eerste kinderfeestje

Hoe vier je je eerste kinderfeestje, wat doe je dan? En wat trakteer je op school? Mijn zoontje wordt net voor de Sint vijf jaar. Voor t eerst op school trakteren en voor t eerst een kinderfeestje. Hoeveel kindjes vraag je dan, vijf?

Ik heb altijd inspiratie, maar nu t dichterbij komt, is de inspiratie weg. Ik wil niet een feestje met een bezoek aan bijv speeltuin ofzo of iets wat je kunt inhuren. Ik wil gewoon graag zelf iets doen, niet reizen dus. Succestips?

Gewoon 2 a 2,5 uur doen… Is lang zat.

wat wij hebben gedaan:

kadootjes uitpakken (zittend aan grote tafel)

taart en drinken (en zingen met kaarsjes uitblazen natuurlijk)

Daarna spelletjes gedaan:

spijkerpoepen

eierlopen (met waterballonnen, maar binnen kan het met pingpongballen)

TWISTER (GROOOOOOT succes)

Dan weer even wat snoepies…

Als je medailles of andere “prijsjes” zorgt is het helemaal een succes, mits iedereen iets wint natuurlijk!!!

Je kunt om tijd te vullen ook cakejes versieren ipv taart doen…

Mens: er zijn zoooooveel spelletjes te doen… en wat dacht je van: Zelf zitten en 's kijken wat de club uit zichzelf doet?

verkleedkleren neerleggen; modeshow houden… (ook leuk voor de foto’s die je dan later aan de kindjes geeft als bedankje).

heeeeeeeeeel veel plezier…

Oh ja… bij de juni-2005 mama’s was wel algemene conclusie: Regel en verwacht niet teveel… zeker niet van de jarige job; want die heeft het vaak erg moeilijk op een feestje :mrgreen: :mrgreen:

oooooooowwwww. wat leuk is in die tijd: Gooi een stapel deeg op tafel en laat ze pepernoten draaien… kun jij ze tijdens een spelletje bakken en kunnen ze ze later lekker opsmullen (gewoon uit een pak “pepernotendeeg”… harstikke simpel… (en ze zitten even weer aan tafel… ondertussen natuurlijk sinterklaasliedjes zingen…

ik zie het helemaal voor me…

Vergeet het niet aan je kindje te vragen, want hier bleek de oudste het zo spannend te vinden dat ze maar 2 kindjes wilde uitnodigen.

En inderdaad niet te lang!

Trakteren…wij hebben ijsjes gedaan, maar mijn dochter is van juli.

Ik zou iets met pepernoten doen denk ik.

Of een chipsketting, er is heel veel te bedenken, ligt er ook aan hoe creatief je zelf bent natuurlijk.

Niet te lang en niet te veel inplannen. Hier net een feestje achter de rug toen hij 5 werd en ze wilden voornamelijk donderjagen en raceden door het huis. We hebben tussendoor wel wat spelletjes gedaan (spekhappen, hinkelparcour door het huis en kegelen) en dat ging ook wel, maar de concentratie is nog niet zo lang en vaak werd het toch weer donderjagen. Halverwege hebben we een rustmoment ingelast met wat lekkers en een interactief voorleesverhaal.

Verder hebben we ze verkleed (wie wilde tenminste) en gewoon lekker gek gedaan. Gelukkig was het droog, dus hebben we ook nog even lekker gevoetbald met ze buiten.

Hou er rekening mee dat niet alle kindjes mee willen doen. Soms vinden ze het al spannend genoeg om te kijken wat anderen doen. Geen probleem van maken en niks verplichten.

En wij hebben ze thuis gebracht. Dan is het voor iedereen tegelijk afgelopen en kun je zelf bepalen wanneer je in de auto stapt. Dat vonden we ook fijn. Anders staat je hele huis weer vol met mensen en duurt het afscheid weer lang en chaotisch.

Veel plezier alvast.

Bedankt voor jullie reacties! Ja dat lijkt mij mooi 2 a 2,5 uur. Misschien 's middags en daarna frietjes eten ofzo. Ze zelf naar huis brengen lijkt mij ook een heel goed idee, dan kan je zelf de timing doen.

Mijn zoontje had t vanmorgen zelf over koekhappen. Die gaanwe dus zeker doen omdat hij t fantastisch vindt.

Wij hielden aan: je word 5, dus je mag 5 kindjes vragen (en dat vond ze héél logisch :mrgreen: ) Met haarzelf en broertje erbij waren het er nog 7 bij elkaar en volle bak :lol:

Tractatie op school was een gevulde handschoen (zo een als bij de benzinepomp hangt om geen vieze handen te krijgen). Ze werd immers 5! (een hand vol, haha!) Je kunt er chipjes in doen, wij hadden deze keer van die fruittella achtige snoepstaafjes om de vingers op te vullen. Voor de juf was het 5 merci-tjes :mrgreen: Was erg succesvol!

Verloop van feestje:

15.15 ophalen aan school, half 4 thuis en omkleden in prinsessenjurken en beetje schmincken.

Aan tafel cake-frietjes met slagroom eten (in frietbakje was hilarisch!) en ranja in plastic champagneflutes met suikerrandje, cadeautjes uitpakken ahv touw met ring doorgeven en stoppen op muziek, paar spelletjes doen en chipjes en spekjes rijgen aan dropveter, rond 17.15: pannenkoeken eten met kroontje van poedersuiker. Daarna mochten ze spelen, kleurplaat kleuren (uit 1 vd spelletjes) of dvd Kleine Prinses kijken.

Tussen kwart voor 6 en 6 uur werden ze weer opgehaald maar… niemand wilde mee! :mrgreen:

Alle activiteiten duurden max een kwartier en niks moest.

Maak je niet te druk, meestal regelt zoiets zichzelf wel. Vaak vinden ze heel simpele spelletjes erg leuk! Veel succes en vooral veel plezier!

hallo,

volgende week dinsdag viert thijs ook zijn eerste kinderfeestje!

erg spannend allemaal…

uitnodigingen zijn al uitgedeeld : dit was in de vorm van flessenpost.

maandag deelt hij op school uit: witte bekers met piratengezicht getekend en een rode doek als hoofdband deze zijn gevuld met popcorn en zitten in een schatkist.

dinsdag komen er vanuit school 4 vriendjes mee (totaal 6 kids incl thijs en milan) en houden we een piraten feestje.

verschillende spelletjes in dit thema bedacht : koekhappen, evenwichtsbalk lopen, schat zoeken op aanwijzingen, kids een hoofddoek laten kleuren, schminken en een ooglapje.

half 6 / 6 uur brengen we ze thuis en hebben we vooraf gegeten (waarschijnlijk frites)

als ze naar huis gaan krijgen ze een piratendiploma mee en een traktatiezakje

groetjes silvia