Eind mei wordt Jesse 5 en wil ik dus een kinderfeestje organiseren.
Jesse zelf is afgelopen woensdag pas voor het eerst naar een kinderfeestje geweest, dus heb nog niet veel ervaring ermee.
Wat zou ik met de kids kunnen doen?
Het feestje waar Jesse was was van 14.00-16.00 uur. Dat lijkt me wel een mooie tijd, maar dan…
Wie kan mij helpen aan leuke ideetjes?
Oh ja, ik heb een groot huis met veel ruimte en bij mooi weer ook beschikking over een grote tuin. Verder denk ik dat ik 4-5 jongetjes uit zijn klas wil uitnodigen, waaronder wat rustige, maar ook wat stuiterballetjes…
Alvast hartelijk dank.
Groetjes,
Willy :-*
Niet teveel willen organiseren, vaak gaan de kids gewoon spelen met het speelgoed. En met mooi weer kan je ze buiten laten spelen.
Verder gewoon cadeautjes uitpakken (eerst met taart) en dan lekker om laten dartelen.
Er zijn wel topics over geweest en als je kinderfeestje googled kom je een heel eind. 4 a 5 kinderen klinkt meer dan genoeg voor een eerste feestje. Wij houden plus minus 3 uurtjes met eten erbij. En niet alleen jongens, maar ook een paar meisjes.
We hebben een globale planning gemaakt en hebben een paar extra activiteiten achter de hand.
het kan met die kleintjes nog alle kanten op: wslk vermaken ze zich inderdaad met gewoon lekker met z’n allen spelen. Maar misschien ook niet
Van het cadeautjes uitpakken kun je al een dingetje maken (verstoppen, namen van de kinderen in ballonnen en dan om de beurt kapot prikken, diegene mag cadeautje geven enz enz). Cakejes of taartjes kun je laten versieren.
Ik ben zelf dol op speurtochten uitzetten, en n vindt het gelukkig ook geweldig, dus hier was op alletwee de feestjes dat het hoofd-onderdeel.
Afgelopen feestje ook een poppenkast gedaan die heel goed viel.
En verder zijn er heel wat spelletjes te bedenken(of te vinden). Zet er gewoon een aantal op een rijtje, zodat je eea achter de hand hebt. En laat het op de dag zelf vooral een beetje lopen zoals het loopt.
Mijn ervaring is dat de kids met mooi weer helemaal genieten van gewoon met zijn allen vrij spelen in de tuin. Nou hebben wij wel vrij veel buitenspeelgoed: tennisrackets, ballen, kegelen, stelten, trampo etc. etc.
Je zou eventueel wat spelletje achter de hand kunnen houden: blik gooien, koekhappen. Je bent ook al wat tijd kwijt met taart eten en cadeautjes open maken.
Bij slecht weer: op internet zoeken naar kleurplaten en dan maskers. Eerst zelf laten kleuren, dan elastiekjes bij de oren of gewoon alle gordijnen dichtdoen, een discobol (ik zag de bij de action en bart smit, niet zo duur) aan en muziek: DISCO!!!
We hebben vorig jaar politiemaskers gekleurd en geknipt en daarna een speurtocht gedaan als een echte politieman.
Onderweg tijdens de speurtocht in de speeltuin even gespeeld en daarna nog wat patatjes gegeten.
Dit jaar doe ik het wat korter, vond het uiteindelijk toch wel erg lang en vermoeiend. Waarschijnlijk dit jaar een leuke lunch, daarna cadeautjes uitpakken en spelletjes in of rondom het huis.
En wie weet volgend jaar misschien ergens naartoe, een kinderboerderij of een binnen/buitenspeeltuin ofzo.
pannenkoeken eten
taart eten
vliegers beschilderen
cadeaus verstoppen
cakejes versieren
zakdoekje leggen
naar een speeltuin in de buurt
stoelendans
t-shirts versieren
blikwerpen
speurtocht
De eerste 8 dingen wilde ik gaan doen bij mijn dochters eerste feestje. Ik ging er vanuit dat ze na een kwartiertje wel weer toe waren aan iets nieuws , maar uiteindelijk hebben we alleen de eerste 3 gedaan. Maar dat vond ik niet erg liever wat dingen schrappen omdat je er geen tijd voor hebt dan na een uur met je handen in het haar zitten omdat je door je programma heen bent. De rest van de tijd werd er gespeeld. Wat me wel opviel, was dat de jongens vrij snel klaar waren met een activiteit en gingen spelen.
Wij gaan pannenekoeken eten uit school en cadeautjes doen
Daarna koekjes bakken
Speurtocht door de wijk
Koek happen
Wat drinken met iets lekkers
En dan heb ik jog wat kleine spelletje achter de hand
En de koekjes gaan mee naar huis
Op J.ason zijn eerste feestje hebben we de kinderen om 11.30 laten komen (vakantie).
Eerst de cadeautjes. Daarna patatjes gegeten.
Na het eten kwam er een schmink artiest. In een uurtje tijd heeft ze 4 jongens en 2 meisjes geschminkt. Ze vonden het geweldig.
Om de andere kinderen tijdens het schminken bezig te houden had ik t-shirts en textielstiften gekocht zodat ze hun eigen shirt konden maken.
Na het schminken hebben we de tijd genomen om wat te drinken en de taart aan te snijden.
Hierna hebben we nog wat oud-hollandse spelletjes gedaan.
Het feestje duurde tot 15.30. Was lang zat…Was dan ook blij dat het afgelopen was haha.