Eerste keer tandarts geen succes.

Hoi allemaal,



Vandaag ben ik voor het eerst met mijn zoontje naar de tandarts geweest.

Hij is bijna 3 jaar inmiddels, en hij was gelukkig niet bang verder. :thumbup:



maar nu kreeg ik van de tandarts te horen, dat Milan maar liefst 4 gaatjes!!! in zijn kiezen heeft.

Nou, ik schrok me kapot, geen flesjes of speentjes, geen duimzuiger,

en twee keer per dag worden zijn tanden gepoetst…



echt een domper, en vindt het zo sneu voor het kind, die straks terug mag om 4 gaatjes te vullen… :?

De tandarts heeft ons op het hart gedrukt om hem niets te vertellen over zieke tandjes, e.d , maar het verder gewoon aan hem over te laten, dus verder nergens tekst en uitleg over geven…



Heeft iemand van jullie ervaringen met peuters, en gaatjes vullen??

en zouden ze dit in meerdere behandelingen doen?

Het is niet het eind van de wereld, maar vindt het zo zielig, en voel me rot over al die gaatjes… :cry:



Groetjes, Karin

Ik zou weigeren. Echt…



Onze tandarts doet het overigens ook niet bij kleintjes. Wil ze geen ‘trauma’ bezorgen. Straks gaan ze toch wisselen.



Men zegt wel eens dat als je nu al een slechter melkgebit hebt het een voorbode voor het grote gebit is. Prima, maar dat is geen reden om te boren.



Hier zou ik dus Pertinent NEE zeggen…



:hug:

Sara had 2 gaatjes in haar kiezen en ik heb ze wel laten vullen.



We hebben een erg lieve tandarts die daar ook alle tijd voor nam. We zijn er langzaam naar toe gaan werken door middel van wekelijkse afspraken: eerst alleen kijken, daarna tandenpoetsen, daarna zuigertje erin, daarna water etc. Ze mocht ook alles voelen met haar handje, het boortje inclusief. Uiteindelijk de 5e of 6e afspraak zijn ze gaan boren. En dat ging echt prima. Zodra Sara wilde stoppen deed ze dat, uberhaupt luisterde ze erg goed naar sara.



Ik heb er juist wel met haar over gesproken. Ook omdat ik haar wil leren dat goed poetsen belangrijk is, en gezond eten ook.



Overigens hebben we de gaatjes eerst een half jaar laten zitten hoor (ze was dik 2 toen we het ontdekten). En door heel goed op die plekjes te poetsen (advies tandarts) konden we er iig voor zorgen dat ze niet meer actief waren op een gegeven moment. Ze zijn dan heel donkerbruin. Ziet er mss niet zo leuk uit, maar is eigenlijk alleen maar goed!



Als je nog meer wilt weten pb me maar hoor.



:-*

Dankjulliewel voor de reacties....<br /> Pffffff wel moeilijk hoor, Madre jij zegt van niet doen, maar ik lees overal dat het beter is om wel te laten doen.....<br /> Ik sta daarover wel in tweestrijd, maar als het moet dan moet het natuurlijk.<br /> <br /> Ninanien, wat fijn dat je zon lieve tandarts hebt, die ook nog zo leuk met de kids om kan gaan.

De mijne is helaas niet zo van de tekst en uitleg, :eh: en aangezien ik er zelf een paar keer met pijnklachten vandaan gekomen ben , zit ik er sterk aan te denken om te switchen van tandarts aangezien de klik er niet is…

Straks gaat hij alle gaatjes in een keer doe zonder tekst en uitleg, en zit ik met een kind dat de rest van zijn leven niet meer naar een tandarts durft…dacht het niet :hand:



Heeft Sara er nog veel pijn aan gehad na die tijd??

Kon jezelf daar maar zitten ipv je dochter he??



Ik ben nu idd nog fanatieker gaan poetsen, dus dankjewel voor je tip Ninanien :thumbup:

Ach, en wie weet loopt ie later wel rond met een big tandpasta smile :lol:

Oh, wat sneu!

Ik denk dat ik ze wel zou laten vullen, maar een tandarts die zegt dat je er maar niet met je kind over moet praten, daar heb ik meteen ernstige twijfels bij hoor. Ik bedoel, hij kent jouw kind toch helemaal niet?

Ik zou juist wel op mijn eigen manier, op het niveau van mijn kind, de dingen willen uitleggen. Dat kun je toch niet aan een wildvreemde overlaten?

Dus dat advies, daar zou ik in elk geval niet in meegaan. Maar misschien kan hij je uitleggen hoe hij het dan normaal gesproken aanpakt, en hij heeft wellicht nog wat goede tips ter voorbereiding?

je hebt speciale kindertandartsen toch? Ik zou naar 1 bellen voor een second opinion…

ja precies,

De tandarts zegt dat het een stuk makkelijker gaat als we hun het werk laten doen, en niet van te voren gaan vertellen over zieke tandjes, en dat de tandarts ze gaan beter maken…

Dat werkt volgens hem een stuk makkelijker. :eh:



Ik heb idd al gezocht naar tandartsen die op het gebied met kinderen werken, maar daar kan ik hier in de buurt helaas niemand van vinden :think:

we wonen in de omgeving van Exloo zeg maar (Drenthe)

Dus mocht iemand nog ervaringen hebben met een goede tandarts hier uit de buurt, hoor ik het graag.



Bedankt voor jullie meningen dames

Sara heeft er geen pijn van gehad. Ze heeft van mij na het vullen van de gaatjes een kado gekregen :mrgreen: Dat vooruitzicht gaf ook wel wat extra stimulans geloof ik hihi. En ze lag op mijn buik in de stoel omdat ze dat veiliger vond.