hoihoi
Mijn eerste was ruim 7 weken te vroeg. Gelukkig is alles goed gegaan. Nu ben ik zwanger van de tweede en ik merk dat hoe dichter ik bij de 32 weken kom ik toch gespannen raak. Volgens de vk en de gyn hoef ik me geen zorgen te maken maar toch.
Ze weten niet waarom mijn meisje te vroeg was dus ook niet wat ze nu in de gaten moeten houden.
Wie heeft dit ook (gehad) en hoe zijn jullie daarmee om gegaan.
groetjes
marlies
Ik heb het gelukkig niet gehad.
Hoop dat dit kindje iig langer blijft zitten
De eerste was niet zo veel te vroeg,werd geboren met 36+3 en de tweede kwam "pas"met 42+2 :mrgreen: :mrgreen:
Ik hoop voor je mee dat jou kindje lekker blijft zitten waar die zit
Mijn eerste kwam met 34 weken, ingeleid, omdat ik HELLP had. Ik was bij haar met 28 weken al ziek, en ik merkte dat ik bij de zwangerschap van Jayden rond de 28 weken heel stresserig werd en me vanalles in mijn hoofd ging halen. Toen mocht ik van de gyn naar de verloskamers, voor ctg, bloedprikken, de hele mikmak. Daar kwam niets uit en toen werd ik weer wat rustiger.
Toen ik de 40 weken naderde had ik t weer, heb huilend bij de gyn gezeten. Als je de 2de keer HELLP krijgt, is dat meestal zo’n 6 weken na de eerste keer, en dat zou dan dus rond de 40 weken zijn. Doodsbang was ik, maar de gyn zei ook dat er niets was om me druk over te maken.
En ze heeft gelijk gehad hoor, met 40+2 heb ik een kerngezonde zoon op de wereld gezet, spontaan…
Dus ik herken je angst zeker wel :hug: :-*
hoi hoi,
mijn oudste is pas vier dagen voor de uitgerekende datum geboren, maar ik wil toch even reageren.
Ik had op 28 weken ruim 3 cm ontsluiting én weeën en alles wees er op dat ze ging geboren worden. Mits medicatie en 100 % plat liggen, heb ik de zwangerschap dus kunnen uitdragen, maar was toch wel spannend.
Tweede en derde dochter zijn ingeleide bevallingen wegens overtijd…
Bedoel maar: het kan alle kanten uit. Geen enkele zw is dezelfde…
heel veel succes !!!
liefs
Gerda
hoi marlies
Ook even een reactie op je berichtje. Bij mijn eerste zwangerschap had ik met 28 wkn en 1 dag een scheurtje in mijn vliezen. Met 28/5 is ons zoontje geboren. Het is allemaal goedgekomen en hij is nu een gezonde kerel van 3,5.
Toen ik de 2e keer zwanger was stond ik extra onder controle bij de gyn.
Waarschijnlijk was het breken van de vliezen bij de eerste gewoon dikke pech, maar toch werd elke paar weken mijn baarmoedermond gemeten om te kijken of alles nog goed ging. Met 25 weken bleek deze erg verkort te zijn en moest ik volledige bedrust houden. Dit heb ik uiteindelijk 12 weken volgehouden en toen werd met 37 weken ons dochtertje geboren. Het was een hele spannende tijd en het moeten liggen was heftig, maar uiteindelijk toch goedgekomen dus.
Toen begon het toch te kriebelen voor een derde. Gesprekje met de gyn. gehad. Zij vertelde over injecties met progesteron/ proluton. Deze injecties heb ik gehad vanaf 16 weken tot 36 weken. En het blijkt te helpen, want ik ben nu bijna 39 weken zwanger/ Een nieuw record dus!!
Ook deze keer was de periode rond de 25 weken erg spannend, maar ook dit keer kwam weer alles goed…
Hebben ze bij jou geen metingen van de baarmoedermond gedaan.???
Dat is iets waaraan ze kunnen zien of er al wat gaande is en of er weer een vroeggeboorte aan dreigt te komen.
groetjes lois.
hoihoi
nee tot nu toe nog niet. Misschien als ik straks weer naar de gyn moet. Bij mij was het geen scheurtje maar ze waren gewoon echt stuk zeg maar.
Blij om te lezen dat ik niet de enigste ben. Overtijd zou ik niet erg vinden(zeg ik nu) aangezien ik anders 1 dag voor kerst weer moet gaan werken en ik heel erg hoop pas volgend jaar weer op mijn werk te verschijnen. Anders heb ik met oud en nieuw laat en vroege dienst.
Daarnaast en dat is nog belangerijker zou ik graag een normale kraamtijd willen en niet elke dag naar het ziekenhuis heen en weer rijden enz
groetjes
marlies