Eerste poging IVF mislukt

Ik heb een vraag namens mijn zusje:

Hoeveel tijd moet er zitten tussen de 1e en 2e poging IVF?

Mijn zusje Monique durft hier niet over te schrijven vandaar dat ik het voor haar doe.

Monique is al ruim 4,5 jaar bezig met zwanger worden.

Ze heeft 8 IUI behandelingen achter de rug zonder resultaat.

Ook zijn haar eileiders al doorgespoten.

Ze krijgt uit haar zelf geen eisprong dus gebruikte ze daar clomid voor.

Dat werkte goed. Maar helaas is ze nog niet zwanger.

Met het zaad van haar vriend is alles goed.

Ze heeft nu de 1e IVF gehad en helaas is ze vandaag ongesteld geworden.

Nu wil Monique het liefst de volgende cyclus weer met IVF starten.

Ze zit er emotioneel helemaal doorheen. :cry:

Wie kan helpen met informatie?

Alvast bedankt!

Groetjes Nicole

Het lijkt me het beste dat ze eerst even een maandje rust neemt. Voor je het weet ben je door de 3 pogingen heen…en dan?

Als ze de tijd neemt, kan ze er misschien wat beter aan wennen dat het allemaal wat moeilijker gaat.

Daarbij geef je aan dat ze er doorheen zit, wat logisch is, het is niet niks. Maar een poging er overheen doen is niet zo best.

Waarschijnlijk willen ze vanuit het ziekenhuis er ook minimaal een maand tussen hebben. Dit bijvoorbeeld al om de cyclus weer te kunnen controleren voor een volgende poging.

Wat ik nog mee wil geven is dat het erg verstandig is om te praten over wat er allemaal gebeurt. Met vrienden, familie professionele hulp, maar doe het niet alleen, zeker niet als het zo zwaar valt!!

Heel veel succes!!!

Ik herken het wel erg, als je weer met een poging gaat starten ben je tenminste weer bezig en kun je je weer op iets richten, je aandacht van frustratie en verdriet over mislukken op er weer voor gaan.

Ik heb toen 2 pogingen snel achter elkaar gedaan, krijg ook geen ovulatie van mezelf dus na ongesteldheid mislukking eerste poging uiteindelijk weer op moeten wekken door primolut om weer een nieuwe cyclus te starten. Na lukken van 2e poging en miskraam zat ik er emo wel redelijk door heen en heb ik bewust tijdje afstand genomen.

sterkte voor je zus

Het zkh waar ik onder behandeling was, moest je 1 maand overslaan. De ‘rustmaand’, je lichaam krijgt de kans bij de komen van de hormonen. Ik heb eigenlijk nog nooit anders gehoord.

Wat ze wel kunnen doen is vragen om een IUI in de rustmaand. Heb ik ook gedaan en was ik zwanger van.

En zeker natuurlijk zelf ‘klussen’ als alles verder ok is (ik kon dat niet ivm onvruchtbaarheid partner).

Wens haar veel sterkte deze baaldagen en vol goede moed naar de volgende keer.

Wat ongelooflijk balen dat haar IVF niet gelukt is. Je hoopt toch voor iedereen dat de 1e keer meteen aanslaat. :hug: voor haar!

Dan de vraag… dat hangt echt van je ziekenhuis af. In Nijmegen heb je er 1 rustmaand tussen, maar ik weet dat er ook ziekenhuizen zijn waar je weer terug de wachtlijst op moet en er zijn ziekenhuizen waar een half jaar tussen 2 behandelingen zit. Helaas kunnen wij dus geen sluitend antwoord geven. Het beste is contact opnemen met het ziekenhuis. Ik neem aan dat ze vandaag dan toch moet bellen om door te geven dat het niet gelukt is. Meestal zeggen ze dan meteen wanneer je weer kan aanmelden en anders kan ze het vragen.

Poe, jeetje…

Nou antwoorden genoeg. Ik kan wel hetzelfde opschrijven, maar ja het staat er allemaal al…

Misschien is het wat voor je zusje dit forum. Ze hoeft niet te schrijven, meelezen mag ook!

Wens haar maar heel veel sterkte en succes bij de volgende poging.

Liefs, Dores.

Ik ga jullie antwoorden meteen aan haar doorgeven!

Thankxxxx

Zo daar ben ik weer eens met de stand van zaken wb mijn zusje.

Ondertussen is ze 3 IVF pogingen verder en is ze onder behandeling in Belgiè.

Vrijdag krijgt ze een operatie aan de baarmoeder waarbij ze iets met de spiertjes gaan doen.

Daarna heeft ze 4 maanden meer kans om zwanger te raken en zou het zelfs zonder IVF kunnen.

Waare het niet dat zijn zaad niet zo ver kan komen maar misschien dat het gaat lukken met IUI.

Is iemand bekend met deze operatie uit Belgiè

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Goh, jammer te lezen dat ze niet zwanger geworden is. :hug:

Van deze operatie heb ik nooit gehoord, ook hier op kok niet.

Zou je ons op de hoogte kunnen houden en info kunnen geven?

Er zouden nog meer vrouwen bij gebaad kunnen zijn, je weet maar nooit.