eerste schooldag (het komt door de juf!!)

daphne nog een beetje zenuwachtig smorgens



leuk getrakteerd

ze heeft het best wel naar haar zin, maar moet wel heel erg wennen,logisch…



het overblijven ging niet goed (want ik werk daarom blijft ze over)

volgens de juf vond ze dit eng en moest ze een beetje huilen

de juf heeft haar toen meegenomen naar de lerarenkamer en daphne heeft daar gegeten



toen ik daphne kwam halen om 15:15 uur kwam de juf naar me toe, dat ik haar morgen tussen de middag maar moest komen ophalen, want zij wilde wel graag haar pauze hebben.

dat vond ik dus wel een beetje teleustellend en voel me nu rot.



Ik heb tegen haar gezegd dat dat niet lukt want ik werk, nou dan proberen we het morgen nog 1 keer en dan moet je haar donderdag maar komen halen tussen de middag… :?



Jammer he? dat ze niet even wat meer geduld hebben en net even wat meer de best ervoor doen.

Spannend zeg, zo’n eerste school dag!!



Maar dat overblijven he. Ik heb toendertijd een week vrij genomen, dan kon ik Tiemen zelf halen en brengen, ook tussen de middag. Daarna is hij een tijdje tussen de middag opgehaald door ofwel de buurvrouw of mijn schoonouders en pas later is hij gaan overblijven. Het is wel veel voor een kind zo in het begin van school, kan me best indenken dat ze dan verdrietig is

en toch vind ik het een rare reactie.

er zijn toch al mensen bij het overblijven?

dat ze een beetje moet huilen

ja okee, het is ook wennen, dat snap ik ook wel.

maar de juf kiest er zelf voor om daphne mee te nemen naar de lerarenkamer denk ik dan hoor.



en hoezo moet komen halen?

hallloooo waarom moet ze overblijven?

omdat jij moet werken duh !!! :roll:

dus dat even komen ophalen is natuurlijk een beetje domme opmerking ( vind ik dan hoor)



misschien gaat het morgen wel goed.

en anders geef je haar een knuffel ofzo mee.

of een verrassing lekkers ( soepstengel , snoepje oid.)

dat ze die mag opeten als ze haar boterham op heeft.



succes meis !!!

leuk dat ze school leuk vond maar ja de overblijf he…

emma is ook pas na twee weken school naar de overblijf gegaan. eerst even school wennen en dan de overblijf erbij…

de juf kiest er idd zelf voor om daphne mee te nemen dus dat vind ik een beetje flauw maar kan me wel voorstellen dat ze niet wil dat het gewoonte wordt.



meestal is er wel een map oid voor de overblijf, wellicht dat je daar morgenochtend even een briefje in kan doen voor de overblijfmensen dat ze daphne even op weg helpen. vraag de juf even of er een klasgenootje van haar dinsdag ook overblijf heeft en of ze daar dan misschien die dag even naast mag zitten, dan kent ze die een beetje en kunnen ze samen overblijven. emma had toen ook een klasgenootje waarmee ze naar de overblijf ging. Daphne is natuurlijk vandaag met de juf meegeweest en weet dus ook een beetje dat ze er onderuit kan… das dan weer even een nadeel. maar met wat extra aandacht van de overbijfouders moet het best lukken/

en na school een verassing als het goed is gegaan…



succes ermee.

hoe is het verder gegaan heleen?

Ik sluit me bij de dames hiervoor aan. Is er dan geen overblijfmoeder? Waarom neemt ze Daphne dan mee naar de lerarenkamer? Misschien helpt het zoals Hedwig opperde door iets extra’s voor na het broodje mee te geven. Of mogen ze misschien een speeltje meenemen?



Ben benieuwd hoe het de dagen erna is gegaan?

het komt dus door de juf zelf

dat het niet goed ging met daphne

tijdens het overblijven



zij had tegen daphne gezegd

mama komt jou zo ook ophalen, dus jas aan tas mee en naar buiten gebracht

maar mama kwam dus niet

mijn schoonzusje (die lissette ophaalde) moest de juf uitleggen dat daphne ging overblijven en dat ik werkte (had ik smorgens ook nog tegen haar gezegd)

en ik had het dus echt doorgegeven van het overblijven



dus daphne weer mee naar binnen



en dus huilen en boos omdat mama niet kwam

mee in de lerarenkamer

en de juf tegen mij zeggen

het ging echt niet goed het overblijven

je moet haar maar komen halen tussen de middag

ik wil ook mijn pauze hebben

je moet het nog maar eens een keer goed met haar doorspreken



waarom zegt ze dat nu niet gewoon tegen mij, het geeft toch niet je kan je toch vergissen en is toch helemaal niet erg



ik ga het haar morgen na schooltijd even vragen hoor

nu heb ik al die tijd met een rot gevoel naar mijn werk gegaan

jeeeeee DAT is ECHT STOM STOM STOM STOM





kan me voorstellen dat Daphne dan boos en verdrietig is zeg !!!

en terecht ook nog.

wat de juf zegt is toch waar?

zou ik idd even naar vragen ja.

want zo legt ze het bij jou neer terwijl zij de fout maakt.

Dit verdient in ieder geval geen schoonheidsprijs. Juist nieuwe kinderen op school moeten wennen aan veel dingen en ook aan overblijven, door ze gelijk mee te nemen naar de kantine wennen ze er natuurlijk nooit aan. Ook heel dom dat de juf niet opgelet heeft toen jij vertelde dat ze moest overblijven.



Ik heb het een keer andersom gehad een moeder die neit verteld had dat haar zoontje moest overblijven. Ook huilen toen ik in zijn tas de boterhammen zag maar met een beetje overtuigingskracht en goede overblijfmoeders is het helemaal goed gekomen.

aaaaaaaach, wat zielig voor Daphne! :frowning:

en wat een linkmiegel die juf, dat ze dat verhaal verzweeg :naughty:

ja euhh beetje laat mischien maar eeuhhh…



Ik wil wat zeggen over die juf maar ik mag niet schelden :evil:

Mijn haren gaan recht overeind staan van zulke mensen… en dat noemt zich een JUF…



Is het vanaf voorige week wel allemaal goed gegaan.

Want ik vind het wel heel zielig voor je dame hoor.

Hoop dat ze er niets van over houd en gewoon heel fijn overblijft.

Jeetje wat vervelend dat het zo ging.



Voor lucas duurt het nog even maar bij ons op de scholen heb je een continue rooster. Dus dat is gezamelijk eten metd e klas, geen echt overblijven wat ze blijven met de juf in het lokaal. Daarna spelen ze buiten en is er een roulerende pleinwacht en heeft de juf ook even pauze.