Eerste keer op vakantie naar Frankrijk

Hoi hoi



Aanstaande 6 juni gaan we op vakantie naar Frankrijk (Annecy) met aansluitend een paar dagen Luxemburg. We logeren die tijd in een stacaravan. Heb er ongelooflijk veel zin in, maar dit is de eerste keer dat we naar Frankrijk gaan met 2 kindjes. Het plan is om s’nachts te gaan rijden, maar nu de vraag:



Hebben jullie tips waar ik aan moet denken om op vakantie te gaan met 2 kleine kinderen (en dan heb ik het niet over luiers meenemen e.d.)



Thanx

Zakjes ORS :wink:

*zorg voor voldoende afleiding tijdens de wakkere uurtjes…

*elke 2 uur even stoppen voor het strekken van de beentjes

*mijn moeder nam altijd fruit mee voor onderweg… die schilde zeg dan zodat we iets te eten hadden ( ipv snoepgoed)

  • spelletjes doen / meenemen
  • cd’s vol kinderliedjes aanzetten



    :mrgreen:

tips Em:


  • Zorg dat je een goed franstalig woordenboek of woordenlijst mee hebt. Via de website’s van de zorgverzekeringen kon je die vorig jaar downloaden (b.v. CZ).



    Voor onderweg:



    cd’s, luisterboeken, bingo voor de oudste(autobingo, je kunt het zelf maken of het doosje bij de speelgoed winkel kopen), kleine boekjes(nijntje, dikkie dik, flapboekjes van de Zeeman/Wibra)

    Handpop(pen) dat is een groot succes als er ineens een dikkie dik oid naar de achterbank kijkt en begint te praten.

    Vingerpoppetjes van de ikea zijn hier ook nog steeds een groot succes.

    Ik heb een klein kartonnen doosje (oude doos van hamertje tik spel) het deksel deels opengeknipt zodat het een soort huisje is, het deksel kan er ook weer terug op.

    Dat doosje staat naast de stoel en zit vol met vingerpoppetjes, kleine boekjes, een paar autootjes.



    Wij doen wel aan kleine kadootjes maar ervaring heeft mij geleerd dat dat voor ons zoontje niet werkt om die af en toe te geven. Ik verstop ze tussen bestaande spullen.



    Daarnaast voor de stops: Bal en bellenblaas.



    Ook wordt er wel wat meer gesnoept hier onderweg dan wat gebruikelijk is… klein zakje beertjes, rozijntjes, soepstengel.



    Fijne vakantie alvast, lekker genieten!!



    Natas

Annecy is een prachtige vakantieplek!! :inlove:



Verder staan er al tips over wat je mee moet nemen…