eerste tandjes

Sinds gisteren heeft Anyk 2 (!) tandjes. Beneden zijn er 2 hele kleine witte, scherpe puntjes te zien en te voelen. Ik zal het tandloze bekkie wel missen, maar dit is ook wel schattig. Alleen wel een beetje jong. En omdat ze ook nog eens klein en licht voor haar leeftijd is lijkt het wel heel schattig. :inlove:

Dat is zeker heel snel!! Heeft ze er last van gehad?

Nu maar hopen dat ze niet meteen haar nieuwe tandjes gaat gebruiken om in mama te zetten… :shifty:



Bij Kars vond ik het wel bijzonder dat ik eerst heel erg moest wennen aan zijn tandenloze mondje, vond het altijd lijken op een oud opaatje. En nu hij 8 tanden heeft, moet ik daar opeens weer aan wennen… :lol:

Ik wilde net een topic gaan aanmaken, maar bij Lukas (6,5 week) komt volgens mij het eerste tandje ook al boven !!! Onderin een voortand en de tand ernaast zit er ook aan te komen volgens mij.



Er zit een wit puntje wat hard is. Sinds afgelopen weekend ging hij opeens kwijlen en “bellen blazen” en stopte steeds zijn vingertjes in zijn mond. En hij wilde steeds mijn pink hebben en zoog hier niet alleen op, maar zat er ook op te bijten. En hij huilt ineens veel meer. Als ik hem oppak drukt hij met zijn hoofdje hard tegen mijn borstkas (voorkant hoofdje) en gaat hij met zijn mondje heen en weer.



Zou dit dan een tandje zijn en is dit dan niet heel erg vroeg ?



Ik moet wel zeggen dat ik nu voor het eerst blij ben dat ik geen borstvoeding kan geven … au.

Mutti, ik las hier laatst dat er zelfs babies zijn die met tandjes worden geboren :shock:, dus bij 6,5 week kan het best wel. Het klinkt er wel naar… snelle vent heb je daar :wink:!



Anyk, stoer hoor… je 1e tanden :thumbup: !

Oké dan … en hij heeft ook nog rode wangetjes, maar gelukkig geen koorts. Hij poept wel wat vaker dan normaal, maar gelukkig geen diarree.



Pff alles gaat zo snel nu. Ten eerste was ie al 57 cm bij de geboorte (ben echt geen tien maanden zwanger geweest) en had hij gelijk zijn ogen al wagenwijd open en ook zijn handjes waren gelijk open. Vandaag legde ik hem voor het eerst op zijn zij en hij rolde door op zijn buik. Even later lag ie op zijn rug en rolde zo zelf op zijn zij en door op zijn buik :!: Een keer voorgedaan en hup … “Gelukkig” lukte het nog niet om zijn ene armpje onder zijn lijfje vandaan te halen en begon gefrustreerd te spartelen en jammeren tot mamma hem erbij hielp. Lag meneertje voldaan op zijn armpjes steunend met zijn hoofd omhoog in de rondte te kijken. En hij weet al hoe zijn rammelaar werkt (als je er op mept maakt ie lawaai) en begint naar zijn knuffels te grijpen (en mijn haar) … ligt het nou aan mij of heb ik een “snelle Henkie” … De arts had me al verteld dat hij al erg sterk was, maar dat hij gelijk alle trucjes al gaat uithalen hiermee … hij moet nog wel even baby blijven hoor.

JAAAAAAAAAAAAA Rhodé krijgt haar eerste tandje. Ik dacht het al, maar kon maar niets vinden. Toen ik haar eergisteren avond haar vitamines gaf (dat krijgt ze vanaf een lepeltje) hoorde ik ‘tik’. Dus ik meteen voelen met m’n vinger, en ja hoor! Duidelijk een heeeel scherp puntje uit haar tandvlees voelbaar!! Zoooo raar joh…krijgt m’n kleine meisje opeens tandjes…ze lijkt er niet echt last van te hebben, maar bijt nu wel veel op dingetjes. De bijtring had ze al een tijdje, en die gebruikt ze nu nog lekker. Net heeft ze voor het eerst op m’n vinger gebeten…auwie!!! Best scherp hoor, maar zooooo lief :: :inlove:



:
: zucht…ze krijgt tandjes…zucht :**:

vanaf wanneer mag je een baby eigenlijk een bijtring geven ? Op al die dingen staat namelijk 3m+, maar ik weet niet of dat nu standaard is omdat je het toch (bijna ) nooit eerder nodig hebt of dat het een andere reden heeft.

wat zijn die van jullie snel joh!.. mijn zoontje is bijna 9 maanden en nog niks te bekennen qua tandjes…



een bijtring mag volgens mij al vrij snel hoor… mijn zoontje had m toen ie 3 of 4 maanden was ofzow

6,5 week, lekker vroeg :stuck_out_tongue: . 't Kan heel goed, mijn buurmeisje werd met 2 tanden geboren.

Yoni had met 4 maanden haar eerste tandjes en toen ging het in sneltreinvaart. Ik ben ‘gewoon’ met bv doorgegaan, geen probleem. Heel veel vragen me nu ook of ik zal stoppen. Tuurlijk niet. :mrgreen:

Over die bijtring; Ik zou niet weten waarom je tot 3 maanden moet wachten. Rhodé heeft hem toch al een tijdje, en ze vind hem geweldig! Hij glinsterd zo mooi, en er zit precies bovenaan een uitstekend dingetje die ze precies in haar mondje kan doen…met een hoop gekwijl en gelik vind ze het heerlijk! :inlove:

Bram nog steeds niks. :frowning: Maar ik denk dat er nu echt iets aankomt…

Het probleem is alleen met die bijtring dat Lukas deze nog niet kan pakken en in zijn mondje kan doen …

Anyk gebruikt liever onze vingers. Auwie :cry:

Gisteren avond was Rhodé was huilerig, en wilde niet drinken… Ik voelde wat aan haar tandje omdat ik dacht dat ze er misschien last van zou hebben, en ik voel gewoon een 2e tandje!!! 's morgens had ik het nog laten zien aan m’n schoonzus, en zat het 2e tandje er nog niet, dus is hij in een halve dag naar buiten ‘gebroken’. :shock: Vandaar dat ze huilerig was!



Maar…ze heeft dus al 2 tandjes :: zucht :: Wat gaat het snel zeg… :inlove:

Bram heeft sinds vandaag zijn eerste tandje door!! Hij was een beetje jengelig gisteren maar dat was alles. Hij heeft wel vaker natte poepbroeken gehad maar dat was over sinds ik geen bruine bonen met appeltjes meer geef. :shock: :shock:

ja hoor gister nog niks te voelen en vanmorgen…een tandje :inlove: :inlove: :inlove:

En Anyk is aan het worstelen met de volgende tandjes. Rode wangetjes en huilen. Bijten, bijten en nog eens bijten. Maar ze willen er niet door. :cry: Hoewel ik er nog niet zo heel hard op zit te wachten, want ze kan nu al zo hard in mijn tepel bijten. Maar misschien is dat over als de boventandjes er door zijn :pray:

Zei ik vorige week nog dat er nog geen tandjes kwamen… en nu… Er komt er eentje door!!! :mrgreen: :mrgreen: Vandaar dat ie zo strontvervelend is haha… Was al bijna bang dat meneertje tandenloos door t leven zou moeten :stuck_out_tongue:

Tycho had al paar weken last vn luieruitslag,rode droge wangen,kwijlen en vreselijke poepluiers…maar geen tandjes voorin te zien…Zie in vanmiddag ineens twee kiesjes!! echt aan beide kanten een grote witte punt,nou ja zeg…wel vreemd hoor…Maar gelukkig verder geen last ervan gehad…We geven hem nu af en toe een stuk knoerharde droge wordt met kruidnagel erin,kan het kiesje mooi doorkomen en de kruidnagel verdoofd…hij vind het heerlijk…

Lara heeft afgelopen zondag 9 april haar eerste tandje gekregen, ze is 6 mnd oud! ze had last van enorme luieruitslag en rode wangetjes maar voor de rest niks anders aan haar gemerkt…ze kwijlt ook niet…maar in ieder geval weer een mijlpaal!



groetjes melissa