Eerste rapport

Vandaag heeft mijn zoon zijn eerste rapport gekregen.

Nu staan daar twee uitslagen op van de CITO toets voor rekenen/logisch denken en taalontwikkeling. Beide scoort hij I.



Dit lijkt goed te betekenen, wat ik in de bijlage lees van zijn rapport.

Maar wat houdt dit nu precies in? Heeft hij alle vragen goed?

Wat doen leerkrachten hiermee in de praktijk?

Krijgt hij voortaan werkjes die beter aansluiten op zijn cito-uitslag? Of mag ik er van uitgaan dat zijn juffen daar al rekening mee hielden?



Verder scoort hij goed, alleen op sociaal-emotioneelgebied is hij wat onzeker over zichzelf en vraagt veel bevestiging.

Tja, dan kun je nog zo goed scoren op een CITO, maar dit vind ik wel heel belangrijk en word ik toch een beetje verdrietig van dat het mannetje op school onzeker is.



Ik weet eigenlijk niet wat ik precies wil met dit topic :wink:

Ik denk dat ik op zoek ben naar een juiste balans om hem voldoende te stimuleren op cognitief gebied, maar wel in juiste balans met zijn sociaal-emotionele ontwikkeling. En ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken.

Hoop dus op tips/adviezen/ervaringen…

die dingen verschillen per school. Wij noemen die leerlingen a plus. Dat betekend dat hij hoort bij de kinderen die meer gescoord hebben dan dat daadwerkelijk het niveau is van de groep.



Zelf bij ons gaan d ekinderen in de plus groep. Zij krijgen verrijking en verdieping en we trainen ze min of meer op zelfstandig werken, zodat ze voorbereid zijn op groep drie.



Dagelijks krijgen zijn dus een half uur werk op niveau. Verder houdt je er in de kring wel rekening eme. Je laat zelf de moeilijkste dingen doen!