eerste keer verse bijvoeding

Ik wil vandaag voor het eerst gaan beginnen met een groente hapje, maar nu wil ik gelijk vers gaan geven. Kan ik de groente die wij vanavond eten even pureren en dan gelijk geven?



Bij de eerste ben ik begonnen met potjes vandaar mijn vraag :wink:

Hangt van de groente af en alleen als je geen zout of bouillonblooje in het water hebt gedaan. Ik zou het wel even laten afkoelen

je kan het zelfs uit het handje geven als je zou willen :wink: maar als je dat niet wilt kan je de groente prima pureren en aan de kleine geven hoor.

@mamaMarije wrote:

je kan het zelfs uit het handje geven als je zou willen :wink: maar als je dat niet wilt kan je de groente prima pureren en aan de kleine geven hoor.




Je bedoeld de rapley methode?

Bij mijn oudste heb ik dat ook een paar keer gedaan, maar toen was ze al wat ouder.

Ben er eigenlijk weer helemaal uit. Hoe zit dat ook alweer als ze erin zou verslikken?

@missmelody wrote:

@mamaMarije wrote:
je kan het zelfs uit het handje geven als je zou willen :wink: maar als je dat niet wilt kan je de groente prima pureren en aan de kleine geven hoor.




Je bedoeld de rapley methode?

Bij mijn oudste heb ik dat ook een paar keer gedaan, maar toen was ze al wat ouder.

Ben er eigenlijk weer helemaal uit. Hoe zit dat ook alweer als ze erin zou verslikken?




is idd Rapley.

Wij zijn er nu bijna 2 week geleden mee begonnen met de jongste en het gaat tot nog toe echt goed.

In die 2 weken tijd heeft hij echt al wat leren eten.



Als je niet wilt en verwacht dat ze direct heel wat eten… is het een hele leuke methode :thumbup:.



Verslikken is hier slechts 1 keer gebeurt tot nog toe toen er een stukje afbrak wat hij niet kon plat sabbelen… maar dat werkte hij er zelf ook weer uit. Je moet dus wel tegen een beetje kokken kunnen… al is het hier dus nog maar 1x echt gebeurt bij de jongste.

Gewoon niet bang zijn als je het wil proberen, kokhalzen is een bescherming tégen verslikken, die reflex is dus goed :slight_smile:

Vanaf welke leeftijd kun je die methode toepassen? Nu is mijn dochter over 4 dagen 6 maanden, maar vind ze voor mijn gevoel nog zo klein om dat te kunnen :roll:

als ze goed rechtop in de kinderstoel kunnen zitten (zelfstandig hoeft dus niet). Das meestal wel rond de 6 mnd.



Hier doe ik net als bij nano een combi van ‘uit het vuistje’ en zelf geprakt. En dan is het meestal gewoon hetzelfde hoofdingredient als wij eten, maar dan apart zonder zout gekookt.

Wij doen hier ook een combi. Keira krijgt ook een deel potjes, omdat wij ook veel buitenlands eten. Maar zodra het hier “simpele pot” is, krijgt ze stukken groente. Fruit veel vaker (maar dan moet mijn man thuis zijn voor de rest, ik ben voor veel allergisch).



Vers prakken gaat hier helaas niet goed, ze eet het heel slecht. Terwijl stukken groente en fruit wel goed gaan.



En ja, gewoon zoutloos/kruidenloos koken, dan met de staafmixer en lekker mee eten!

omdat wij ook veel buitenlands eten


haha en die buitenlandse kindjes, wat denk je dat die dan de hele dag eten? :wink: De nederlandse pot is natuurlijk niet de enige die aan te passen is aan een babydieet :D

Heb je gelijk in, maar vind dat gewoon lastiger. Pas sinds een paar maanden kook ik. Ben er geen held in namelijk en het gaat steeds beter. Mijn man is er straks door de week niet, dus ik moest wel. Laat ik beginnen bij het begin. Maar als wij frietjes of pannenkoeken eten, kan ze echt niet met de pot meeeten. Net als met van die wereldgerechten… Of iets van sla… Vind dat niks voor een baby.



Kijk pasta of zo natuurlijk wel…