het dat dagen vastgesteld zijn, maar dan heb je nog altijd een paar dagen die je zelf kunt indelen.

maar als je wilt bijkomen, dan moet je het ook niet op een zondag doen… :think:

Natuurlijk, je hebt je vakantieuren. Maar jij hebt het over ‘gewoon vrij nemen’, zo simpel is het niet altijd. Of jou een vrije dag wordt toegekend is van heel veel factoren afhankelijk, zo ‘gewoon’ vind ik dat dan niet. Werkgevers hebben echt wel eens restricties aan wanneer men vrij kan nemen, als je kind net dan jarig is heb je pech, denk ik.

Ik plan idd ook nooit een kinderfeestje op een zondag, de zondag is om bij te trekken.

Hier gaat het iig de zondag worden en dan bij mijn schoonouders. In die zin is het tot hoog uit na het eten en dan lekker naar huis. Keira gaat de volgende ochtend naar het KDV dus sowieso voor mij heel even rust of hopelijk werken.

Mijn man is 2 januari bij een nieuwe baas begonnen en neemt niet zomaar vrij, zeker omdat het voor Keira weinig uitmaakt wanneer we het vieren.

Het gaat gewoon bij de schoonouders gevierd worden, maar wij nodigen geen vage bekenden uit ofzo.

Ik heb zelf een zusje en 2 broertjes, met partner, mijn vader met partner. Mijn schoonouders, mijn schoonzusje met man. De oma van mijn man. Dan mijn beste vriendin, zes goed bevriende stellen met eventueel kinderen. Dan is het gewoon veel. En ons huisje is echt zo mini… En nu ligt waarschijnlijk ook de vloer nog open (lekkage) dus ja, gister met de schoonouders overlegd en die zeiden ook al “kunnen we ook lekker buiten zitten misschien”.

Ik volg dat dus wel. En ik zeg niet dat het handig is, maar ik kan ook moeilijk keuzes maken tot wie wel en wie niet. Daarom vieren wij de verjaardag van onze zoon in 2 keer. Maar op het kaartje geven wij wel een tijd aan zodat we niet de hele middag / avond visite hebben. Afbakenen dus! Op zich gaat dat best goed hier en heeft Lars er niet zoveel last van.

Succes met de beslissing!