Em werd 6 weken te vroeg geboren. Ik kreeg gewoon weeën, reden onbekend.
Wie heeft hetzelfde meegemaakt en werd je tweede kindje dit keer a terme geboren, of was ook deze te vroeg?
Ik heb het zelf niet meegemaakt,maar hoor eigenlijk vaak dat er bij nr. 2 niets aan het handje was…zelfs vaak nog overtijd…maar kan me voorstellen dat de “angst” er wel inzit…weet je ook waarom de weeen zo vroeg begonnen? Was er aanleiding?
@mandy_d. wrote:
Ik heb het zelf niet meegemaakt,maar hoor eigenlijk vaak dat er bij nr. 2 niets aan het handje was…zelfs vaak nog overtijd…maar kan me voorstellen dat de “angst” er wel inzit…weet je ook waarom de weeen zo vroeg begonnen? Was er aanleiding?
Reden onbekend staat erbij
Ik kan je ook niet helpen. Maar kan me voorstellen dat je er zorgen om hebt! Maar ik denk haast dat dat niet nodig is. (als je ze hebt dan hè, want daar ga ik nu even vanuit, maar voor hetzelfde geld is dat niet zo!)
@Joepie! wrote:
@mandy_d. wrote:Ik heb het zelf niet meegemaakt,maar hoor eigenlijk vaak dat er bij nr. 2 niets aan het handje was…zelfs vaak nog overtijd…maar kan me voorstellen dat de “angst” er wel inzit…weet je ook waarom de weeen zo vroeg begonnen? Was er aanleiding?
Ik kan je ook niet helpen. Maar kan me voorstellen dat je er zorgen om hebt! Maar ik denk haast dat dat niet nodig is. (als je ze hebt dan hè, want daar ga ik nu even vanuit, maar voor hetzelfde geld is dat niet zo!)
Ik zie het nu ook…lezen is best moeilijk soms…zeker als je met je hoofd ergens anders zit…
@mandy_d. wrote:
@Joepie! wrote:@mandy_d. wrote:Ik heb het zelf niet meegemaakt,maar hoor eigenlijk vaak dat er bij nr. 2 niets aan het handje was…zelfs vaak nog overtijd…maar kan me voorstellen dat de “angst” er wel inzit…weet je ook waarom de weeen zo vroeg begonnen? Was er aanleiding?
Ik zie het nu ook…lezen is best moeilijk soms…zeker als je met je hoofd ergens anders zit…
Ach, kan iedereen gebeuren toch!
Ik hoop niet dat je met je hoofd ergens anders zit om vervelende redenen. Anders dikke knuffel!
Ik heb drie kinderen. De eerste was te vroeg, de tweede 11 dagen te laat en de derde kwam precies op de uitgerekende datum. 8)
De eerste kwam met 36+5 en de tweede kwam met 42+2
Dus ehummmmmmm een heel verschil. :lol:
Heb het zelf niet meegemaakt, maar vriendinnetje van me wel, de 1e kwam met 33,5 week ter wereld en de 2e 1 dag na de uitgerekende datum, en ze zit nu te wachten op de 3e :inlove: (34 weken zwanger, en ze heeft het gevoel dat deze eerder gaat komen…)
Mijn tweede was veel te vroeg, en de derde was 2 dagen overtijd.
Wel extra controles bij de gyneacoloog en in het ziekenhuis bevallen.
Omdat ze het extra in de gaten willen houden.
De 1ste met 34+5, wel ingeleid.
De 2de spontaan met 40+2
@Hupsakee wrote:
Em werd 6 weken te vroeg geboren. Ik kreeg gewoon weeën, reden onbekend.
Wie heeft hetzelfde meegemaakt en werd je tweede kindje dit keer a terme geboren, of was ook deze te vroeg?
Mijn eerste kind werd met 37 weken geboren, de tweede met bijna 40, moest gehaald worden omdat het geen aanstalten maakte om er uit te komen. derde kwam op de uitgerekende datum, de 4e met 36 weken.
je ziet, het kan alle kanten op!
Maar feit is natuurlijk wel dat je baarmoeder al wat opgerekt is met de 2e, dus dat is misschien de reden dat ze langer blijven zitten?
hoihoi
Ik had hier een paar weken geleden ook een topic over gestart. Mijn dochter was 7 weken te vroeg en niemand weet waarom. En ondanks dat de vk en de gyn zeggen dat het dit keer wel goed zal komen blijf ik het spannend vinden . Nog 5 dagen en dan zit ik op 32.6 de geboorte tijd van haar. Ik zal blij zijn als dat voorbij.
groetjes
marlies
Wedden dat je er overheen gaat Marlies?
Maar snap wel dat het een mijlpaal is als je er overheen gaat. :hug:
Amélie kwam met 37+ 3
Juliëtte met 39+ 6
hier was het net andersom!
danique geboren met 38.5 noelle met 39.5 en ghislaine besloot met 26.5 dat het tijd was om papa en mama te leren kennen (vliezen zijn spontaan gebroken, reden onbekend), aan de weeenremmers gelegd en uiteindelijk is ze geboren met 28.5 dus nog veeel te vroeg.
dus ik denk dat het je altijd kan overkomen maar dat het niet perse zo hoeft te zijn dat als de eerste te vroeg is dat het met een tweede, derde en ga zo maar door ook zo is!
het schijnt zo te zijn dat als je het 2x meemaakt de kans wel groter is dat het bij een derde weer gebeurd maar dan nemen ze ook voorzorgsmaatregelen.
en ik reken dan onder “te vroeg” de kindjes die geboren worden voor de 37 wkn.
duim voor je dat dit kindje gewoon blijft zitten tot de 40 wkn!! :thumbup:
liefs helen
morgen 32.6 de zwangerschapslengte van nienke. Ik ben nu een stuk rustiger dan toen. Toen had ik echt het gevoel dat er wat stond te gebeuren nu absoluut niet
dus tot nu toe gaat het goed
groetjes
marlies
Ik zelf ben 8 weken te vroeg geboren, maar mijn broertje is rond de uitgerekende datum geboren.