Wij gaan a.s. dinsdag ochtend vliegen met onze kleine meid.
De vlucht is niet zo lang ( Tunesië), maar ik zou wel graag tips, ervaringen lezen van moeders/vaders die ook pas met hun kind(eren) op deze leeftijd voor het eerst zijn gaan vliegen.
We vliegen 6.00 in de morgen, hopelijk gaat ze gewoon wat slapen, maar daar ga ik niet vanuit :lol:
Waar vermaken jullie kinderen zich mee?
Oja, nog een vraag. Ze is wat verkouden op het moment en nu ben ik bang dat ze pijnlijke oortjes gaat krijgen tijdens het stijgen/dalen/ Ik heb daar zelf ook altijd last van en gebruik van die oordoppen. Wat kan ik het beste voor haar doen? Oordoppen is ze nog te klein voor natuurlijk.
Alvast bedankt!
Ik ben met mijn zoon in oktober naar Tunesie geweest. Hier had hij een eigen stoel en het ging eigenlijk heel goed. We hadden wat kleine kadootjes ingepakt voor als ze gingen mukken. Bij de ingang kreeg hij ook nog een rugtas met potloodjes en een tekenplaat. Was ook erg leuk…
vooral lekker laten lopen door het gangpad hoor…
Mijn kinderen hadden allebei geen last van opstijgen en landen, maar ik heb ze wel wat laten drinken…
Ow :silenced:
Ik persoonlijk vind dat zo irritant als de kinderen rondlopen in een vervoersmiddel.
Ik zie ze veel liever lief met mama of papa praten en leuke cadeautjes uitpakken waardoor ze weer even zoet zijn met hun nieuwe speelgoed ofzo.
Maar dan zou ik wel zeggen, neem iets wat op schoot gespeeld kan worden of op tafelblad.
Kleurtjes is hier al inderdaad genoemd.
maar wat met kleine puzzel ofzo?
dat soort dingen.
Suc6 en hoop dat je mooie rustige vlucht mag krijgen.
Er wordt gezegd dat je moet lopen in een vliegtuig en tja…Het is leuk dat sommige kinderen netjes bij hun moeder blijven zitten, maar ik laat ze liever lopen dan dat ze het hele vliegtuig bij elkaar gillen omdat ze niet willen zitten…
ik heb altijd een tekenbordje bij me, zo’n ding wat magnetisch werkt en wat je keer op keer weer uit kunt vegen.
bij de zeeman hebben ze ze altijd lekker klein, dus dat past zo in de tas.
tyg heeft ook eigen handbagage mee; een klein koffertje, waar hij zelf wat speeltjes in mag doen die hij mee wil nemen.
(maar vaak zijn het alleen maar kleine boekjes of kleurboeken en een autootje ofzo)
en als ie het helemaal zat is,
dan doen we lekker een dvd’tje in de draagbare dvd speler.
hij sliep de laatste keer ook niet meer tijdens de vlucht, was op een gegeven moment wel moe, maar we konden hem afleiden met van alles en toen was het al weer tijd om te dalen.
en dat vond ie erg gaaf!
kwa verkoudheid:
hij was altijd verkouden en hij had de keer ervoor en de keer daarvoor zelfs longontsteking
maar hij heeft het stijgen en dalen nooit als naar ervaren.
maar dat ligt denk ik wel een beetje aan je kind zelf.
ik merk zelf dat ik nu ik ouder word ook meer last krijg van mijn oren, maar als kind heb ik dat nooit zo ervaren,
de vlucht was altijd zxo spannend, dat ik er niet eens aan dacht.
oja: wees lekker flexibel, dan voelt je kind het ook zo en dat is veel relaxter.
veel plezier alvast!
@Madre wrote:
Er wordt gezegd dat je moet lopen in een vliegtuig en tja…Het is leuk dat sommige kinderen netjes bij hun moeder blijven zitten, maar ik laat ze liever lopen dan dat ze het hele vliegtuig bij elkaar gillen omdat ze niet willen zitten…
Daar heb je wel gelijk in.
Ik zie door mijn eigen ervaring *rennende en gillende kind(eren) door de paden heen. echt heel irritant!
Kijk, als het nou gewoon rustig lopen is heen en weer maakt me dat niet uit.
maar sorry, dit is geen discusiehoek.
Tekenbord. Dat is ook zeker goede mogelijkheid.
Dat ik daar niet aan dacht. Heb hem zelf ook in huis. :roll:
@Madre wrote:
ik ook.
al hou ik hem wel zo lang mogelijk op zijn stoel.
maar toen we met zijn 2tjes in september gingen, tyg en ik, zat het hele vliegtuig vol met kleine kinderen van die leeftijd
en ze gingen dus met zijn allen dat hele toestel door :mrgreen:
nou, dan ben je een flinke moeder die zijn kind op zijn stoel houdt hoor.
geloof alleen dat het personeel het niet zo leuk vond :think:
Dank je wel meiden.
Hier heb ik zeker wat aan.
Ik had al een tekenboek en potloden klaar liggen. Dat van die kleine cadeautjes geven is een goed idee.
Ik zie wel of zxe wil blijven zitten, wil ze dat niet dan laat ik haar ook zeker rondlopen zo af en toe. Anders zet ze de boel op stelten :lol: Denk niet dat de overige reizigers dat op prijs stellen om 6.00 uur in de morgen :mrgreen:
Ach het blijven kids hè.
Ik heb voor de oren een stewardess 'ns horen zeggen dat plastic bekertjes met natte watten er in op de oren doen helpt tegen de druk (was tegen een zeer verkouden volwassene)…geen stewardessen hier op KOK die meer over deze tip weten?