Bij de eerste heb ik een geplande ks gehad ivm zwangerschapsvergiftiging. Bij de tweede moet ik dus in het ziekenhuis bevallen, maar het hoeft niet perse een ks te worden.
Maar hoe gaat dat dan in zijn werk? Als ik wat voel, moet ik dan direct naar het ziekenhuis en bestaat dan de kans dat ik weer naar huis gestuurd wordt? Ik heb nog tijd en zal het ook van de gyn tzt wel horen, maar ik dacht vannacht ineens dat ik daar dus helemaal niets vanaf weet.
Ik heb bij de 1e ook een keizersnede gehad.
Toen de bevalling van de 2e eenmaal begon, ben ik zo lang het ging, thuis gebleven. Maar na een nacht niet slapen, toch het ziekenhuis gebeld en ik mocht langskomen. Die dag heb ik wel 3 keer aan het CTG gelegen en ook 3 keer weer naar huis gegaan. Er gebeurde te weinig en de dag erna zou ik ingeleid worden. Die nacht weer niet geslapen en om 4 uur s nachts heb ik huilend het ziekenhuis gebeld dat het echt niet meer ging. Ik mocht gelukkig langs komen en mocht ook blijven. Uiteindelijk is het weer een keizersnede geworden.
En dat lijkt me dus zo klote, dat je steeds tussendoor naar huis gestuurd wordt. Is gewoon een half uur heen en een half uur terug voor ons. En hoe zit het dan met de controle op je litteken :think: Dat kan toch scheuren tijdens de bevalling?
Wij konden komen als er 2 uur lang om de 5 minuten weeen zijn.
Ik was al heel de dag aant puffen thuis, maar het was nog goed te doen omdat er nog zoveel tijd tussen de weeen zat. Heb nog gewoon de afwas gedaan en beetje gepoetst, en de kleine naar opa en oma gebracht samen met mijn man. (Denk dat ik me dood verveeld had in het ziekenhuis)
Mijn eerste was een spoedkeizersnee en mijn tweede een gewone bevaling. Ik heb het ziekenhuis om half 8 's ochtends gebeld toen ik 2 uur lang vrij iedere 5 tot 6 minuten echt vervelende weeen had en ik mocht toen komen. Toen ik er een half uur tot een uur later was (mijn dcohter moest naar het kdv worden gebracht) werd ik aan de CTG gelegd. Na de CTG werd ik getoucheerd en bleek dat ik nauwelijks ontsluiting had. Ik werd toen naar huis gestuurd omdat je je daar beter kan ontspannen. Ik mocht terugkomen als de weeen echt veel heftiger werden. Als dat aan het eind van de dag nog niet gebeurd was, moest ik ook bellen en dan kon ik misschien in het ziekenhuis slapen. Het schoot niet op en ik heb rond half 6 'savonds gebeld. Toen zeiden ze dat ik rond half 10 moest bellen. Rond half 10 gebeld en toen mochten we naar het ziekenhuis en daar zou ik dan wat pethidine en een slaapmiddel krijgen zodat ik wat bij kon komen. Slaapmiddel heb ik niet gekregen omdat het toen eindelijk begon op te schieten. Het duurde echter tot 6 uur 'sochtends voordat hij er uit kwam. In week 37 hebben ze met een echo gekeken of de placenta op de goede plek zat ivm scheuren.
Ik had bij de eerste een spoedkeizersnede, de tweede wilde ik iig spontaan laten beginnen.
Ik mocht -net als alle andere zwangeren van een tweede kind - bellen bij goede weeën
elke 5 minuten en dat een uur lang.
Bij twijfel mocht ik altijd eerder bellen.
Ik had al 2 cm ontsluiting, heb de eerste 8 uur thuis opgevangen en daarna
naar t ziekenhuis gegaan.
Luister dus gewoon goed naar je lichaam
Ik heb bij de eerste dus nooit weeen ofzo gehad, dus ik ben zo bang dat ik het allemaal niet zal herkennen. Hoewel mijn zus en moeder allebei lang over hun bevallingen hebben gedaan is dat natuurlijk geen “garantie” voor mij. Kun je tussendoor ook de vk bellen om te checken hoe het vordert?
Maak je maar geen zorgen, een flinke wee herken je, ook al heb je hem nooit eerder gehad. Volgens mij mag je best wel tussendoor met een vk bellen om te checken.
Morgen heb ik een afspraak bij de vk. Zal het eens voorleggen :thumbup:
Ik weet niet of je het weet maar in de 36ste week word je aan de gyn./verloskundigen van het ziekenhuis overgedragen omdat je in het ziekenhuis moet bevallen. Je verloskundige zie je dan pas weer na je bevalling. Maar misschien willen ze toch wel langskomen als je het lief vraagt, je erg onzeker bent en ze op het moment dat je belt niets te doen hebben. Vraag het morgen maar. Nee heb je, ja kan je krijgen
Ja weet ik dat ik met 36 weken weer naar de gyn moet. Ben er al een keer geweest ivm met mijn voorgeschiedenis en met 30 weken hebben we er weer een afspraak.
Een half uur rijden is wel lang hoor. Hier maar 10 minuten dus dat viel nog mee. Maar eer je eenmaal daar en weer terug bent, zijn wij ook minimaal een half uur bezig.
Het litteken kunnen ze tijdens de bevalling niet controleren. Ze controleren alleen maar of het met de baby goed gaat. Toen ik eenmaal weer op de ok lag, bleek dat mijn litteken op springen stond. Ze hadden echt niet langer moeten wachten (staat ook zo op de ontslagpapieren).
Maar ik heb geloof ik wel heel veel pech gehad. Wie weet gaat het bij jou heel snel. En inderdaad een wee herken je zo.