eerste (mogelijke) zw.schapsverschijnselen.

Ilse ik hoop echt dat je eerdaags wat meer duidelijkheid krijgt hoor

maandag moet ik bloed laten prikken en dinsdag bellen voor de uitslag alleen ook de bloedtest ius gebassert op het hormoon en aangezien ik die minder aanmaak is ook deze test een gok.



maarja de hormonen komen eerder in het bloed dan in de urine dus er is nog hoop.



en anders zou ik doorverwezen worden voor een echo aleen ben zo bang dat dat weer heel lang op zich laat wachten en me geduld raakt op.



denk je dat de huisarts er een boodschap aan heeft als ik der bel en zeg dat ik het niet meer trek ?

ik zou het gewoon doen, bellen en vragen of je eerder kunt om zekerheid te hebben en om na te gaan of je ongi niet uitblijft omdat je een beetje bezorgt bent om wat er met je lichaam aan de hand is

Hallo daar ben ik weer!



Ik wordt ondertussen een beetje gek.

Vandaag zei iemand op mijn werk [die niet weet dat we bezig zijn] ineens: he ben jij zwanger?

Ze zei dat ze het aan mijn ogen zag.



Ook vandaag heb ik ineens last van mijn onderrug. Dit is toch altijd een teken dat de ongi er aan komt of kan het ook een zwangerschapsverschijnsel zijn???/



Egni

@egni wrote:



Ook vandaag heb ik ineens last van mijn onderrug. Dit is toch altijd een teken dat de ongi er aan komt of kan het ook een zwangerschapsverschijnsel zijn???/



Egni




Goeie vraag…heb ik ook last van!!

Ik had last van droge ogen, al zeker een week voor m’n NOD.

Ik las toen al ergens dat dat een goed teken kan zijn en inderdaad! :smiley:

Sanne

hey had ik bij de 2e zwangerschap ook droge ogen, ook voor mijn nod.

Dinsdag heb ik mijn eisprong gehad. Nu heb ik sinds 2 dagen veel uitvloeiing dikke slijm. Ben iets sneller buiten adem en heb het vaker warm. Slecht slapen heb ik vaker last van dus dat is me niet vreemd. Ik neem aan als de bevruchting zo recent is dat je nog niet echt symptomen kunt hebben of wel, weet iemand mij dat te vertellen?

Eerste verschijnsel (al voordat ik het kon testen):



Bijna een vrouw een klap gegeven die haar rook in mijn richting blies in een café … toen had mijn man al zo zijn vermoedens dat het wel eens raak kon zijn …



Kort hierna, vermoeidheid, duizelig, gespannen borsten, buikkrampen, misselijkheid, niet kunnen verdragen van luchtjes, sterk reukvermogen.

Ik kan me van de eerste nog herinneren, dat ik “banden” pijn had.

Niet echt storend maar wel dat ik kon merken dat er aan de banden getrokken werd.

Dit kon in vrij snel voelen.

Dat had ik inderdaad ook heel snel in de zwangerschap van Lucas*… eigenlijk al wel vanaf ik het wist (ik was toen 8 weken) en kon ook vrij gauw mijn broeken niet meer aan…

Ik weet niet of het een verschijnsel is, misschien wil ik het veel te graag, maar normaal gesproken heb ik in de week voor mijn ongi last van eet buien, snak af en toe naar zoetigheid of andere tussendoortjes. Maar nu is het net omgedraaid heb niet veel trek, eet matig en heb geen trek in tussendoortjes. Kent iemand dit?

het scjijnt dat je smaak helemaal kan veranderen.



mijn vriendin is nu 33 weken en altijd gek op koffie geweest en nu lust ze het niet meer.



dus kan goed als je zwanger bent dat je smaak helemaal verandert.



Ik had zelf trek in verschillende dingen per kind was dat anders bij me dochter milkshakes en broodje hamburgers en bij me zoontje was dat chineese tomatensoep

klopt je proeft alles veel duidelijker. Soms handig maar soms ook erg vervelend.

Je reuk ook, alles ruikt nog sterker alleen de lucht kan je al misselijk maken

Ik had dit dus vanaf week 3 (wist ik nog niet dat ik zwanger was) tot ca. week 20. Vanaf week 14 werd het al weer beter, ik hoefde niet meer te kokhalsen van schoonmaakmiddellucht, rauw vlees, vis, parfum etc.



Nu heb ik er niet zo heel veel last meer van, maar mijn reukvermogen is wel enorm nog steeds.



Wat ik nog steeds niet kan verdragen is, rooklucht, sterke parfumlucht (als ik binnen een straal van 50 meter binnen de Douglas ben … dan kun je een emmertje en dweil gaan halen, wat een smerige lucht) zweetlucht, mondgeur en … alchoholdampen … dus toen mijn mannetjes een paar weken voor het laatst stappen ging … moest ie van mij hierna … grondig douchen incl. haren wassen, zijn vieze kleren in de wasmachine gooien, tanden poetsen en met zijn hoofd de andere kant op liggen…hij kwam als een dronken droppie thuis, maar heeft het wel allemaal braaf uitgevoerd.



En ik zit echt gelijk rechtop in bed bij de eerste beste vuurluchtje …erg fijn nu de open haarden hier in de buurt weer aan gaan …

Ik heb het gevoel dat ik een oud dametje aan het worden ben.

Vanaf maandag weet ik dus dat ik last heb van doorgezakte voeten, want ik kreeg steeds meer last tijdens staan van mijn voeten. Nu krijg ik sinds gister er meer pijn aan en dat is vreemd. Mijn benen voelen ook niet zo stevig aan als anders, zwangerschapverschijnsel? ik weet het niet.

Gister ook steunzolen aan laten meten en die zeiden dat ze het niet helemaal kunnen koppelen met de doorgezakte voeten, afwachten tot volgende week.

Is het vandaag niet je nod, Welkom? Ben niet erg nieuwsgierig hoor, maar heb je al getest? :wink:

Laat je het ons even weten? :mrgreen:



Het rare met dat sterke reukvermogen is , dat het na m’n 2de miskraam niet echt over is gegaan. Natuurlijk niet zo sterk als tijdens de zwangerschap, maar n’n reukvermogen is zoveel sterker gebleven als het daarvoor was. Soms erg vervelend met het verdragen van nare luchtjes… :sick: :mrgreen:



groetjes Steph

Ja wat ben ik ook een muts! Welkom, jouw nod is natuurlijk pas over 2 dagen, want dat staat zo bij je banner. Maar ik zat naar de datum van je bericht te kijken en dacht dat is 2 dagen terug, dus is nu je nod. Snapt iemand me nog? :oops:

In dat geval duim ik voor je hoor :thumbup: :thumbup: :thumbup:



liefs Steph

Dank je wel. Ik wil pas testen als ik minstens een dag over tijd ben. En helaas kan ik pas dinsdag weg om testen te kopen. Maandag moet ik voor een vergadering tot 20.30 op mijn werk zijn, kei balen dus als ik morgen niet ongi wordt. Dus dat wordt erg spannend.



:pray: :pray: :pray: :pray:

Ja ik ben inmiddels een dag overtijd.


  • ik ben misselijk, tenminste een beetje heb er niet veel last van
  • sneller warm
  • sneller moe
  • geen verschijnselen ongi net als ik normaal heb
  • gevoelige buik
  • spierpijn, vooral last van mijn onderrug



    Nou goed morgen weet ik meer, raar maar ik begin er steeds meer een goed gevoel van te krijgen. Heb sterk de neiging om vanavond alvast te gaan testen.